آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر شده است



آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر شده است

وزارت بهداشت: ۲۶ استان و ۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴ استان در وضعیت هشدار هستند

    رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: بر اساس نمودار حریرچی در آبان ماه به ۶۰۰ مورد فوت روزانه میرسیم و یک پیش بینی دیگر اینست که فوتی ها در اواسط آذر روزانه به ۹۰۰ فوت می رسد
    نمکی اذعان کرد که اواخر پاییز به این نتیجه رسیده است که پروازهای چین باید تعطیل شود، اما عده ای مخالفت کرده اند
    مردانی: فوتی های روزانه می تواند به ۴۰۰ و ۵۰۰ نفر برسد. مراکز خدمات دهنده به بیماران کرونایی درحال حاضر تخت خالی ندارند.
    حریرچی: تعداد فوتی ها در برخی استان ها بی سابقه و خیلی بیشتر از حدنصاب های قبلی است. محور اصلی نگرانی تهران است
    زالی: تهران در وضعیت کاملاً بحرانی و پرخطر قرار دارد. بستری های ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است
    به گزارش پزشکان و پرستاران در بیمارستان فیروزگر شمار بستری های از ۵۵ نفر به ۱۰۰ نفر رسیده است. در مرداد و شهریور دست کم ۲۵۰ بیمار کرونایی فوت و شمار جانباختگان در روزهای اخیر بیشتر شده است. در بیمارستان فیروزگر روزانه دست کم ۶ نفر فوت میکنند. شمار بستری ها ۷۰ نفر به ۱۵۰ نفر رسیده است. هر ماه ۶۰ تا ۷۰ پرستار به کرونا مبتلا میشوند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۴۴ شهر از ۱۱۰هزار و ۷۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۵۹۳ نفر، در اردبیل به ۱۳۲۷، در اصفهان به ۵۴۴۹ نفر، در ایلام به ۹۳۶ نفر، در بوشهر به ۱۳۶۰ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۴۶ نفر، در خراسان رضوی به ۸۱۹۱ نفر، در خراسان شمالی به ۱۹۵۴ نفر، در خوزستان به ۷۱۲۸ نفر، زنجان به ۱۰۴۱ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۳۱۸ نفر، در فارس به ۳۰۲۱ نفر، در قزوین به ۱۰۱۸ نفر، کردستان به ۲۰۷۶ نفر، در کرمان به ۱۷۲۶ نفر، در کرمانشاه به ۲۴۸۲ نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۸۰۲ نفر، در گلستان به ۳۱۵۶ نفر، در گیلان به ۴۴۷۱ نفر، در مازندران به ۵۲۷۲ نفر، در مرکزی به ۱۴۴۰ نفر، در هرمزگان به ۱۵۰۰ نفر، در همدان به ۲۹۰۸ نفر و در یزد به ۱۴۸۸ نفر رسیده است.

امروز سخنگوی وزارت بهداشت ر‌ژیم گفت: «استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. شهرستانهای با وضعیت قرمز از ۱۰۲ به ۱۵۸ شهرستان افزایش یافته است» (ایرنا ۶ مهر).
نمکی وزیر بهداشت به اینکه اواخر پاییز باید پروازهای چین بسته میشد اذعان کرد و گفت: «اواخر پاییز که گزارش کرونا را از چین دریافت کردیم، فهمیدم ماجرایی در پیش است. وقتی از بستن پروازهای چین صحبت کردم برخی خیلی ساده لوحانه به ما نگاه می‌کردند» (ایرنا ۶ مهر).

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم از تعطیل یک هفته ای مدارس تهران خبر داد و گفت: «در موج سوم کرونا تعداد مبتلایان و بستری شدگان خیلی بیشتر از موج اول و دوم است...تعداد فوتی ها در برخی استانها بی سابقه و خیلی بیشتر از حدنصاب های قبلی است. محور اصلی نگرانی ها، استان تهران است. با صلاحدید مسئولان استانی، تعطیلی یک هفته ای مدارس و دانشگاه ها امکان تمدید خواهد داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ مهر).

مردانی، عضو ستاد مبارزه با کرونا با تصریح بر اینکه مراسم محرم و بازگشایی مدارس باعث اوج گیری مجدد کرونا شده است گفت: «درحال حاضر در وضعیت سختی از حیث تعداد مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا به سر می بریم و البته هفته های سختی را هم در پیش رو خواهیم داشت. در این وضعیت نباید مردم را مقصر جلوه داد، در هنگام بروز مشکل همیشه دیواری کوتاه تر از مردم نبوده است. اینکه مسوولی بخواهد در این وضعیت بحرانی، گناه را به گردن مردم بیندازد، ناعادلانه است. درحال حاضر آمار فوتی ها، روزانه ۲۰۰ و چند نفر است که می تواند به ۴۰۰ و ۵۰۰ نفر هم برسد... مراکز خدمات دهنده به بیماران کرونایی درحال حاضر تخت خالی ندارند» (اعتمادآنلاین ۵ مهر).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «تهران در وضعیت کاملاً بحرانی و پرخطر قرار دارد بستری های ۲۴ ساعت گذشته به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است. به همین دلیل طی نامه‌ای به وزرای بهداشت و کشور درخواست اعمال محدودیت‌ داشته‌ایم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ مهر). توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «تعداد بستری های موجود منطبق و حتی در برخی روزها از ایام اسفند ماه هم فراتر است که زنگ خطر می باشد» (ایرنا ۵ مهر). طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «اگر با همین روال پیش برویم ممکن است در آبان ماه به ۶۰۰ مورد مرگ روزانه برسیم و یک پیش بینی دیگر نیز نشان دهنده ۹۰۰ مورد فوت روزانه در اواسط آذر است» (انتخاب ۶ مهر).

به گزارش پزشکان و پرستاران در بیمارستان شهدای تجریش شمار بستری های کرونایی در ۱۰ روز گذشته از ۵۵ نفر به ۱۰۰ نفر رسیده است. در مرداد و شهریور دست کم ۲۵۰ بیمار کرونایی فوت کرده و شمار جانباختگان در روزهای اخیر بیشتر شده است. مشکل اصلی بیمارستان کمبود کادر درمانی است. حقوقی که به پرسنل بخشهای کرونا پرداخت میشود بسیار ناچیز است و هیچ تناسبی با تلاش شبانه روزی آنها ندارد.

در بیمارستان فیروزگر روزانه دست کم ۶ نفر از مبتلایان فوت میکنند. در این بیمارستان پنج بخش ICU به کرونا اختصاص دارد. شمار بستری ها در چند هفته گذشته از ۷۰ نفر به ۱۵۰ نفر رسیده است. هر ماه ۶۰ تا ۷۰ پرستار به کرونا مبتلا میشوند، وقتی هم دوره بیماریشان تمام میشود، دیگر توان کار ندارند. کادر درمانی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی خسته اند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۶ مهر ۱۳۹۹ (۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰)