تعلیق عضویت جرمی کوربین در حزب کارگرانگلستان به خاطر مواضع یهودستیزی


خبرگزاری رویترز گزارش داد: حزب کارگر انگلستان رهبری جرمی کوربین را به‌دلیل مواضع بنیادگرایانه اش معلق کرد.

کمیسیون برابری و حقوق بشر حزب کارگر با انتشار نتایج یک تحقیق چندساله درباره یهودی‌ستیزی در حزب کارگر اعلام کرد به‌شواهدی دست یافتند که نشان می دهد حزب در رسیدگی به شکایت حول مواضع ضد یهودی در خلال رهبری کوربین برحزب کارگر در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ شکست خورده است.
استارمر رهبر حزب کارگر که از چندماه پیش جایگزین جرمی کوربین شده، گفت: شواهد ارائه شده توسط کمیسیون برابری و حقوق بشر را تایید کرد.

شایان ذکر است که بوریس جانسون نخست انگلستان در روز ۱۸ دی چند روز پس از هلاکت دژخیم قاسم سلیمانی در جلسه علنی پارلمان این کشور در پاسخ به اعتراض جرمی کوربین علیه مواضع دولت انگلستان و جانبداری وی از رژیم آخوندی، بار دیگر تصریح کرد که کوربین ۱۰ هزار پوند از پرس تی وی رژیم ایران دریافت کرده است.

پارلمان انگلستان -۱۸دی۹۸... چیزی که می خواهم بگویم این است که بریتانیا به کار کردن برای تنش زدایی در منطقه ادامه خواهد داد. من فکر می کنم که ما برای سرجمع کردن یک واکنش از سوی اروپا و پل زدن با دوستان آمریکایی مان کار موفقیت آمیزی انجام داده ایم اما او (جرمی کوربین) مطلقا نباید تردیدی داشته باشد-- و او البته رهبر اپوزیسیونی است که بطور مشهوری ۱۰ هزار پوند از پرس تی وی ایران دریافت کرد. او مطلقا نباید تردیدی داشته باشد که ما مصمم هستیم که با هر آنچه که می توانیم، امنیت و سلامتی مردم عراق --جایی که او البته ناتو را منحل می کند -- تضمین کنیم. و این دولت است که به ایستادن برای مردم در سراسر خاورمیانه ادامه خواهد داد، مردمی که بدست قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران(رژیم) ایران که او رهبری کرده و تروریسمی که وی مروج آن بوده، رنج و عذاب کشیده اند. من بسیار شگفت زده شدم که در آخر این مباحث، او (جرمی کوربین) هنوز فعالیتهای قاسم سلیمانی را محکوم نکرده است.
تلویزیون بی بی سی جهانی، ۸ ژانویه ۲۰۲۰ ـ۱۸دی۹۸