آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳ شهر کشور از ۸۶ هزار و ۲۰۰ نفر بیشتر است



روزنامه جهان صنعت پس از آنکه به نقل از دکتر محبوب‌فر عضو ستاد مقابله با کرونا نوشت آمار مبتلایان و فوتی ها ۲۰ برابر آمار اعلام شده وزارت بهداشت است، توقیف شد.

معاون سابق وزارت بهداشت: باید تک تک خون‌ها پاسخ داده بشود. چرا به مردم دروغ می‌گوییم مردم صداقت می‌خواهند شفافیت می‌خواهند
حریرچی: داروی ۱۰ میلیونی و ۵۰ میلیونی وقتی تجویز می‌شود در فقرا سندروم حسرت می‌دهد چون نمی‌تواند تهیه کند و این یک بغض فرو خورده می‌شود. اعتراض ایجاد می‌کند، اینها هزینه دارد.
روزنامه حکومتی ستاره صبح: در صورت برگزاری کنکور و مراسم محرم باید آماده مواجهه با موج سوم کرونا باشیم. وزارت بهداشت از کاهش آمار صحبت میکند اما بسیاری از بیمارستان‌ها ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارند، بازی با عدد، رقم و آمارها چه معنایی دارد؟

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه۲۰ مرداد ۱۳۹۹اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۷۳ شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۶ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۵۱۵ نفر، در البرز به ۲۵۹۰ نفر، در اردبیل به ۱۰۱۰ نفر، در اصفهان به ۳۷۹۳ نفر، در تهران به ۲۱۲۵۰ نفر، در خراسان رضوی به ۶۳۴۳ نفر، در سمنان به ۱۰۸۰ نفر، در فارس به ۲۴۰۰ نفر، در قزوین به ۷۱۰ نفر، در کرمان به ۱۳۰۳ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۴۷۸ نفر، در گلستان به ۲۳۶۷ نفر، در گیلان به ۳۶۵۷ نفر، در مرکزی به ۱۰۲۸ نفر، در هرمزگان به ۱۰۹۵ نفر و در همدان به ۲۲۱۴ نفر رسیده است.

روزنامه حکومتی جهان صنعت پس از آنکه به نقل از دکتر محبوب‌فر عضو ستاد مقابله با کرونا نوشت آمار مبتلایان و فوتی ها ۲۰ برابر آماری است که از سوی وزارت بهداشت اعلام میشود، به حکم ”هیات نظارت بر مطبوعات“ توقیف شد. این در حالی است که روزنامه حکومتی وطن امروز در ۹ اردیبهشت نیز به نقل از محبوب‌فر نوشته بود: «آمار کنونی بیماری کرونا ۲۰ برابر آن چیزی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود و این موضوع باعث شده است شهروندان این بیماری مرگبار را جدی نگیرند».

از سوی دیگر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت رژیم گفت: «داروی ۱۰ میلیونی و ۵۰ میلیونی وقتی تجویز می‌شود در فقرا سندروم حسرت می‌دهد چون نمی‌تواند تهیه کند و این یک بغض فرو خورده می‌شود که بعد یک جایی صدای آن در می‌آید، بدانیم! بعد به خودمان می‌خورد به صورت خودمان محکم می‌خورد اینجا نخورد بعد می‌خورد.... اعتراض ایجاد می‌کند، نارضایتی، اینها هزینه دارد» (تلویزیون شبکه یک رژیم ۱۹مرداد).

علویان عضو هیأت علمی دانشگاه پزشکی بقیه الله و معاون سابق وزارت بهداشت با اشاره به دروغپردازیهای روحانی گفت:«اگر تصمیمات غلط بگیریم...تک تک خون ها باید پاسخ داده بشود...ما به جای این‌که دنیا را شگفت‌زده کنیم و برای دنیا مدل ارائه کنیم، از تجربیاتشان استفاده کنیم. ما یکی از محدودیت‌هایمان تست تشخیصی هست. کیت کم داریم. مگر گفته نشد که ما کیتهایمان را به ترکیه و آلمان صادر کردیم؟ کلماتی مثل این‌که ما در زمینه تولید واکسن کرونا از جهان یک قدم عقب نیستیم، این کاملاً دروغ هست ما دروغ نباید به مردم بگوییم. ۱۲ کشور مطالعه انسانی انجام دادند، در آمریکا الآن ۳۰ هزار نفر واکسن آزمایشی گرفتند ؟ آیا قبول دارید در انگلستان در آلمان در کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس در ترکیه واکسن انسانی مورد آزمایش قرار گرفته برای آزمایش مطالعات انسانی فاز ۱ و ۲ و ۳ در ایران آیا مطالعه انسانی انجام شده؟ چرا به مردم دروغ می گوییم ما یک قدم از دنیا عقب نیستیم مردم صداقت می‌خواهند شفافیت می‌خواهند» (تلویزیون شبکه سلامت رژیم ۱۸ مرداد).

در تهران، نظر سنجی شهرداری نشان میدهد «اغلب مردم شهر تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه مدت خوش بین نیستند و نگرانی آنها از ابتلا به کرونا، در نیمه مرداد ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است. در روزهای اخیر آمار بالای افراد مبتلا و نیز افزایش تعداد جان باختگان، باعث افزایش نگرانی مردم شده است» (اعتماد آنلاین ۱۹ مرداد).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار کل مبتلایان در اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۰ نفر ثبت شده. هیچ شهرستان سفیدی در استان وجود ندارد و وضعیت شهر اصفهان نیز قرمز است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹ مرداد).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از پذیرش ۷۳ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر که تست کرونای آنها مثبت بود، جان خود را از دست دادند و حال ۶۸ نفر وخیم است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹مرداد)

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت:«۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کرده اند. وضعیت استان قرمز است و آمارهای روزانه ثبات نداشته و غالباً افزایشی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹ مرداد).

در فارس معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:«هم اکنون ۹۵۴ بیمار کرونایی بستری هستند. ۱۰۳ نفر از آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و۱۵ نفر در در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹ مرداد).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «در صورت برگزاری کنکور و مراسم محرم باید آماده مواجهه با موج سوم کرونا باشد. روز گذشته وزارت بهداشت از کاهش آمار حرف ‌زد، در حالی که بسیاری از بیمارستان‌ها ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارند. در چنین شرایطی بازی با عدد، رقم و آمارها چه معنایی دارد؟!..تعداد کثیری از پزشکان دلسوز، مستقل، متعهد و غیردولتی کشور که دل درگرو مافیای کرونا ندارند قبلاً نیز هشدار داده بودند که اگر این وضعیت تداوم پیدا کند احتمالاً در شهریورماه شاهد آمار بالای مرگ‌ومیر باشیم»(روزنامه ستاره صبح ۲۰ مرداد).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ (۱۰ اوت ۲۰۲۰)