مراسم پنجاه و ششمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران و سخنرانی جوامع ایرانی

عصر روز شنبه ۱۵ شهریور ۹۹، مراسم پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران که با ارتباط تصویری بیش از ۳۰۰ تشکل از جامعه ایرانیان آزاد از سراسر جهان به صورت آنلاین در اشرف۳ برگزار شد.

در این برنامه بعد از سخنان خانم مریم رجوی و خانم زهرا مریخی مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران ده‌ها تن از نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های ایرانی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران بصورت آنلاین سخنرانی داشتند، که مستقیم از اینترنت و شبکه ماهواره سیمای آزادی پخش می‌شد.
جوامع ایرانی از ۳۰۰ نقطه در ۵ قاره جهان به این برنامه وصل بودند و تلاش مسؤلان برنامه بر این بود که جمع بیشتری امکان صحبت کردن پیدا کنند.
سخنرانی جوامع ایرانیان در آلمان
ابتدا نوبت به جامعه ایرانی در آلمان رسید. سخنرانی ویدا نیک طالعان از جوامع ایرانیان-آلمان:‌ هنوز که هنوز است رژیم آخوندی از قیام و قیام‌آفرینان در وحشت‌اند.
حسین یعقوبی سخنران دیگر بود که گفت؛  رژیم آخوندی در سرکوب و اعدام و شکنجه و ترور و شیطان‌سازی از مجاهدین از هیچ رذالتی فروگذار نمی‌کند و همه ابزارهایش را بکار می‌گیرد.
مهرداد هرسینی: اعمال هرگونه تحریم و انحلال سپاه پاسداران خواسته برحق مردم ما است.
سخنرانی جوامع ایرانیان در آمریکا
حمیرا حسامی؛ در طول سالیانی که در کنار مجاهدین بودم به این نتیجه رسیدم که تشکیلات مجاهدین گنجینه‌ای است متعلق به همه مردم.
سخنان پروفسور کاظم کازرونیان از جامعه ایرانیان کانتیکات و رئیس دانشکده مهندسی مکانیک:‌ از هموطنانم می‌پرسم: اگر این مقاومت نبود چطور می‌توانستیم به‌عنوان یک ایرانی سرمان رو بالا نگهداریم؟ آیا غیرت ملی و افتخاری برایمان می‌ماند؟
مهندس احمد معین منش: مسئول جامعه ایرانیان در شمال کالیفرنیا؛
سی و اندی سال پیش فریاد «هل من ناصر» مسعود رجوی آتش به جانم زد و خودم را مرید و رهرو او یافتم.
سخنرانی فریدون انوشه – شاعر؛‌ «سازمان مجاهدین، با قدرت عظیم تشکیلاتی مبتنی بر مناسبات متعالی و دانش نوین، و نیم قرن تجربه درخشان نبرد با دیکتاتوری شاه و شیخ، در حقیقت؛ گنجینه‌ٔ ملی، سنگر مطمئن و صراط مستقیم مبارزه با رژیم خمینی برای استقرار آزادی و آبادی ایران زمین است.»
 
سخنرانی جوامع ایرانیان در انگلستان
سخنان حسن ضابطی مسئول اتحادیه بازرگانان ایرانی مقیم انگلستان در لندن؛ من شاهد کمک‌های بی‌دریغ هواداران در داخل و خارج به مجاهدین هستم. در هیچ کجای دنیا مردم به هیچ سازمان سیاسی و انقلابی چنین اعتمادی نمی‌کنند، آنها از مجاهدین سؤال نمی‌کنند کمک را برای چه می‌خواهید، آنها از مجاهدین صورت حساب نمی‌خواهند.
سخنان شاعر و نویسنده برجسته جمشید پیمان؛ براستی که مجاهدین خلق ایران،‌ نه تنها خواب را بر آخوندهای حاکم حرام کرده اند،‌ بلکه همه پشتیبانان خارجی اون رو هم آچمز کرده‌اند و این تازه، اول کار است و آغاز دمیدن صبح
سخنرانی جوامع ایرانیان در فرانسه
سخنان آزاده عالمیان؛ براستی که هر روز بیشتر می‌فهمم که برادر مسعود چه نقشی در رویارویی با رژیم آخوندها ایفا کرده و چگونه باعث شده است که زنان بیشترین نقش را در مبارزه و رهبری آن ایفا کنند.
سخنان زهره بیژن یار از اعضای خانواده های شهیدان قتل عام ۶۷؛ خواهرم زهرا بیژن یار از تبار مجاهدان در قتل‌عام جنایتکارانه ۶۷ به‌شهادت رسید در نامه‌یی از زندان می‌نویسد می‌توان چو چشمه صاف و بی‌غش بود.
سخنان امیر تاراج؛ مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین «ماشه» کانون‌های شورشی دلاور و فداکار هستند که در قیامهای دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ لرزه به جان پاسداران تبهکار و ظلمت نشان انداختند و تردیدی نیست که سرنگونی رژیم جنایتکار با خیزش صد برابر آنها رقم خواهد خورد.
اینها گوشه‌های کوتاهی از انبوه احساسات و عواطفی بود که از سراسر جهان از استرالیا تا ایتالیا و تا سوئد و دانمارک و بلژیک تقدیم مجاهدین شد.

افسانه نجیب از بلژیک :‌سازمان پیش رو و دموکراتیک مجاهدین خلق ایران بود که زنان را به‌عنوان نیروی تغییر شناسایی کرده و در صف اول مبارزه برای رهایی قرار داد. این بسیار ارزنده و قابل افتخار است که مجاهدین خلق به‌عنوان یک نیروی مسلمان و معتقد به حجاب اسلامی، خود اولین کسانی هستند که در جبهه انتخاب آزادانه حجاب و در کنار زنانی که به حجاب اسلامی، اعتقاد ندارند ایستاده‌اند و با تمام وجود، حق انتخاب آزادانه حجاب را برای زنان ایرانی محترم شمرده و می‌شمارند.

سروش ابوطالبی :گر مجاهدین و کانون‌های شورشی نبودند، راه نجاتی از هرج و مرج ایجاد شده توسط ملاها وجود نداشت. اما مجاهدین هستند و به همه ما امید و انگیزه میدهند. انگیزه میدهند که می‌توان و باید آزاد

غلام وکیلی از سوئیس :‌یم مدعیست که مجاهدین در ایران طرفدار ندارند اگر مجاهدین در بین مردم طرفدار ندارند نگرانی شما از چیست که به‌خاطر پخش اندکی از برنامه مجاهدین در یک کانال تلویزیونی این‌چنین بهم میریزید؟ اگر مجاهدین در داخل ایران طرفدار ندارند چرا با هزینه گزاف فقط در سال گذشته سی و دو فیلم، مستند و سریال بر علیه آنها ساخته‌اید

ندا امانی:‌قبل از این‌که من به دنیا بیایم، مرد شریفی به‌نام دکتر کاظم رجوی در این کشور فریاد سرکوب شدگان و دادخواه زندانیان قتل‌عام شده ۶۷ بود. به جرم همین دادخواهی به‌دست تروریستهای رژیم در چند قدمی سازمان ملل به رگبار بسته شد. رژیم فکر می‌کرد با ترور دکتر کاظم فریاد دادخواهی را خاموش خواهد کرد اما خونی که از پیکر دکتر کاظم و دکتر کاظمها ریخت هزاران جوانه زده و گل داده و امروز تمام ایران به فریاد دادخواهی برخاسته.

احمد حسنی (پدر مجاهد شهید ندا حسنی) از کانادا:‌رژیم برای ممانعت از روند سرنگونی به هر خس و خاشاکی چنگ می‌زند، از جمله از طریق یک مزدور نفوذی حقیر به‌نام مصداقی درصدد بر آمد تا جنبش دادخواهی را به انحراف ببرد و شاگرد جلادی که از سال ۱۳۶۰ نوچه لاجوردی بوده است، را به‌مثابه صاحب عزا جابزند و نگذارد جنبش دادخواهی بیخ پیدا کند! فکر می‌کرد با استفاده از دژخیم حمید نوری می‌تواند این نفوذی نابکار را سفیدسازی نموده و به‌عنوان نماینده زندانیان و شهیدان قتل‌عام جابزند اما غافل از آن بود که صاحب خون واقعی یعنی مجاهدین و رهبری آن، این شیادی و فریبکاری را نقش بر آب می‌کنند. آنها باید از روزی بترسند که باید در برابر مردم ایران پاسخگوی خیانتهای امروزشان باشند.

فرشته دانشفر:‌رژیم تلاش می‌کند اینرا جا بیندازد که جنگ مجاهدین با نظام ولایت فقیه ریشه در قدرت طلبی آنان دارد. آخر کافر همه را به کیش خود پندارد. یادم هست بعد از انقلاب یکی از همین آخوندهای حکومتی برای جذب برادرم محمدرضا که دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران بود واز هوش و نبوغ خاصی برخوردار بود به‌طوریکه در کنکور سراسری سال ۵۴ رتبه دوم را به‌دست آورده بود پیشنهاد کرده بود از سازمان فاصله بگیرد تا بهترین موقعیت شغلی را برای او در رژیم فراهم کند. برادرم در پاسخ به او گفته بود ما انقلاب نکردیم تا به شغل و منصب برسیم. ما خواهان این هستیم که مردم‌مان در پرتو همه آزادیهای فردی و اجتماعی از امکانات برابر برخوردار شوند.

شهرام گلستانه:‌ در زمینه شیطان‌سازی و لجن‌پراکنی تجربه نشان داده که رژیم این جنگ کثیف خود را بر روی تمامی سرمایه‌های مقاومت که پیروزیهای مردم و مقاومت و مجاهدین بر آن بنا شده متمرکز می‌کند. مهماتش کلماتیست مانند سکت، فرقه، مناسبات غیردموکراتیک، کیش شخصیت و لاطائلاتی از این دست.البته به‌نظر ما اتفاقاً تا آنجا که به انتخاب هدف برمی‌گردد، دشمن ما کاملاً درست تشخیص داده و هدف را درست انتخاب کرده. چرا که به‌خوبی می‌بیند که یکی از پایه‌ای‌ترین عوامل پیروزیهای این مقاومت و مجاهدین در نبردش برای سرنگونی آخوندها تشکیلات مجاهدین است.

علی فاظمی از فرانسه:‌من در قیام و اعتراضات سال ۸۸ در ایران بودم و بعد از آن از ایران خارج شدم. در خارج از ایران در تمامی قیامهای بعدی هم‌چون قیام بزرگ ۹۶ و قیام ۹۸ در خارج از کشور فعالیت داشته‌ام. امروز میخواهم حول دو چیز شهادت بدهم:

اول نقش مجاهدین در داخل کشور. واقعیت این است که مردم ایران از مجاهدین امید و الهام می‌گیرند. سازمانی که یکه تاز با تکیه بر کانون‌های شورشی خود رژیم دیکتاتوری فعلی ایران را طوری به زانو درآورده که خود خامنه‌ای ملعون به زبان آمده و اعتراف به نقش چشم‌گیر مجاهدین در ایران می‌کند.

دومین چیزی که میخواهم حول آن شهادت بدهم این است که در خارج از ایران یک صدا هست که خستگی‌ناپذیر و خاموشی ناپذیر برای احقاق حقوق مردم ایران فریاد میزند و آن صدای این مقاومت است که در کانونش مجاهدین قرار دارند.

احسان آیت اللهی از اتریش:‌آری اسلام اصیل، اسلام دموکراتیک و اسلام بردبار، اسلام ضدبهره‌کشی، هم برای شاه و هم برای آخوندها وحشتناک بود. شاه به آن می‌گفت مارکسیست اسلامی و آخوندها می‌گویند منافق و یک مشت اپوزیسیون‌نما که در عمل توسط وزارت اطلاعات و نیروی قدس هدایت می‌شوند،بسیار خوشحالم که ایران یک سازمان مانند سازمان مجاهدین دارد و این بزرگترین تضمین پیروزی و آزادی مردم ایران است.من از مجاهدین حمایت می‌کنم چون می‌دانم که مجاهدین برای آزادی بیان، برای آزادی پوشش، برای برابری حقوق زن و مرد، برای لغو حکم اعدام، برای جدایی دین از دولت و آزادی زندانی سیاسی مبارزه می‌کنند.من می‌دانم که با مجاهدین صلح و ثبات به منطقه و آزادی و دموکراسی به ایران خواهد آمد.

ناتالی ازلی از ایتالیا:‌یکی از دلایل این‌که من در کنار مجاهدین ایستادم همینه که دیدم چطور در عمل این سالها نه در حرف بلکه در عمل از حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی دفاع کردند. اولین بار حمایت مجاهدین از ما اقلیتها را در سال ۵۸ در سخنرانی برادر مسعود در دانشگاه تهران شنیدم. در سالهای بعد هم این مجاهدین و شخص برادر مسعود بود که نشان داد این فقط حرف نیست و در طرح شورای ملی مقاومت برای خودمختاری کردستان همه چیز را ریز به ریز نشان داد و تصویر روشنی به همه داد که چگونه از حقوق مردم کرد دفاع می‌کند.

غزل افشار :‌ من از انتخابهای پدر و مادرم توانستم ارزشهای بالای مجاهدین را بشناسم و اینطوری بود که جذب سازمان شدم و انتخاب کردم منهم هر کاری از دستم بربیاد برای سازمان بکنم. حتی وقت کمتری با پسرم که خیلی دوستش دارم بگذرانم تا بتوانم وقت بیشتری برای مبارزه‌ام با رژیم بگذارم و به سهم خودم به سرنگونی رژیم سرعت بدهم. آخر از مجاهدین یاد گرفتم که کودکان محرومی که در ایران زیر دست و پای آخوندها له میشوند را مثل پسر خودم و حتی بیشتر از پسر خودم دوست داشته باشم.

 دکتر یوسف لسانی:‌ پیامهای مکرر رهبر مقاومت آقای رجوی از همان روزهای اول کرونا که داراییهای مردم ایران که توسط خامنه‌ای و سپاه پاسداران و بنیاد مستضعفین وووو غصب شده باید در کرونا خرج مردم بشه باعث شد حتی صدای نماینده‌های مجلس رژیم هم دربیاید و خامنه‌ای آچمز شد. به‌نحوی که شخصاً ناگزیر به پاسخگویی شد. اخیراً هم آقای رجوی گفتند که ایران به دو ارتش نیاز ندارد، سپاه پاسداران باید منحل بشود و تمام امکانات و هزینه‌های آن صرف جلوگیری از قتل‌عام مردم در کرونا بشود.

سانا ستوده از نروژ:‌در سازمان مجاهدین، رهبری و فرماندهی در دست زنان است اما در کشورهای اروپایی فرماندهی در دست مردان است نه به این دلیل که زنان شایسته و باصلاحیتی وجود ندارند، بلکه به‌دلیل فرهنگ و ساختار ناعادلانه در جهان. سازمان مجاهدین این فرهنگ و ساختار جنسیتی ناعادلانه و نابرابر را بهم زده و در عمل نشان داده که زنان توان رهبری دارند و در نهایت این زنان هستند که دنیا را تغییر خواهند داد.

بهروز مقصودی:‌ امروز کشور ما در یکی از حساس‌ترین دوران تاریخ خودش قرار دارد. آخوندها برای بقای نظام منحوسشان از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند. ولی صحنه واقعی امروز ایران با جنایات آخوندها تعریف نمی‌شود بلکه با مقاومت مردم ایران و با کانون‌های شورشی تعریف می‌شود. با قیام آبان و دی ۹۸ و فریاد مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی تعریف می‌شود.دوران عوام‌فریبی به پایان رسیده. هم برای آخوندها و هم برای مدعیان دیگر. امروز در ایران یک قطب‌بندی وجود دارد. در یک‌طرف مردم و مقاومت ایران قرار دارند و در طرف دیگر رژیم و هر آنکس که تحت هر نامی عملاً در جبهه رژیم قرار گیرد.

فاظمه سرحدی:  من به‌عنوان یک ایرانی بلوچ افتخار می‌کنم که مملکتم دارای گنجینه نادر و ارزشمندی به نام سازمان مجاهدین است و به قولی که سازمان مجاهدین برای حاکمیت مردم در ایران می‌دهد با تمام وجودم ایمان دارم ایما ن دارم که مردان و زنانی که با نظرگاه‌های برابری خانم رجوی آشنا می‌شوند بزرگترین تهدید برای این رژیم هستند.


برنامه یی که از ساعت ۵عصر شنبه به وقت اروپا شروع شده بود تا نیمه‌های شب ادامه یافت