آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۰ هزار نفر بیشتر است


آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۰ هزار نفر بیشتر است

    روحانی: مردم ۴۸ تا ۵۳ درصد مراعات کردند، عدم رعایت مردم ما را دچار مشکل می‌کند. ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم
    محرز: مکرر هشدار میدهیم مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیزکنند اما دولت و وزارت آموزش و پروررش مردم را به خیابان میکشانند. کشور به صورت مستمر روی موج کروناست. نمی‌توان گفت موج اول یا سوم. ستاد کرونا از ابتدا مخالف بازگشایی مدارس بود حال دو هفته هم زودتر باز کردند که کاملا اشتباه است. اگر با همین روال پیش ‌رویم کشور با فاجعه رو‌به‌رو می‌شود
    خدا‌کرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: شیوه قطره چکانی کنترل کرونا، منجر به مرگ حدود ١٢ هزار تهرانی و ٢٥ هزار ایرانی بی‌دفاع شد (اینها عدد نیست جان‌های شیرینی است که از دست رفت و می‌رود).️
    معاون آموزشی وزیر بهداشت: در حال حاضر اپیدمی کرونا تقریبا در تمامی استان ها در گردش است. مسافرت های شهریور، تجمعات و مراسمات محرم از دلایل عمده اوج گیری دوباره کرونا در کشور است
    دانشگاه علوم پزشکی قم: ۷۵ درصد تستها مثبت است. بیمارستان‌ها در حال اشباع است. شاهد پیک سوم و شدید کرونا هستیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۴۴ شهر از ۱۱۰هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۵۱۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۸۸۱ نفر، در البرز به ۳۰۷۵ نفر، در اصفهان به ۵۴۰۹ نفر، در تهران به ۲۶۳۰۱ نفر، در خراسان جنوبی به ۷۴۲ نفر، در خراسان رضوی به ۸۱۶۱ نفر، در سمنان به ۱۴۳۱ نفر، در قزوین به ۹۹۸ نفر، در قم به ۴۹۰۵ نفر، لرستان به ۴۸۸۸ نفر و در مازندران به ۵۲۴۲ نفر رسیده است.
 
آخوند روحانی امروز در ستاد کرونا باز هم مردم را مقصر شیوع کرونا دانست و گفت «مردم ۴۸ تا ۵۳ درصد مراعات کردند، البته این آمار کم است از مردم می‌خواهیم این همکاری‌ها را افزایش بدهند تا از این مراحل عبور کنیم. عدم رعایت کافی مردم ما را دچار مشکل می‌کند... لذا ما امروز اعلام می‌کنیم که ناچاریم مقررات را تشدید بکنیم و ناچاریم‌ نظارت‌ها را هم تشدید کنیم».

محرز، عضو کمیته کرونا گفت: «مکرر هشدار میدهیم مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیزکنند اما دولت و وزارت آموزش و پروررش مردم را به هر نحوی به خیابان میکشانند. دیگر نمی‌توان گفت موج اول یا سوم. متاسفانه کشور به صورت مستمر روی موج کروناست. در بیمارستان تخت خالی وجود ندارد در بسیاری از بیمارستان‌ها بیماران مجبورند با کپسول اکسیژن در راهرو یا حیاط درمان شوند. با توجه به اینکه کادر درمان بسیار خسته و ضعیف است. اگر با همین روال پیش ‌رویم کشور با فاجعه رو‌به‌رو می‌شود. از ابتدای امر، ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف بازگشایی مدارس بود. حال دو هفته زودتر هم مدارس را باز کردند که این کاملا اشتباه است. چرا ما باید در شرایط حساس کنونی خودمان را با آلمان مقایسه کنیم؟ چرا در این هفت سال زیرساخت‌های آموزش غیرحضوری را ایجاد نکردیم؟! بیمارستان مفید که مخصوص بچه‌هاست مدتی است که تخت خالی ندارد»(جهان صنعت ۵ مهر).

علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزیر بهداشت و رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد کرونا گفت: «در حال حاضر اپیدمی کرونا تقریبا در تمامی استان های کشور در گردش و در حال انتقال است و تقریبا می توان گفت که دارد موج سومی را در کشور شروع می‌کند. مسافرت های شهریورماه، تجمعات و مراسمات محرم از دلایل عمده اوج گیری دوباره کرونا در کشور است» (ایسنا ۵ مهر).

در تهران، خدا‌کرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: «شیوه قطره چکانی کنترل کووید١٩، منجر به مرگ حدود ١٢ هزار تهرانی و ٢٥ هزار ایرانی بی‌دفاع شد (اینها عدد نیست جان‌های شیرینی است که از دست رفت و می‌رود).️ در حالی که هنوز تبعات اجتماعی، روحی روانی و اقتصادی این تراژدی دهشتناک، هویدا نشده است» (ایمنا ۵ مهر).

در قم، رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «بیمارستان‌های قم در حال اشباع است و حدود ۸۰۰ تخت پرشده است. شاهد پیک سوم و شدید کرونا در قم هستیم. قدرت سرایت ویروس بالا رفته و حدود ۷۵ درصد نمونه‌های گرفته‌شده در قم مثبت می‌شوند. خواستار اعمال برخی محدودیت‌ها از جمله آموزش‌های غیرحضوری، کم کردن ساعت کاری و تعطیلی مشاغل پرخطر می‌باشیم» (ایرنا ۵ مهر)

در البرز، استاندار گفت: «شیب تند کرونا استمرار دارد و ناگزیر به اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای هستیم. رشد بالای ابتلای جوانان به کرونا، نگران کننده است. حجم بالای مبتلایان تاب و توان کادر بهداشت و درمان را گرفته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ مهر).

در همین حال توزیع اولین محموله واکسن آنفولانزا به نمایندگان مجلس ارتجاع به آبروریزی جدیدی برای رژیم تبدیل شده است. محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس ارتجاع نوشت: این «نشانه‌ای از فاصله نهادینه‌ شده حاکمیت از مردم است. محموله قرص‌های فاویپیراویر را هم محرمانه از چین وارد کردند و عمده‌اش را صرف درمان مقامات و از‌ما‌بهتران کردند» (روزنامه شرق ۵ مهر)

متقابلا علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس ارتجاع گفت: «برخی نمایندگان مجلس دهم سالی دوبار واکسن آنفلوآنزای رایگان می‌زدند و بهتر است برای شفاف سازی لیستی از نمایندگان دریافت کننده این واکسن منتشر شود. برخی نمایندگان مجلس دهم در پایان دوره به دروغ اعلام کردند که به ویروس کرونا مبتلا شدند که گذشت زمان کذب حرف شان را ثابت کردند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۵ مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵ مهر ۱۳۹۹ (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰)