وزارتخارجه آمریکا: لیست‌گذاری مقامات رژیم ایران به‌خاطر دست داشتن در قتل‌عام مردم ماهشهر

بیانیه وزارتخارجه آمریکا در سالگرد قیام آبان۹۸: لیست‌گذاری مقامات رژیم ایران به‌خاطر دست داشتن در قتل‌عام مردم ماهشهر و نقض فاحش حقوق بشر در ایران

پمپئو زیر خارجه آمریکاطی بیانیه یی به مناسبت سالگرد قیام آبان ۹۸اعلام کرد: یک سال پیش، رژیم ایران در حالی که تاریکی دیجیتال را برای پنهان کردن شواهد سرکوب وحشیانه خود در اعتراضات آبان ۹۸ در ماهشهر تحمیل کرد، حدود ۱۴۸ تن از مردم بی‌دفاع این شهر را به قتل رساند. هم معترضان و هم عابران توسط تک تیراندازان از پشت بامها هدف قرار گرفتند و با خودروهای زرهی تعقیب و محاصره شده و با رگبار مسلسل تیرباران شدند. وقتی معترضان به نیزارهای مجاور پناه بردند، نیروهای رژیم منطقه را به آتش کشیدند و سپس کسانی را که قصد فرار داشتند با گلوله هدف قرار دادند. وقتی خانواده ها تلاش کردند پیکر عزیزانشان را تحویل بگیرند، مقامات رژیم ایران برای هر گلوله ای که بدن عزیزانشان را سوراخ کرده، صدها دلار از آنها پول گرفتند.

امروز، من پاسدار سرتیپ حیدر عباس زاده و پاسدار سرهنگ رضا پاپی را طبق ماده ۷۰۳۱ (c) قانون تخصیص بودجه وزارت خارجه، عملیاتهای خارجی و برنامه های مرتبط سال ۲۰۲۰ لیست گذاری میکنم. این لیست گذاری بدلیل دست داشتن آنها در نقض فاحش حقوق بشر بواسطه مسئولیت فرماندهی عملیات مشخصا انکار آشکار حق حیات در ارتباط با سرکوب وحشیانه اعتراضات توسط نیروهای امنیتی در آبان ۹۸ در استان خوزستان صورت میگیرد. این افراد و اعضای درجه یک خانواده آنها واجد شرایط ورود به ایالات متحده نیستند. وزیر اطلاعات رژیم ایران محمود علوی نیز توسط وزارت خزانه داری بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ لیست گذاری می شود. این فرمان اجرایی مجوز تحریمهایی علیه نهادهایی که مرتکب نقض جدی حقوق بشر علیه مردم ایران می شوند، را میدهد.
علاوه بر این، امروز آمریکا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ۵۱ نهاد و ۱۰ فرد وابسته به آن را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ لیست گذاری میکند. این فرمان اجرایی تحریمهایی را علیه نهادهای وابسته به دفتر خامنه‌ای مجاز می کند. این سازمان که ادعا می کند «بنیاد مستضعفان» است، در واقع عامل کلیدی سرکوب و فساد رژیم است و بسیاری از دارایی های آن در ابتدا از مردم ایران مصادره شد. این بنیاد با ناقضان حقوق بشر، افرادی که دست اندرکار حمایت رژیم از تروریسم هستند و سازمانهایی که در قتلهای وحشیانه در نوامبر گذشته دست داشتند، همکاری میکند.
رژیم ایران قدرت خود را از طریق قهر عریان و بدون توجه به رفاه مردم ایران حفظ می کند. ایالات متحده همچنان در کنار مردم ایران خواهد ایستاد.