آسوشیتدپرس: کمک ماهان ایر به تروریسم و کشتار

شرکت هواپیمایی ماهان رژیم ایران هنوز هم سلاح و نیرو به سوریه می برد تا در کشتار مردم این کشور به کار رود.

براد شرمن عضو کنگره آمریکا نسبت به این موضوع هشدار می دهد و می گوید باید جلو این کار گرفته شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا گزارش مشروحی از کمکهای هواپیمایی ماهان ایر به تروریسم و جنایت در سوریه و مناطق دیگر منتشر کرد. این خبرگزاری نوشت:
یک شرکت هواپیمایی رژیم ایران که مورد حمایت سپاه پاسداران منفور است و برای حمل تسلیحات و نیرو به منظور حمایت از دولت سوریه استفاده می شود، حق پرواز درمسیرهای تجاری در بیش از دوازه کشور اروپایی و آسیایی را به دست آورده است. این تصمیم باوجود تحریم های مربوط به تروریسم است که توسط آمریکا اعمال شده است.
توافق رژیم ایران و ۶ قدرت جهانی که سال گذشته امضا شد به برخی از تحریم هایی که رژیم ایران را بخاطر برنامه اتمی آن مجازات و منزوی کرده بود پایان داد. ولی تحریم ها بخاطر آزمایش موشک بالستیکی، ترورسم و نقض حقوق بشر و پولشویی بقوت خود بافی هستند.
شرکت ماهان دومین شرکت هوایی بزرگ رژیم ایران است که به خاطر تروریسم تحت تحریم است. آمریکا این شرکت را متهم به تامین، حمل و نقل، انتقال پول و نفرات برای نیروی قدس کرده است. این شرکت نیرو و تسلیحات را به سوریه می برد تا شبه نظامیان حزب الله، نیروهای ارتش اسد و سایرین از آن استفاده کنند.
نماینده دموکرات کنگره آمریکا از کالیفرنیا براد شرمن خواستار نامگذاری شرکت ماهان بعنوان یک نهاد تروریستی توسط اتحادیه اروپاست.
وی گفت: ”چند نفر دیگر از مردم سوریه باید کشته شوند تا اروپاییان به فکر بیفتند که این شرکت یک تهدید است ؟”.
اسوشیتدپرس - ۱۳ آبان ۹۵