نمایشگاه نقض حقوق بشر در ایران و سخنرانی‌ها در مقابل وزارتخارجه آمریکا

در آستانه سالگرد قیام آبانماه، نمایشگاهی در مقابل وزارتخارجه آمریکا در واشینگتن دی سی توسط جامعه ایرانیان برگزار گردید.

 بزرگداشت شهیدان راه آزادی ایران – زمان حسابرسی از سردمداران رژیم ایران به خاطر جنایت علیه بشریت عنوان این نمایشگاه بود که در آن هزاران عکس شهدای قتل عام ۱۳۶۷، قیام قهرمانانه آبان ۹۸، قربانیان تروریسم رژیم در خارج از کشور و دیگر شهدای مقاومت ایران از میان ۱۲۰ هزار شهید راه آزادی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

 

نقض حقوق بشر در ایران سخنرانی و نمایشگاه در مقابل وزارتخارجه آمریکا

نقض حقوق بشر در ایران سخنرانی و نمایشگاه در مقابل وزارتخارجه آمریکا

نقض حقوق بشر در ایران سخنرانی و نمایشگاه در مقابل وزارتخارجه آمریکا

در این نمایشگاه، قاضی مایکل موکیزی، وزیر دادگستری آمریکا ۲۰۰۹ - ۲۰۰۷، سناتور رابرت توریسلی سفیر میچل ریس، مدیر طراحی سیاست وزارتخارجه آمریکا ۲۰۰۵ - ۲۰۰۳، مارک گینزبرگ،‌ سفیر آمریکا در مراکش۱۹۹۸ – ۱۹۹۴، قاضی تدپو، عضو مجلس نمایندگان آمریکا ۲۰۱۹ -۲۰۰۵ و خانم لیندا چاوز، مدیر مدیر دفتر روابط عمومی کاخ سفید ۱۹۸۶ - ۱۹۸۵ سخنرانی کردند.

دکتر فیروز دانشگری، جراح برجسته دانشگاه کیس وسترن در کلیولند اوهایو و زندانی سیاسی سابق و همچنین زندانیان سیاسی سابق شیرین نریمان و رؤیا سپهراد و همچنین حنانه امانپور از خانواده شهدای مجاهد خلق از دیگر سخنرانان بودند
 
سخنرانان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰ هزار شهید بخون خفته خلق، بویژه ۳۰۰۰۰ قهرمان سربدار قتل عام ۶۷ و ۱۵۰۰ تن شهیدان قیام آبانماه، بر ضرورت حسابرسی از سردمداران فاشیسم دینی حاکم بر ایران به خاطر جنایت علیه بشریت تآکید نموده و خواستار به رسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم ضد بشری شدند.

لیندا چاوز مدیر دفتر روابط عمومی کاخ سفید ۱۹۸۶ – ۱۹۸۵ گفت: من دوست دیرینه مجاهدین خلق و خانم مریم رجوی هستم. من ده ها سال از هواداران این جنبش بوده ام زیرا این جنبشی است که در برابر رژیمی در ایران ایستاده است که چندین سال مردمش را آزار و اذیت کرده است. من بسیار خوشحالم که می توانم در واشنگتن دی سی، مقابل وزارت امور خارجه به شما به صورت مجازی بپیوندم. نمایشگاهی وجود دارد که جنایتهای رژیم ایران و تعداد کشته شدگان را آشکار می کند. اما من می خواهم توجه ویژه ای به کشتار بسیاری از اعضای مجاهدین خلق توسط رژیم در درسال ۶۷داشته باشم، زمانی که حداقل سی هزار نفر از اعضای مجاهدین خلق در یک نقض وحشتناک حقوق بشر قتل عام شدند. هیچ کدام از عوامل آن قساوت وحشتناک هرگز باپیامدهای آن مواجه نشده‌اند.
اما رژیم این جنایات وحشتناک را فقط در گذشته انجام نداده است. آنها تا امروز در حال انجام چنین جنایاتی بوده اند. در شهریور ماه۹۲ رژیم حمله به اردوگاه اشرف در عراق را آغاز کرد و در آن حمله ۵۲ نفر از اعضای مجاهدین خلق کشته شدند.
و حتی اخیراً، در سال ۹۷، من، در گردهمایی پاریس شرکت داشتم وقتی اعلام شد که ررژیم توطئه ای برای منفجر کردن این برنامه دارد. این انفجار می‌توانست تلفات جمعی بسیاری را به دنبال داشته باشد. این توطئه توسط دیپلمات های رژیم ایران که در اروپا و تحت پوشش دیپلماتیک آنها خدمت می کردند صورت گرفت
کسانی که در آن توطئه دست داشتند دستگیر شده اند. آنها محاکمه اکنون و محکوم خواهند شد. این دقیقاً همان اتفاقی است که باید برای همه افرادی که مرتکب این نوع نقض حقوق بشر می شوند اتفاق بیفتد. اما این اتفاق نخواهد افتاد تا زمانی که ایران کشوری است که تحت سلطه آخوندها است و آزادی مردم خود را نفی می کند. اعتراضاتی علیه رژیم صورت گرفته است. و در واقع در دسامبر سال گذشته، حدود ۱۵۰۰ نفر در آن اعتراضات کشته شدند.
چهارصد زن در آن کشتار جان خود را از دست دادند.. در آن کشتار دهها نوجوان کشته شدند.
مهم است وزارت امور خارجه بر آنچه در ایران اتفاق می افتد متمرکز شود، زیرا این موضوعی است که باید مورد توجه جامعه بین المللی قرار گیرد و ایالات متحده این فرصت را دارد که به شورای امنیت سازمان ملل متحد برود و خواستار اجرای عدالت برای این کشتارهای هولناک شود.
این همان چیزی است که مجاهدین خلق به دنبال آن هستند. این همان چیزی است که همه معتقدان به حقوق بشر باید به دنبال آن باشند و این همان چیزی است که ما امروز خواهان آن هستیم. بنابراین من شما را تشویق می کنم که به تصاویر موجود در مقابل وزارت امور خارجه نگاهی بیندازید تا ماجرای آزار و اذیت رژیم ایران نسبت به مردم ایران را درک کنید و درک کنید که. در پی آزادی مردم ایران هستند.

مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ گفت: ما در این گردهمایی بطور مجازی شرکت میکنیم زیرا بحران ویروس کرونا این را ضروری کرده است. اما در همه اطراف ما یادواره هایی است که نشان میدهند دلیل گردهمایی ما رعب و وحشت شومی است که رژیم ایران طی ۴۰ سال گذشته ایجاد کرده است و این واقعه مجازی نیست. خیلی واقعی است.
ما نباید از یاد ببریم که در میان این تعداد عظیم از قربانیان هستیم - یعنی بیش از ۳۰ هزار نفر در سال ۱۳۶۷ و بیش از ۱۵۰۰ نفر در تظاهرات آبان ۱۳۹۸، که تنها دو نمونه هستند. هر یک از این افراد یک دنیای تخریب شده را نمایندگی میکند - یک زندگی کمتر، یک دنیای کمتر. این تعداد تلفات سرسام آور است.

ما همچنین نباید این حقیقت را فراموش کنیم که این رژیم اصرار دارد که فجایع بیشتری در مقیاس جهانی ببار آورد. زیرا در جستجوی دستیابی به به بمب اتمی است. هفته گذشته نمایندگان شورای ملی مقاومت ایران دو منطقه را افشا کردند که بیانگر ادامه تحقیقات در زمینه تسلیحات اتمی و حضور مستقیم سپاه پاسداران در این روند است. این حائز اهمیت است. سپاه قبلا توسط دولت ایالات متحده بعنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری شده است.
ما همچنین نمیتوانیم این واقعیت را فراموش کنیم که با وجود تلاشهای ایالات متحده، بی عملی سایر اعضای شورای امنیت اکنون به رژیم ایران این فرصت را داده تا تسلیحات متعارف در بازار بین المللی خرید و فروش کند. این قطعاً خطری مضاعف برای مردم ایران، منطقه و جهان ایجاد می‌کند.
چه باید کرد؟
یکی از اقداماتی که میتوان اتخاذ کرد این است که تحریم هایی که علیه رژیم وضع شده اند ادامه یافته و تشدید شوند. این تحریم ها کمک می‌کنند تا از سوء استفاده رژیم از تجارت تسلیحات و تامین مالی تروریسم جلوگیری شود. ما میدانیم که بخاطر این تحریم ها رژیم مجبور به محدود کردن حمایت خود از گروههای تروریستی شده است.
اما ما همچنین باید به یاد داشته باشیم که این رژیم رفتار خود را عوض نخواهد کرد. بلکه باید رژیم تغییر کند. این رسالت مردم ایران ایران است. و این بر ما است که به هر طریق ممکن در جریان این مبارزه از آنها حمایت کنیم. این گردهمایی یکی از این راهها است که ما به مردم ایران نشان دهیم که تنها نیستند، فراموش نشده اند، رنج آنها و مبارزه آنها فراموش نشده است.
ما به آنها میگوییم: قوی باشید. بدانید که ما شما را تنها نخواهیم گذاشت.

قاضی تد پو عضو که طی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ نماینده مردم تکزاس از حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا بود گفت: امروز ما به اینجا آمده ایم تا یاد جنگجویان آزادی که جان خود را در ایران از دست داده اند گرامی بداریم. ۱۲۰ هزار نفر. انسانهای خوب، جوان و مسن، مرد و زن، که در جستجوی آزادی برای مردم ایران شهید شدند. من یکی از حامیان پر و پا قرص مقاومت ایران برای آزادی هستم. کمی باید به گذشته برگردیم. سال گذشته ۱۵۰۰ تن از جوانان ایران در خیابانها قتل عام شدند زیرا میخواستند صدایی داشته باشند و علیه رژیم دست به اعتراض بزنند.
در سال۶۷، ۳۰ هزار نفر بدست رژیم شهید شدند. بدست آخوندهای قاتل. در سال ۹۲، در کمپ اشرف، ۵۲ از ساکنان به قتل رسیدند وقتی دولت عراق به شبه نظامیان رژیم ایران اجازه داد که وارد شوند و آن افراد خوب را به قتل برسانند. طی سالیان توطئه هایی برای سوء قصد علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران و سایر جنگجویان آزادی در جریان بوده است، توطئه در آلبانی، پاریس و دیگر نقاط اروپا و در سراسر جهان.
هیچ حسابرسی از این کشتار صورت نگرفته است. آخوندها همینطور با نیشخند و روح شیطانی خود مردم خوب ایران را سرکوب می‌کنند. چندین سال پیش، اعضای کنگره، از جمله من و تعدادی از سایر نمایندگان از هر دو حزب، مبارزه میکردیم تا نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی خارج شود. کسانی که بدبین بودند میگفتند این نتیجه هیچگاه حاصل نخواهد شد. و بخشی از دلیل آن این بود که وزارت خارجه همواره مقابل این کارزار ایستادگی میکرد تا لحظه ای که مجبور شد به دادگاه برود و آنرا توجیه کند و بعد سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست خارج شد.
سازمان مجاهدین پرونده اتمی رژیم را افشا کرد. هدف همه کشورها باید این باشد که از جنگجویان آزادی ایران حمایت شود. آنها اول در کمپ اشرف در عراق بودند، بعد کمپ لیبرتی و حالا به کمپ اشرف ۳ در آلبانی نقل مکان کرده اند.
بگذارید به شما نکته ای را بگویم. کمپ اشرف ۴ در تهران خواهد بود و جنگجویان آزادی که در آلبانی و سایر نقاط جهان ساکن هستند در تهران در یک ایران آزاد خواهند بود. این خواسته برای آزادی است و اینطور نیست که ایران دارای طرح و برنامه نیست. در واقع، سالهای زیادی است که طرح وجود دارد. طرح ۱۰ ماده ای خانم رجوی آنچه را که در ایران و برای آزادی مردم ایران باید برقرار شود را شرح داده است.
به عقیده من، طرح ده ماده ای نسخه ایرانی بیانیه استقلال آمریکا است، بیان آزادی و نوع دولتی که مقاومت در ایران میخواهد. این طرح عالی است. من از آن حمایت می‌کنم. جستجوی آزادی برای جنگجویان آزادی طی سالیان طولانی مسیری دشوار بوده است. شما بدون اینکه در خاک خود حضور داشته باشید برای آزادی جنگیده اید. اما کارهای دشوار طول می‌کشند. بله این سخت بوده است، اما ارزش داشته است.
رئیس جمهور آمریکا کندی در رابطه با سفر انسان به کره ماه گفته بود که ما نمیخواهیم به ماه برویم چون کار ساده ای است، ما میخواهیم به ماه برویم چون کار سختی است. و شما هم تصمیم گرفته اید که بعنوان انسانهای آزاده به تهران بروید نه بخاطر اینکه کار ساده ای بلکه بخاطر اینکه کار سخت اما درستی است. و به همین خاطر است که ما نباید این نبرد طولانی برای آزادی را رها کنیم. زندگی مملو از مسیرها و انتخابات سخت است آزادی و رهایی هدیه‌یی خدادادی است.
من میگویم خدا دادی چون از طرف هیچ دولتی اعطا نمیشود. دولت حقوق را محدود میکند، چه در ایالات متحده و چه در ایران و چه در هر کشوری. و جنگیدن برای حقوقی که خدا به ما اعطا کرده ارزش دارد. جنگیدن برای آزادی و رهایی ارزش دارد زیرا در تک تک ما، فارغ از اینکه در کجای جهان ایستاده ایم، نوری است که فقط در آزادی میتواند بدرخشد. و ما باید در هرکجایی از جهان که این نور خاموش میشود آنرا بگسترانیم.
آخوندهای قاتل خیال میکنند که شما خسته خواهید شد، تسلیم خواهید شد، در مقابل رعب و وحشت آنها کوتاه خواهید آمد، در مقابل استبداد و خیانت های آنها. اما شما این مبارزه را رها نخواهید کرد زیرا آرمان شما حق است.
بنابراین صدای آنهایی که شما تصاویرشان را در مقابل وزارت خارجه می‌بینید هرگز خاموش نخواهند شد. این صداها هنوز هم در دفاع از عدالت، حسابرسی و آزادی فریاد میزنند. کشورهای جهان باید آخوندها را به میز عدالت بکشانند و محاکمه کنند، بخاطر جنایت علیه مردم ایران. زیرا آخوندها مرتکب خیانت و تروریسم و استبداد علیه مردم ایران شده اند که تنها خواستشان زندگی کردن در آزادی است و این حق مردم است.
قطعا خواست بسیاری از مردم آمریکا حمایت از جنگجویان آزادی است. بنابراین میخواهم بگویم در مسیر حقی که برای رسیدن به آزادی طی میکنید احساس خستگی نکنید. زیرا ارزش دارد.
و ما باید به نبرد برای حمایت از کسانی ادامه بدهیم که جان خود را از دست داده اند. صدای آنها هنوز به گوش میرسد.

میچل ریس، مدیر طراحی سیاست وزارتخارجه آمریکا در سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در سخنان خود خطاب به نمایشگاه حقوق بشر گفت: من می خواهم صمیمانه تسلیت بگویم و یاد و خاطره همه قربانیان رژیم ایران را که در طول سالها شکنجه شده، کشته شده یا قتل عام شده اند، گرامی بدارم. قتل عام سی هزار عضو مجاهدین خلق در سال ۶۷شایسته توجه ویژه است. سازمان برجسته حقوق بشری جهان، عفو بین الملل، این کشتار را جنایتی علیه بشریت خوانده است. این میهن پرستان به این دلیل کشته شدند که به یک ایران دموکراتیک باور داشتند که با ویژگی های آزادی مذهب، آزادی بیان و حفظ کرامت انسانی شناخته می شود.
آنها جان خود را از دست دادند زیرا شهامت و اعتقادات آنها تهدیدی جدی برای رژیم ایران بود. دهها سال بعد، رژیم ایران تغییری نکرده است. اما خوشبختانه شجاعت مجاهدین خلق هم تغییری نکرده است. اعضای مجاهدین خلق همچنان با شجاعت علیه عدم تحمل، سرکوب و جنایات رژیم ایران صحبت می کنند. به همین دلیل است که رژیم ایران در سال ۲۰۱۳ حمله به اردوگاه اشرف را در دستور قرار داد و باعث کشته شدن ۵۲عضو آنها شد. باز به همین دلیل است که رژیم ایران حمله تروریستی در پاریس در سال۹۷ به یک تجمع ایرانیان را دستور داد.
این رفتار یکی از دلایلی است که وزارت امور خارجه سالها است رژیم ایران را دولت شماره یک حامی تروریسم نامیده است. سال گذشته، وزارت امور خارجه حتی فراتر رفت و سپاه پاسداران، از جمله نیروی قدس، را یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کرد.
اما رژیم ایران، تنها به سرکوب، شکنجه و کشتن مردم در خارج از مرزهای خود بسنده نمی کند، بلکه رفتارهای مشابهی را نیز در داخل مرزهای خود انجام می دهد.
باز هم، طبق گفته عفو بین الملل، رژیم ایران حقوق آزادی بیان، تشکل ها و اجتماعات شهروندان خود را به شدت سرکوب کرده است. نیروهای امنیتی این کشور از نیروی کشنده برای جلوگیری از تظاهرات مسالمت آمیز در خیابان ها استفاده کرده و هزاران معترض را بازداشت و صدها نفر را به قتل رسانده‌اند. آخرین گزارش سازمان عفو بین الملل، فهرست موارد نقض حقوق بشر در داخل ایران، بیش از هشت صفحه است. تحت رهبری خانم رجوی، مجاهدین خلق آینده ای متفاوت به مردم ایران و جهان ارائه می دهند.
وی یک گزینه دموکراتیک مبتنی بر آزادی های فردی و کرامت انسانی ارائه می دهند به همین دلیل مجاهدین خلق چنین تهدیدی را برای تهران دارند و به همین دلیل شایسته حمایت و تشویق ما هستند. با یادآوری قربانیان رژیم ایران امیدوارم فداکاری که اعضای شجاع مجاهدین خلق در طول سالها انجام داده اند و هر روز ادامه می دهند، امیدواریم که این روزی را که آخوندها به خاطر جنایات خود مجازات می شوند، نزدیک کند و همه مردم ایران بتوانند شادی کنند و در آزادی زندگی کنند.

سفیر مارک گینزبرگ سفیر آمریکا در مراکش ۱۹۹۸ – ۱۹۹۴ با اشاره به تصاویر شهیدان و اسناد و مدارک جنایتهای رژیم گفت: در حالی که به این دریای غیرانسانی نگاه می کنم و پشت سر من وزارت امور خارجه است، جایی که تقریباً ۱۶ سال در آنجا کار کردم، به یاد می آورم که در سال ۱۹۷۹، مشاور وزیر امور خارجه بودم که انقلاب در ایران آغاز شد. دفتر حقوق بشر به تازگی تحت مدیریت رئیس جمهور جیمی کارتر ایجاد شده بود. من در هدف افرادی که اپوزیسیون دموکراتیک ایران را نمایندگی می کنند مشترک هستم. افرادی که نماینده مجاهدین خلق هستند، مریم رجوی و رهبری خستگی ناپذیر او در ایجاد آرمان جدید دموکراتیک برای مردم ایران که تا امروز رنج می برند.
قتل عام هایی که تحت رژیم آخوندها رخ داد فراموش نمی‌شوند. اما مهمتر از همه، آنها هرگز قابل بخشش نیستند، هرگز قابل بخشش نیستند. افرادی که این جنایات را انجام داده اند سزاوار مجازات نهایی هستند به قضاوت و محاکمه آنها باید بخاطر جنایات ضد بشری که مرتکب شده اند، خواه قتل عام در اشرف باشد، خواه قتل عامی که در سال ۱۹۸۸ اتفاق افتاد، خواه کشتار قیام کنندگان در سالهای اخیر و در ماههای اخیر رخ داده است، باید محاکمه شوند.
رژیم ایران حامی اصلی تروریسم دولتی است. چند سال پیش قصد داشت گردهمایی مقاومت در پاریس را منفجر کند. خوشبختانه مقامات پلیس اروپا قبل از اینکه عوامل رژیم ایران بتوانند جنایت خود را انجام دهند، توانستند آنها را دستگیر کنند.
مجاهدین خلق و خانم رجوی و شورای ملی مقاومت یک آلترناتیو ایده آل و دموکراتیک واقعی هستند. آنها شایسته تعهد و پشتیبانی خستگی ناپذیر مردم آمریکا هستند.
آنها شایسته حمایت و تعهد خستگی ناپذیر هر دولتی هستند که در ماهها و سالهای آینده روی کار می آید. و از همه مهمتر، آنها شایسته هستند بدانند که مردم آمریکا هرگز به هیچ ایرانی که می خواهد ببیند این رژیم به زباله دان تاریخ می افتد پشت نمی کنند.
اول به کسانی تبریک می ‌گویم که این چنین سخت کوشش و همت کردند تا نمایشگاه شهدا را برپا کنند. این مبارزه و جنگ سالهای متمادی برای آزادی ایران ادامه داشته است و این نمایشگاه این نه تنها قدردانی خوبی از کسانی است که چنین مقاومتی کرده و همه چیز را برای آزادی ایران فدا کرده اند، بلکه همچنین نشاندهنده کار و تلاش سخت همه شما است ما هرگز تسلیم نشده ایم و فداکاری های طی این سالیان هرگز و هیچوقت فراموش نمی‌شود.
در این دوران انتخابات در آمریکا احتمالا مقداری نگرانی و حتی ترس از این است که یک تصمیم در آمریکا زمینه سازی برای فرار ملایان از قضاوت تاریخ باشد و ایران یک نسل دیگر را در کام فقر، فقدان آزادی و در زنجیر رژیم تهران از دست بدهد.
بسته به اینکه چه کسی در انتخابات در آمریکا پیروز شود، تاکتیک ها ممکن است تغییر کنند و میتواند فوق‌العاده تغییر کند. اما هدف تغییر نخواهد کرد.
آخوندها باید سرنگون شوند. و آزادی باید از طریق هر دولتی که انتخاب میکنند به ایران بازگردد. دولتی که از آزادی های اساسی حفاظت کند. ما امروز به چهره شهدا نگاه میکنیم و به یاد کسانی هستیم که جان خود را یا در کشتار ۶۷ و یا در خیابانهای تهران و شهرهای سراسر ایران در دوران اخیر از دست دادند فقط بخاطر دیدگاههایشان و بخاطر اینکه سر موضع خود ماندند. ما در حالیکه از آنها یاد میکنیم مهم است که باز هم متعهد شویم که نه فقط چهره ها و اسامی آنها را به یاد آوریم بلکه عدالت را برقرار می‌کنیم. آخوندها و کسانیکه مردم ایران را سرکوب میکنند چه نیروهای امنیتی که سلاح علیه مردم ایران استفاده کردند یا کسانیکه در زندان مردم را سرکوب میکنند، از بالا تا پایین دستگاه سرکوب، باید مورد حسابرسی قرار بگیرند. حسابرسی از جانب یک دولت جدید در ایران که عاملان کشتار شهدا را به عدالت بکشاند یا در دادگاه لاهه در اروپا جاییکه کسانیکه قدرت سیاسی دارند با عدالت مواجه میشوند.
 من میخواهم شما بدانید که ما تنها نمیخواهیم که جامعه بین المللی به یاد آورد. به یاد آوردن مهم است. اما ما نیاز به حسابرسی داریم، حسابرسی از کسانیکه این همه محرومیت برای مردم ایران ایجاد کرده اند. ما همه بخشی از این مبارزه هستیم. کسانیکه مقیم آمریکا هستند و در سراسر دنیا در تبعید بسر میبرند میتوانند تشویق کنند، در حمایت از مبارزه صحبت کنند، به آن کمک مالی کنند. اما در نهایت باید عدالت برقرار شود. عدالت برای کسانیکه جان خود را از دست داده اند یا از آزادی محروم شده اند. فداکاری ها عظیم است.
اما ما از شما میخواهیم که (در برابر رژیم) موضع بگیرید. هر کسی میتواند در این راه کمک کار باشد. حتی صحبت با همسایگان، نوشتن یک شعار، شرکت در تظاهرات، اعتصاب و اعتراض، حصول اطمینان از اینکه پول‌های شما فساد و نیروهای سرکوبگر را تامین مالی نکند. آزادی برای ایران بسادگی بدست نخواهد آمد. در نهایت حاصل خواهد شد زیرا مردم بزرگ با یک فرهنگ قوی و تاریخ غنی هرگز اجازه نخواهند داد که آزادی شان نسل اندر نسل از آنها دریغ شود.
بنابراین آزادی بدست خواهد آمد. اما بعد از اینکه میلیون ها ایرانی موضع بگیرند. تعدادی از آنها رهبری خواهند کرد و برخی هزینه گزافی خواهند پرداخت. اما همه باید دست به کار شوند. به یاد داشته باشید آینده ای که ایران باید داشته باشد، جایی است که مردم آینده خود را خود تعیین میکنند. ما چه دمکرات و چه جمهوریخواه، چه لیبرال و چه محافظه کار، هرگز مردم ایران را فراموش نخواهیم کرد. ما شما را سرخورده نخواهیم کرد.
شاید تاکتیک های ما عوض شوند. اما اهداف ما تغییر نخواهد کرد. ایران آزاد خواهد شد. خطاب به مردم داخل ایران، لطفا هرکجا که هستید همین امشب با وفا به این شهدا که چنین فداکاریهایی کرده اند تصمیم بگیرید که موضع اتخاذ کنید. ما هرگز شما را فراموش نخواهیم کرد. ما همیشه در کنار شما خواهیم بود. ما میخواهیم ایران و مردم بزرگ آن به خانواده ملل بازگردند و هر دولتی که به هر طریقی انتخاب کنید، شما باید امور خود را خودتان اداره کنید و دولت حقوق مردم را محترم بشمارد، حقوق پایه ای بشر که از خدا به همه ما رسیده است.
ما هرگز شما را فراموش نخواهیم کرد.

•    مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا ۲۰۰۹ – ۲۰۰۷
رژیم ایران رفتار خود را عوض نخواهد کرد. این رژیم باید تغییر کند و این رسالت مردم ایران است. بر ماست که به هر طریق ممکن از مردم ایران در جریان این مبارزه حمایت کنیم
•    لیندا چاوز مدیر دفتر روابط عمومی کاخ سفید ۱۹۸۶ – ۱۹۸۵
ایالات متحده این فرصت را دارد که از شورای امنیت ملل متحد خواستار اجرای عدالت برای قتل عام ۶۷ وکشتار آبان ۹۷ شود.

•    میچل ریس، مدیر طراحی سیاست وزارتخارجه آمریکا ۲۰۰۵ – ۲۰۰۳
مجاهدین و مقاومت ایران با رهبری خانم مریم رجوی آینده ای متفاوت به مردم ایران و جهان ارائه می‌دهند. این مقاومت گزینه دموکراتیک مبتنی بر آزادی و کرامت انسانی و تهدیدی برای رژیم حاکم و شایان حمایت ما هستند
•    قاضی تد پو عضو مجلس نمایندگان آمریکا ۲۰۱۹ -۲۰۰۵
طرح ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی آنچه را که در ایران و برای آزادی مردم ایران باید برقرار شود شرح می هد و .به عقیده من، طرح ده ماده ای یک طرح عالی و همانند بیانیه استقلال آمریکاست و من از آن حمایت می‌کنم.
•    مارک گینزبرگ سفیر آمریکا در مراکش ۱۹۹۸ – ۱۹۹۴
خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت یک آلترناتیو ایده آل و دموکراتیک واقعی و شایان حمایت و تعهد خستگی ناپذیر مردم آمریکا هستند
•    سناتور رابرت توریسلی
هر نتیحه یی که انتخابات آمریکا داشته باشد، اهداف ما تغییر نخواهد کرد. آخوندها باید سرنگون شوند. ایران آزاد خواهد شد.