فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۱ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر است


فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸ شهر از ۲۰۱ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر است

•    در حالیکه نمکی از «خیز جدید بیماری» و چالش موج چهارم با توجه به زیر ساختهای کشور بشدت ابراز نگرانی میکند، تعلل، دروغگویی و فریبکاری در تهیه واکسن توسط روحانی و دیگر سردمداران رژیم ادامه دارد
•    پاسدار سلامی: قائمه نظام، رهبر است که هرچه بگوید، ولو درباره واکسن، دشمن جنجال به راه می اندازد.
•    کمیسیون بهداشت مجلس به روحانی: اگر مسئولان ناچار به وارد کردن واکسن مورد تأیید کواکس هستند، دقیقاً اعلام شود که واکسن از چه نوعی است و چه تعداد و چه زمانی و به عنوان محصول کدام کشور وارد خواهد شد
•    نمکی: استانی که ما را بیش از همه گرفتار کرده، مازندران است و در ۲۴ساعت گذشته ۲۱ نفر به دلیل کرونا جان باختند
•    زالی: ارتباط مستقیم میان آلودگی هوا و افزایش شیوع کرونا و میزان بستری و فوتی های آن وجود دارد.
•    رییس بیمارستان تجریش تهران: تا به امروز حتی یک روز بدون بحران هم نداشتیم.
    
سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۷۸ شهر از ۲۰۱ هزار و ۱۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۶۶۸ نفر، در آذربایجان غربی به ۷۴۲۳ نفر، در اصفهان به ۱۲۶۱۰ نفر، در تهران به ۴۹۱۰۱ نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۶۶۵ نفر، در خراسان شمالی به ۳۰۹۳ نفر، در قم به ۷۸۳۵ نفر، در کرمان به ۴۴۳۷ نفر، در گلستان به ۵۰۴۵ نفر، در گیلان به ۷۱۱۶ نفر، در لرستان به ۸۱۵۳ نفر، در مازندران به ۷۸۶۲ نفر، در هرمزگان به ۲۱۰۵ نفر و در یزد به ۳۶۲۲ نفر رسیده است.

در حالیکه وزیر بهداشت رژیم از «خیز جدید بیماری» و «افزایش موارد بستری و مرگ» بشدت ابراز نگرانی کرده و موج چهارم را با توجه به «توان و زیرساخت‌های» کشور «چالش عظیمی» میخواند، تعلل، دروغگویی و فریبکاری در تهیه واکسن توسط روحانی و دیگر سردمداران رژیم ادامه دارد.

شب گذشته روحانی در جلسه ”سران قوا” گفت: «چه واکسن ساخت داخل، چه خرید واکسن از شرکت‌های مطمئنی که مورد اعتماد صددرصد باشند، دولت در این زمینه قطعا اقدامات لازم را انجام خواهد داد. دولت درخواست تهیه واکسن از کوواکس را مطرح و پول آن را هم پرداخت کرده است و میلیون‌ها دوز واکسن از این طریق خریداری شده... از منابع دیگر هم دنبال تهیه واکسن هستیم». وی امروز در هیات دولت گفت: «غیر از کواکس واکسن‌های دیگری هم در دسترس ماست و وزارت بهداشت آنها را تامین می‌کند. بانک مرکزی امروز در جلسه رسما اعلام کرد که مشکلی برای تامین و پرداخت ارز ندارم».

پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسدران گفت”نظام ما یک قاعده و یک قائمه دارد، قاعده نظام ما، مردم و قائمه آن، رهبر است که دشمن بر او متمرکز شده و هرچه بگوید، ولو درباره واکسن، جنجال به راه می اندازند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴ دی).

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم به روحانی نوشت: «از شما انتظار می‌رود مراقبت بفرمائید که واکسن‌های تولیدی آمریکا، انگلستان و فرانسه و هرگونه واکسن تولید شده از سوی مراکز غیرقابل اعتماد، به واسطه‌گری کشور ثالث نیز وارد نشود. اگر مسئولان ناچار به وارد کردن واکسن مورد تأیید کواکس هستند، دقیقاً مشخص و اعلام شود که اولاً واکسن از چه نوعی است و چه تعداد و چه زمانی و به عنوان محصول کدام کشور وارد خواهد شد. ثانیاً وارد کنندگان این واکسن ابتدا واکسن را روی خود و خانواده‌هایشان تست بفرمایند و در صورت تأیید بی ضرر بودن، در اختیار مردم قرار گیرد» (ایمنا ۲۴ دی).

در تهران، زالی رییس ستاد کرونا گفت: «ارتباط مستقیم میان آلودگی هوا و افزایش شیوع کرونا و میزان بستری و فوتی های وجود دارد. در تهران با تنوع آلاینده ها نیز مواجه هستیم که هر یک آثار تخریبی بر شهروندان دارند. قطعا تعطیلی چند روزه می‌تواند به این شرایط کمک کند. حمل و نقل عمومی شهر تهران به عنوان معضلی جدی هم در آلودگی هوا و هم در موضوع کرونا نقش دارد و نیازمند راه حل های حمایتی است. باید برای این کار بودجه مشخصی تخصیص داده شود» (ایرنا ۲۴ دی).

خشنود، رییس بیمارستان تجریش گفت: «تا امروز حتی یک روز بدون بحران نداشتیم و بیش از ۳۵۰ نفر از کادر درمان بیمارستان شهدای تجریش به ویروس کرونا آلوده شدند» (سلامت نیوز ۲۴ دی).

در مازندران، نمکی وزیر بهداشت گفت: «استانی که ما را بیش از همه گرفتار کرده، مازندران است و در ۲۴ساعت گذشته ۲۱ هموطن در این استان جان باختند» (ایلنا ۲۴ دی).

در گلستان، «شهرهای بندرگز و کردکوی طی سه روز اخیر در وضعیت قرمز قرار گرفتند، سایر شهرها در وضعیت نارنجی و زرد قرار داشته و مجموع بستری‌ها بیش از ۴۰۰ نفر است. در شهر و روستاهای بندرگز میزان مبتلایان صعودی است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴ دی).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۴ دی ۱۳۹۹ (۱۳ ژانویه ۲۰۲۱)