الحیات: رژیم ایران و تأمین تسلیحاتی تروریستها

عربستان سعودی هشدار داد رژیم ایران به تأمین تسلیحاتی تروریستها در عربستان، بحرین و کویت ادامه می دهد.

این هشدار توسط هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل متحد داده شد.
سعد السعد معاون نماینده دائمی عربستان سعودی در سازمان ملل متحد تأکید کرد: رژیم ایران به خاطر سیاست های مخرب در منطقه به عنوان حامی تروریسم شناخته می شود.
وی که در کنفرانسی در سازمان ملل متحد سخنرانی می کرد، گفت: رژیم ایران به اختلافات مذهبی در کشورهای منطقه دامن می زند، این رژیم همچنین مشغول ارسال سلاح برای شبه نظامیان و گروههای تروریستی است. سیاست رژیم ایران ایجاد نا امنی منطقه ای و دامن زدن به تنشهای مذهبی بین فرزندان یک کشور و سودجوئی از آن و گسترش خرابی و ویرانی در منطقه است.
سعد السعد معاون نماینده دائمی عربستان سعودی افزود: رژیم ایران به تقویت سازمان تروریستی حزب الله در لبنان وایجاد بحران سیاسی در آن کشور ادامه می دهد و شبه نظامیان حزب الله را برای مشارکت در کشتار مردم سوریه و یمن به این کشورها می فرستد.
معاون نماینده سعودی در سازمان ملل متحد میزبانی رژیم تهران از سران القاعده و پشتیبانی تسلیحاتی از آنان و سوء استفاده از فقر وفلاکت پناهجویان افغانستان در ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: رژیم ایران پناهجویان افغانی را جذب و به مناطق جنگی در سوریه تحت نظارت مستقیم سپاه پاسداران می فرستد،گردانهای تروریستی وابسته به این رژیم در عراق و افغانستان همگی مرتکب جنایات شده اند و در کشتار ملت سوریه مشارکت دارند.
سعد السعد افزود: رژیم ایران قطعنامه های شماره ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت در رابطه با منع صدور سلاح را نقض می کند. نیروهای ائتلاف عربی بارها و بارها کشتی های رژیم ایران را که حامل اسلحه برای شبه نظامیان حوثی بودند، توقیف کرده اند.