الجزیره - خنجر زدن به رزمندگان و انقلاب سوریه

سیاست اوباما در سوریه خنجر زدن به رزمندگان و انقلاب سوریه است.

این سیاست مانع تسلیح رزمندگان و نبرد آنها علیه رژیم اسد و متحدان آن میشود.
روزنامه الشرق الاوسط می نویسد: اپوزیسیون سوریه شکایت می کند که آمریکا مانع تسلیح آنها توسط کشورهای بزرگ خلیج فارس می شود. آمریکا این کمکها را وتو کرده است.
امریکا در وتوی دیگری مانع انتقال جنبش آزادگان شام به مناطق شمال حلب می شود. این رزمندگان می خواهند با داعش درگیر شوند اما سیاست آمریکا، از این کار جلوگیری می کند.
یک منبع در اپوزیسیون سوریه گفت به درخواست آمریکا و تحت عنوان ایجاد فضا برای مذاکرات جاری در ژنو، عملیات تسلیح آنها تقریبا متوقف شده است.
 این منبع اضافه کرد وزیر خارجه یک دولت دوست، به هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه گفته است کشورش کمک های تسلیحاتی را برای آنها ارسال کرده است تا بتوانند با رژیم اسد مقابله کنند ولی واشنگتن با رسیدن محموله تسلیحاتی آنها به داخل خاک سوریه مخالفت کرده است.
نشریه آتلانتیک چاپ آمریکا از سیاست اوباما در مورد سوریه انتقاد کرد و نوشت: درحالی که بشار اسد بشکه های انفجاری بر روی مردم پرتاب می کند باراک اوباما سخنرانی های تبلیغاتی اش را در مورد سوریه ادامه می دهد.
اوباما در آخرین مواضعش در لندن به جای توجیه وزیر خارجه اش برای جلوگیری از کشتار مردم توسط بشار اسد گفت ”اشتباه است به سوریه نیروی زمینی اعزام کنیم” .
نویسنده نشریه آتلانتیک می افزاید: اوباما وقتش را برای استدلالهایی که هیچ کس باور نمی کند هدر می دهد. او با گفتن این عبارت که بحران سوریه پیچیده است، تصور می کند می تواند روی نادانی مردم آمریکا سرمایه گذاری کند.