فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۰ شهر از ۱۳۶ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت



به گزارش وزارت بهداشت ۸۲۹۳ مبتلا در ۲۴ساعت گذشته، ۱۰۰درصد افزایش در دو هفته و ۳۰۰ درصد در دوماه


•    حریرچی: موارد مثبت رو به افزایش است.۵۰ درصد بیماران بستری در ICU فوت می‌کنند، باید انتظار افزایش فوتی‌ها را داشت.
•    زالی: از ابتدای مهر تا امروز ۹ بار رکورد مرگ و میر و مبتلایان جدید به کرونا در تهران شکسته شد. آمار سیرفزاینده می پیماید
•    سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی باید با آرایش کاملا جنگی، وارد نبرد با ویروس شوند.
•    رئیس بیمارستان سینا تهران: در دو هفته اخیر تعداد زیادی در بدو ورود در اورژانس فوت میکنند و این یک فاجعه هست.
•    رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه: بیمارستان‌های گلستان و امام رضا در حد ۲ ساعت تختی خالی نداریم.
•    دانشگاه علوم پزشکی کرمان: امروز با ۴۰ تا ۵۰ مرگ ناشی از بیماری کرونا رکورد مرگ را نسبت به چند ماه اخیر داشتیم.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۶۰ شهر از ۱۳۶ هزار و ۳۰۰ نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۸۱۲ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۹۸۷ نفر، در البرز به ۳۷۷۵ نفر، در اردبیل به ۱۵۱۳ نفر، در اصفهان به ۷۵۴۴ نفر، در ایلام به ۱۱۲۴ نفر، در تهران به ۳۳۰۲۱ نفر، در چهارمحال و بختیاری ۱۰۴۵ نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۲۷۲ نفر، در خوزستان به ۸۲۰۳ نفر، در زنجان به ۱۲۸۵ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۶۳۱ نفر، در فارس به ۳۵۷۱ نفر، در قم به ۵۸۹۵ نفر، در کردستان به ۲۴۲۶ نفر، در کرمان به ۲۱۷۰ نفر، در کرمانشاه به ۲۹۲۸ نفر، در لرستان به ۵۸۲۸ نفر، در مازندران به ۵۸۶۲ نفر، در مرکزی به ۱۹۷۷ نفر و در هرمزگان به ۱۶۸۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد بی سابقه مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته را ۸۲۹۳ نفر ذکر کرد که ۲۹۲۴ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب شمار مبتلایان جدید، طی دو هفته دو برابر و در عرض دو ماه چهار برابر شده است. وی شمار جانباختگان در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۹۹ نفر و شمار مبتلایان وخیم را ۵۰۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: «شرایط سخت و طاقت فرسا اقتضا می‌کند که کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی در کشور باید با یک آرایش کاملا جنگی و با حداکثر توان، وارد میدان نبرد با ویروس شوند» (ایرنا ۸ آبان).

حریرچی گفت: «در کل کشور تعداد موارد مثبت رو به افزایش است.۵۰ درصد بیماران بستری در بخش‌های ICU فوت می‌کنند، بنابراین برای روزهای آینده باید انتظار افزایش موارد فوتی‌ها را داشت». وی افزود «الآن تردد بین شهری و داخل شهری‌ نسبت به قبل کرونا ۹۴درصد است یعنی همه این دنگ و فنگ و بگیر و ببند ۶درصد کاهش پیدا کرده اصلاً ناچیز است» (تلویزیون رژیم ۷ آبان).
دبیرکل کانون انجمن های صنفی کارگران: «حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر از مردم کشور کارگرانی هستند که هیچ گونه سابقه بیمه و قرارداد با پیمانکار ندارند و حالا کرونا نفس شان را به شماره انداخته است؛ کرونا پایش را بر گلوی ۶ میلیون خانواده کارگران بدون بیمه گذاشته است» (روزنامه خراسان ۸ آبان).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان بالغ بر ۶۱۲۵ نفر گزارش شده است. برای پنجمین روز متوالی، عدد بستری شدگان کرونایی از ۶۰۰۰ نفر پایین تر نیامده است. حدود ۷۰۰ نفر درICU بستری هستند. از ابتدای مهرماه تا به امروز برای ۹ بار رکورد مرگ و میر و رکورد موارد جدید ابتلا به کرونا در تهران شکسته شد. در پیک سوم کرونا متاسفانه هیچ کاهشی نداشته و وضعیت آمار سیرفزاینده را می پیماید. خستگی و فرسودگی کادر درمان و بهداشت نگران کننده است و اگر امواج جدید کرونا از ظرفیت های اشباعی بالاتر رود تبدیل به یک چالش جدی خواهد شد» (ایسنا ۷ آبان).

طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا تهران گفت: «اون چیزی که چشمگیر در دو هفته اخیر شاهدش بودیم تعداد بالای افرادی که در همان بدو ورود در اورژانس فوت می‌کردند، بود» (تلویزیون رژیم ۷ آبان).

در کرمانشاه، رئیس بیمارستان گلستان گفت: «با پذیرش بیش از ۹۰۰ بیمار از ظرفیت اسمی بیمارستان‌ها و تخت‌های موجود فراتر شده است. در سه هفته اخیر کار به جایی رسیده که در بیمارستان‌های، گلستان و امام رضا در حد ۲ ساعت تختی خالی نداشته‌ایم اگر با همین منوال پیش برویم ۱۴۰۰ تخت هم جوابگو نخواهد بود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۸ آبان).

در کرمان، عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی گفت: «پیش بینی می شود کرونا در آذر و دی بیشتر باشد و ظرفیت تخت های بیمارستانی از اشباع رد شود. امروز رکورد مرگ را نسبت به چند ماه اخیر در پی شیوع کرونا با ۲۴ نفر فوتی داشتیم. تقریبا ۱۰۰۰ نفر اکنون بستری هستند. خیلی از موارد در بیمارستان که تست منفی از کار در می آید، پزشک معتقد است که کروناست و اگر این موارد مشکوک جمع شود مرگ و میر دو برابر می شود که با این حساب امروز حدود ۴۰ تا ۵۰ مرگ ناشی از بیماری کرونا داشته ایم» (ایسنا ۸ آبان).

در آذربایجان غربی، جانشین قرارگاه دانشگاهی کرونا گفت: «فوتی‌ های کرونا در استان از ۱۷۰۰ نفر فراتر رفته و روند افزایشی با سرعت ادامه دارد. ۱۴۶۹ نفر در آذربایجان غربی بستری شده، ۲۷۲ نفر در ICU هستند و ۸۵ نفر با حال وخیم، به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۸ آبان).
در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۱۶۶۰نفر رسیده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۸ آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸ آبان ۱۳۹۹ (۲۹ اکتبر ۲۰۲۰)