فشار قضائیه رژیم بر علی یونسی نخبه دانشگاه صنعتی برای انجام اعترافات تلویزیونی

آیدا یونسی خواهر زندانی سیاسی علی یونسی دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی  گذشته در توئیتی اعلام کرد که برادرش را برای مصاحبه تلویزیونی تحت فشار قرار داده‌اند.

آیدا یونسی خواهر زندانی سیاسی علی یونسی دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی که از ۵ ماه پیش در زندان تحت فشار به سر می‌برد روز گذشته در توئیتی اعلام کرد «روز چهارشنبه (۱۲شهریور) به برادرم علی یونسی گفتند که با اعتراف تلویزیونی اتهامات را قبول کن تا اعدامت را بکنیم حبس ابد. بعد از ۵ ماه بازداشت، شکنجه انفرادی و بازجویی عمومی سه هفته است که با تهدید و فشار اصرار بر مصاحبه تلویزیونی دارند.»
لازم به یادآوری است گزارش تکان‌دهنده عفو بین‌الملل تحت عنوان «ویرانگران انسانیت- بازداشتهای گسترده، ناپدیدسازی و شکنجه در اعتراضات آبان ۹۸ در ایران» ده‌ها نمونه از این شکنجه‌ها علیه زندانیان قیام را افشا کرده است.
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قضاییه نظام در ۱۶ اردیبهشت امسال دستگیری امیر حسین مرادی و علی یونسی دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف را که سه هفته بود ناپدید شده بودند و از آنها هیچ خبری نبود، پذیرفت.
امیرحسین برنده مدال نقره المپیاد سال۱۳۹۶ است. علی مدال طلای دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم را که در سال۱۳۹۷ در چین برگزار شد کسب کرد و قبل از آن مدالهای نقره و طلای المپیاد کشوری نجوم را در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به‌ دست آورده بود.
به‌دنبال یک کارزار بین‌المللی دو ماهه برای آزادی این دو دانشجو، خبرگزاری سپاه پاسداران یک ”شو“ اطلاعاتی را در قضاییه که در روز ۲۳ تیر برگزار شده بود با حضور این دو دانشجو و با حضور انجمنهای اسلامی و بازپرس و بازجو گزارش کرد که هدفی جز فشار و اعتراف‌گیری اجباری و درهم شکستن آنها نداشت.