قطع برق در زمستان، حاصل سیاستهای چپاولگرانه رژیم، بویژه پاسداران و موسسات خامنه ای


در حالیکه ایران روی دریایی از نفت و گاز قرار دارد، سیاستهای چپاولگرانه رژیم آخوندی باعث شده در سردترین ایام سال مردم از قطع برق رنج ببرند. قطع برق که از چندی پیش در بخشهایی از کشور جریان داشت، از سه‌شنبه ۲۳دی، مناطق بسیار وسیعی از جمله تهران، گیلان، کرج،‌ اراک، اصفهان، خوزستان، سمنان، قم، اردبیل و .... را در برگرفت.

رژیم آخوندی که از عکس العمل مردم خشمگین هراسناک است به توجیهات ضد و نقیض و فریبکاری روی آورده است. سخنگوی صنعت برق علت را «کمبود سوخت نیروگاهها» خواند(تسنیم، ۲۳دی) و وزارت نیرو وقیحانه مردم را مقصر دانست. در اطلاعیه توانیر آمده است: «به‌دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاهها، خاموشی‌های پراکنده اعمال شده است. در این بیانیه از شهروندان خواسته شده تا با کاهش حداقل یک تا دو درجه‌ای دمای منازل و محل کار در مدیریت مصرف مشارکت کنند» (روزنامه حکومتی شرق، ۲۴ دی). اما سخنگوی شرکت ملی گاز تکذیب کرد که علت اصلی قطع برق کمبود گاز است(شرق، ۲۴ دی).

در عین حال مدیر کل امور بین‌الملل توانیر گفت: «یکی از عواملی که موجب افزایش مصرف برق شده، مراکز استخراج رمزارز(بیت کوین یا ارزدیجیتال) غیرمجاز هستند و تاکنون حدود هزار و ۶۰۰ مرکز غیرمجاز را شناسایی کرده‌ایم»(آفتاب یزد، ۲۴دی). همین روزنامه «استفاده‌ی غیرمجاز از برق شهری برای استخراج ارزهای دیجیتال» و «فعالیت ماینرهای چینی» را عامل قطع برق دانست.

هزاران دستگاه ماینر برای استخراج ارزدیجیتال توسط پاسداران و موسسات وابسته به خامنه ای وارد کشور شده و با استفاده از برق مجانی یا ارزان یا نیروگاه‌هایی که در اختیار سپاه است، سود کلانی به جیب میزنند.

از سوی دیگر نایب‌رئیس کمیسیون «رمزارز و بلاکچین نظام صنفی رایانه‌ای» با تاکید براینکه برخی نیروگاه‌ها مانند رجایی و منتظر قائم «به جای گاز، مازوت برای تولید برق» استفاده میکنند گفت: «مشکل برق زمستان به‌دلیل سوءمدیریت‌هاست. رقم بدهی وزارت نیرو به نیروگاههای برق حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. نیروگاهها در دو، سه سال اخیر به‌دلیل برخی مشکلات از جمله طلب مالی از وزارت نیرو نتوانستند تعمیر و نگهداری را به‌خوبی انجام دهند. با تداوم این روند در تابستان نیز مشکل خواهیم داشت. چرا که مصرف به تولید نزدیک می‌شود و دچار خاموشی‌ها برای جبران کمبود تولید می‌شویم. همیشه باید ظرفیت تولید از مصرف بیشتر باشد»(روزنامه اعتماد ۲۴دی).

از خلال این تناقض گوییها یک حقیقت بخوبی روشن است. علت قطع برق سیاستهای چپاولگرانه وغارتگرانه رژیم و سردمداران آن و پاسداران و موسسات وابسته به خامنه ای است. رژیم فاسد و تبهکاری که کارگران و زحمتکشان را به قربانگاه کرونا می فرستد، از خرید واکسن خوداری میکند، مردم مناطق محروم را در مقابل سیل و زلزله بی دفاع میگذارد و سرمایه های مردم ایران را در پروژه های ضدمیهنی اتمی و موشکی و صدور تروریسم و جنگ افروزی به هدر میدهد. این ها اجزای سیاست آخوندهای جنایتکاری است که تنها به فکر بقای نظام منحوس ولایت فقیه هستند و جان و سلامت مردم برایشان هیچ ارزشی ندارد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴ دی ۱۳۹۹ (۱۳ ژانویه ۲۰۲۱)