آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰ شهر کشور از ۱۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است



آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰ شهر کشور از ۱۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است


    حریرچی میگوید قربانیان کرونا ۱۹ تا ۲۰ درصد کل متوفیان کشور را تشکیل میدهد اما مدیرعامل آرامستان‌های تبریز گفت در سه روز گذشته آمار متوفیان کرونایی از کل متوفیان معمولی بیشتر شده است
    سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: تهران که ویترین مقابله با کروناست، بدترین حالت را دارد. تصمیمات معمولا توسط وزارتخانه های مختلف و مسئولان وتو می شود. این باعث تشدید بیماری شده و فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد می کند.
    مردانی: آمار بستری شدگان، مبتلایان و جان باختگان بویژه در تهران به شدت رو به افزایش است؛ راهروی بیمارستان ها در هفته‌های آینده پر از بیماران کرونایی می شود.
    دانشگاه علوم پزشکی لرستان: وضعیت ابتلا به کرونا در لرستان " خراب" است. متوسط نمونه های مثبت به ۵۰ درصد رسیده است.
    دانشگاه علوم پزشکی کردستان: پیک سوم در کردستان فوتی زیادی خواهد داشت و در صورت عدم کنترل فاجعه خواهد بود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۵۰ شهر از ۱۱۲هزار و ۸۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به۳۷۷۳ نفر، در البرز به ۳۱۲۵ نفر، در اردبیل به ۱۳۴۴ نفر، در اصفهان به ۵۵۶۹ نفر، در بوشهر به ۱۳۷۰ نفر، در تهران به ۲۶۷۸۱ نفر، در خراسان رضوی به ۸۳۴۹ نفر، در خوزستان به ۷۳۴۳ نفر، در سمنان به ۱۵۱۱ نفر، در قم به ۴۹۸۰ نفر، در کرمانشاه به ۲۵۱۲ نفر، در گلستان به ۳۲۷۱ نفر، در گیلان به ۴۵۵۱ نفر، در لرستان به ۴۹۶۸ نفر، در مازندران به ۵۳۵۲ نفر و در مرکزی به ۱۴۷۵ نفر رسیده است.

در حالیکه ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم بارها و آخرین بار دو روز قبل گفته است «کرونا به صورت روزانه ۱۹ تا ۲۰ درصد از کل آمار مرگ و میر ما را تشکیل می دهد» (انتخاب ۷ مهر)، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های تبریز گفت: «سه روز است که آمار دفن متوفیان کرونایی از متوفیان معمولی پیشی گرفته است. از حضور بیش از ۱۰ نفر در تشییع جنازه جلوگیری خواهد شد» (ایرنا ۹ مهر).

شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع گفت: «اگر شرایط با همین منوال ادامه پیدا کند نمی توان بحران کرونا را کنترل کرد. برخی تصمیم ها باعث گسترش بیماری شده است. تهران ویترین مقابله با کروناست که بدترین حالت را دارد. تصمیمات معمولا از سمت وزارتخانه های مختلف و مسئولان وتو می شود. این باعث تشدید بیماری شده و فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد می کند» (ایسنا ۸ مهر)

در تهران، مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «وضعیت در تهران به حدی بحرانی است که اگر محدودیت های اجتماعی و اقدامات بازدارنده برقرار نشود، هفته پیش‌رو شاهد پرشدن راهروی بیمارستان ها از مبتلایان کرونا خواهیم بود. آمار بستری شدگان، مبتلایان و جان باختگان بویژه در تهران به شدت رو به افزایش است، طوری که بیمارستان ها به سختی مبتلایان بدحال را پذیرش می‌کنند. تختی برای بیماران کرونایی در مراکز درمانی باقی نمانده است. باید منتظر روزهای سخت برای کادر درمان و افزایش آمار مرگ ومیر بود. تعطیلی یک هفته ای شهر تهران به عنوان کانون انتشار کرونا نباید دور از انتظار باشد» (ایسنا ۹ مهر).

محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در شهرداری تهران گفت: «از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بخش‌های مختلف شهرداری ۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. تعداد مبتلایان در شهرداری صعودی است» (ایلنا ۸ مهر).

در لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «وضعیت ابتلا به کرونا در لرستان " خراب" است. افزایش تعداد مبتلایان از شهریور آغاز شده و بدون شک مهرماه نیز بیشتر خواهد شد. متوسط نمونه‌های مثبت در لرستان به حدود ۵۰ درصد رسیده است. ۷۰۰ تا ۷۵۰ تست کرونا روزانه از افراد مشکوک در استان گرفته می شود که ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر مثبت هستند. از مجموع ۵۷۶ تخت بیمارستانی مختص بیماران کرونا در استان ۱۲۳ تخت مربوط به ICU استکه تقریبا تمامی اشغال هستند» (ایلنا ۸ مهر)

در کردستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روند افزایشی موارد بیماری در حال تداوم است و این روند در برخی از شهرهای استان از قبیل سقز، بانه، بیجار و سنندج نگران کننده است. پیک سوم کرونا در کردستان مرگ و میر زیادی به دنبال خواهد داشت و در صورت عدم کنترل اپیدمی، یک فاجعه در راه خواهد بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹ مهر).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹ مهر ۱۳۹۹ (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰)