آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۲ هزار نفر گذشت

 

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴ شهر کشور از ۱۱۲ هزار نفر گذشت

 

  • نمکی: در تهران قبلا حداقل دو تا سه هفته طول می کشید تا رقم ها به دو برابر برسد ولی در این دوره در زمان بسیار کوتاه تری تعداد مریض ها دوبرابر شد.
  • هاشمیان، بیمارستان مسیح دانشوری: وضعیت کرونا در تهران بحرانی و سیاه است، تخت خالیICU وجود ندارد، بیماران حتی برای پذیرش در اورژانس هم پشت نوبت‌های طولانی می‌مانند. باید هر چه زودتر تهران به حالت قرنطینه برود.
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: در ۲۴ ساعته گذشته ۳۶ نفر جان خود را از دست دادند. اکنون تعداد کل بستری های استان به جز کاشان و آران و بیدگل هزار و ۴۱۷ نفر است که ۲۳۴ نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه علوم پزشکی تبریز: بستری های آذربایجان شرقی رکورد زده و اولین بار به ۱۰۰۰ نفر رسیده و رو به افزایش است
  • دانشگاه علوم پزشکی یزد: روز تلخ کرونایی در یزد، ۹ بیمار فوت و ۵۷ بیمار در ICU بستری هستند که حال برخی وخیم است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۴۴ شهر از ۱۱۲هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۷۱۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۲۹۳۲ نفر، در اصفهان به ۵۵۲۹ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۵۸ نفر، در خراسان جنوبی به ۷۶۲ نفر، در خراسان رضوی به ۸۲۷۶ نفر، در خراسان شمالی به ۱۹۸۹ نفر، در خوزستان به ۷۲۷۳ نفر، در زنجان به ۱۰۵۳ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۳۳۳ نفر، در فارس به ۳۰۳۶ نفر، در قزوین به ۱۰۴۲ نفر، در کرمان به ۱۷۴۱ نفر، در گلستان به ۳۱۹۶ نفر، در گیلان به ۴۵۱۶ نفر، در مازندران به ۵۳۱۲ نفر، در مرکزی به ۱۴۶۰ نفر، در هرمزگان به ۱۵۳۰ نفر، در همدان به ۲۹۸۹ نفر و در یزد به ۱۵۰۶ نفر رسیده است.

نمکی، وزیر بهداشت رژیم گفت: «در تهران در دوره های قبل حداقل دو تا سه هفته طول می کشید تا رقم ها به دو برابر برسد ولی در این دوره در یک زمان بسیار کوتاه‌تری مریض ها دوبرابر شد. پیش بینی ما این است که به مرز مرگ های بیشتر از دو دوره قبل برسیم» (انتخاب ۷مهر).

در تهران، محمدرضا هاشمیان فوق تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «وضعیت تهران بحرانی و سیاه است و باید هر چه زودتر این شهر به حالت قرنطینه برود. تخت خالی ICU وجود ندارد، بیماران حتی برای پذیرش در اورژانس پشت نوبت‌های طولانی می‌مانند. تعداد بیماران بدحال در تهران به شدت افزایش یافته است. همه تخت های ICU در یبمارستانهای دولتی پر است و امروز حتی برای من که سالها در این بخش کار کرده‌ام اگر مبتلا شوم، تخت ICU وجود ندارد، اکثر بیمارستانهای خصوصی نیز اجازه پذیرش بیمار کرونایی ندارند یا تمایلی به پذیرش ندارند به خصوص که داروهای مورد نیاز برای درمان کرونا را به بیمارستانهای خصوصی نمی‌دهند. تعداد بیماران نیازمند ICU افزایش یافته، هیچ مدیریت و امکانی برای اینکه بدانیم در کدام بیمارستان می توان تخت ICU پیدا کرد وجود ندارد و اگر بیمار بدحال باشد باید بیمارستان به بیمارستان تلفن بزنیم و بپرسیم که آیا تخت ICU دارید که معمولا هم پاسخ منفی است. مدیریت توزیع دارو نیز بسیار اشکال دارند، اکنون در بیمارستانهای دولتی فقط یک یا دو پزشک اجازه امضا برای تجویز رمدسیویر را دارند به همین علت اکثر بیماران برای تهیه دارو به بازار آزاد مراجعه می‌کنند و رمدسیویر ایرانی که در بیمارستان دولتی ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، در بازار آزاد هشت میلیون تومان به دست بیمار می رسد» (ایرنا ۸ مهر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد کل بیماران بستری در استان به جز کاشان و آران و بیدگل هزار و ۴۱۷ نفر است که ۲۳۴ نفر در ICU هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ نفر بیمار فوتی مشکوک به کرونا ویروس و ۹ نفر فوتی مثبت قطعی داشته ایم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۷ مهر).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هم اکنون ۱۰۰۰ بیمار کرونایی بستری در آذربایجان شرقی داریم، که رکورد زده و آمار همچنان رو به افزایش است» (ایسنا ۸ مهر).

درکرمانشاه، رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد بستری های استان نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته و به بیش از ۴۶۰ نفر رسیده است. هم اکنون روزانه بطور میانگین ۹۰ مبتلای جدید بستری شده و حدود ۶۵ تا ۷۰ بیمار ترخیص می شوند و روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر به بستری های استان اضافه می شود» (ایسنا ۸ مهر).

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ ساعت گذشته را «روز تلخ کرونایی برای یزدی ها» خواند و گفت: «۹ بیمار کرونایی فوت شدند و ۵۷ بیمار در ICU بستری هستند که حال برخی وخیم است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ مهر).

در استان مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از رکورد جدیدی از قربانیان کرونا خبرداد و گفت: «۱۳ فوتی و ۲۵۹ مورد مبتلا به کرونا ویروس، در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است» (ایسنا ۸ مهر)

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ مهر ۱۳۹۹ (۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰)