شماری از زندانیان هوادار مجاهدین در بیدادگاه اوین به عنوان محارب محکوم و در معرض اعدام هستند

 فراخوان به اقدام فوری جامعه بین المللی برای نجات جان زندانیان زیر اعدام
رییسی سردژخیم قضاییه: جو سازیها نباید و نمی‌تواند روی نظر قاضی تاثیر بگذارد

رژیم ضد بشری آخوندی در وحشت از استقبال گسترده جوانان از مجاهدین و مقاومت ایران و برای ایجاد جو رعب و وحشت و جلوگیری از بالاگرفتن خیزش‌های مردمی، شماری از هواداران مجاهدین را در روزهای اخیر در بیدادگاه زندان اوین تحت عنوان آخوند ساخته ”محارب” محکوم کرده و در معرض اعدام قرار دارند.
 
پیش از این نیز شماری از زندانیان سیاسی توسط دژخیمان قضاییه رژیم محکوم به اعدام شده‌اند و حکم اعدام برخی از آنها به تایید دیوان عالی آخوندها نیز رسیده و در انتظار اعدام بسر می‌برند.

در همین حال روز گذشته ابراهیم رییسی سردژخیم قضاییه آخوندها در عکس العمل به محکومیت و انزجار گسترده بین المللی ازاعدام جنایتکارانه نوید افکاری گفت: «قضات عدالتخواه و حق‌جو که خود را در مقابل خدای متعال می‌بینند، بر اساس قانون و شرع حکم می‌دهند. جو سازیها نباید و نمی‌تواند روی نظر قاضی تاثیر بگذارد».  

علی باقری معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه نیز با اشاره به تظاهرات گسترده ایرانیان در خارج کشور در اعتراض به اعدام نوید افکاری گفت: «از کسانی که دستشان تا مرفق به خون ملت ایران آغشته است همین انتظار می‌رود که در پایتخت کشور‌های اروپایی فریاد بزنند ”قاتل راهت ادامه دارد”، ولی تعجب افکارعمومی این است که چرا اروپایی‌ها اجازه می‌دهند تا تروریست‌ها تحت پوشش حقوق بشر آزادانه فعالیت و از قتل و کشتار حمایت کنند»!

وی با اشاره به توییت سفیر آلمان در ارتباط با اعدام نوید افکاری گفت: «اگر از انصاف، حق و عدل بویی نبرده‌اند، لااقل ادب دیپلماتیک را رعایت کرده و مانند یک گروه اپوزیسیون بلندگوی دروغ پراکنی نشوند».

مقاومت ایران با تاکید بر اینکه فاشیسم دینی حاکم بر ایران، در وحشت از بحران فراگیر سرنگونی، به اعدام زندانیان قیام روی آورده است، شورای امنیت، دبیرکل، شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق بشر و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان در معرض اعدام در اوین و دیگر زندان‌های کشور فرا می‌خواند و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیأت بین المللی از زندان‌های ایران و دیدار با زندانیان قیام به منظور جلوگیری از اعدام‌های بعدی تاکید می‌کند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰)