وزارتخارجه آمریکا: آمریکا بنیادهای تحت کنترل ولی فقیه رژیم ایران را هدف تحریمهای خود قرار می دهد


ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون و آستان قدس رضوی که در چنگال خامنه ای جنایتکار است تحریم شدند.

وزارت خارجه ‌آمریکا روز ۲۴دی۹۹ اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا امروز دو سازمان تحت کنترل ولی فقیه رژیم ایران شامل ستاد اجرایی فرمان خمینی (EIKO) و آستان قدس رضوی (AQR)، را تحریم کرد. این دو بنیاد در عین اینکه تحت پوش سازمانهای خیریه کار می کنند، بخش عظیمی از اقتصاد ایران، از جمله داراییهای مصادره شده از مخالفان سیاسی و اقلیتهای مذهبی، را در خدمت خامنه ای، دفتر وی و مقامات ارشد رژیم ایران، تحت کنترل خود دارند.

این نهادها به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ که خامنه‌ای، دفتر وی و نهادهای مرتبط به آنها را هدف قرار میدهد، لیست گذاری میشوند. این اقدام به دنبال لیست گذاری ماه نوامبر بنیاد مستضعفان توسط وزارت خزانه داری صورت میگیرد. بنیاد مستضعفان مجموعه شرکتهای عظیمی تحت کنترل خامنه ای است که هولدینگها و شرکتهای عظیمی را در بخشهای کلیدی اقتصاد ایران شامل میشود.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه خاطر نشان می کند که مجموعه بنیاد ضد مستضفان و قرار گاه سازندگی ضد خاتم الانبیا همراه با ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون و آستان قدس که درتیول خامنه ای و سپاه پاسداران هستند، بیش از نیمی از اقتصاد ایران را تحت کنترل خود دارند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه می افزاید: این نهادها این امکان را به رهبران فاسد رژیم ایران میدهند که از سیستمی از مالکیت بر طیف گسترده ای از اقتصاد ایران سوء استفاده کنند. آمریکا به هدف قرار دادن نهادها و افراد ثروت اندوزی که فقط ادعا میکنند به مردم ایران کمک میکنند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه برابر با ۲۴ دیماه ۱۳۹۹ فهرست اتباع به‌طور ویژه نامگذاری شده SDN‌ خود را به روز کرده و نام سه فرد و ۱۶ نهاد را بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ در رابطه با مقابله با تروریسم رژیم ایران به این لیست افزود.

این نهادها عبارتند از:
-شرکت تولید نیروی برق آبادان (مرتبط به شرکت مهندسی ری نیرو)
-آستان قدس رضوی
-مؤسسه برکت (مرتبط به بنیاد اجرای فرمان خمینی)
-شرکت کمباین سازی(مرتبط به آستان قدس رضوی)
-شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران (مرتبط به بنیاد اجرای فرمان خمینی)
-مؤسسه حسابرسی مفید راهبر (مرتبط به آستان قدس)
-شرکت مسکن و عمران قدس رضوی (مرتبط به آستان قدس)
-شرکت معادن قدس رضوی (مرتبط به آستان قدس)
-شرکت کاشی سنتی قدس (مرتبط به آستان قدس)
-شرکت کارگزاری بورس اوراق بهادار رضوی (مرتبط به آستان قدس)
-سازمان اقتصادی رضوی (مرتبط به آستان قدس رضوی)
-شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی (مرتبط به آستان قدس)
-شرکت توسعه نفت و گاز رضوی (مرتبط به آستان قدس)
-شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی (مرتبط به آستان قدس)
-شرکت شهاب خودرو (مرتبط به آستان قدس رضوی)
- شرکت توسعه حفاری تدبیر (مرتبط به گروه توسعه انرژی تدبیر)
محمد مروی، محمد مخبر (مرتبط به ستاد اجرای فرمان خمینی) و محمد جیراش المحمداوی اهل عراق مرتبط با داعش سه مهره لیست گذاری شده در تحریمهای جدید خزانه داری آمریکا هستند.