گردهمایی نوروزی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن


در ادامه گردهمایی نوروزی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن، کنث بلکول، سفیر پیشین آمریکا در ملل متحد، به سخنرانی پرداخت

کنت بلکول-سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد
طوفان و انرژی و اشتیاق جدیدی برای آزادی در ایران وجود دارد و من بسیار خوشحالم که بخشی از تلاش برای آزادی باشم، در کنار همکارانم و دوستانم در سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران.
آنچه ما از ۳۰۰۰ سال دانش و فضیلت مردم ایران آموخته ایم این است که انسانها تنها تماشاچی نیستند و نمیتوان با قبول وضع موجود پیروز شد وقتی شواهد ستم و سرکوب آزادی ها وجود دارد. و بنابراین ما در حالیکه سال جدید را در بهار آغاز میکنیم، در اینجا هستیم تا برای حمایت از شما و تقویت کسانیکه آزادی و دمکراسی در ایران میخواهند باز هم تجدید عهد کنیم. سه هزار سال تاریخ شاهدانی را ارائه داده که مشغول مشاهده کار و تلاشی هستند که بر عهده ما گذاشته شده است. همانطور که فرماندار ریج و آقای سفیر گفتند ما به اینجا آمده ایم تا به شما بگوییم که ما تنها تماشاچی نیستیم بلکه این راه را در کنار شما طی میکنیم.
سفیر کنت بلکول در پایان سخنانش یکبار دیگر بر همراهی و حمایتش از مقاومت ایران برای آزادی تاکید کرد.

گردهمایی نوروزی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن

 

سفیر لینکلن بلومفیلد: مدیرکل پیشین وزارت خارجه در امور سیاسی – نظامی سخنران دیگر این گردهمایی بود وی در سخنان کوتاهی نگرانی عوامل و لابیهای رژیم از تغییر شرایط در ایران را برشمرد و بر حمایت از جنبش مقاومت برای آزادی مردم ایران تاکید کرد. بلومفیلد گفت:
از شما بسیار متشکرم. نوروز را به همه تبریک میگویم. سخنانم کوتاه خواهد بود. بله شما میتوانید بهار را احساس کنید. اما چیز دیگری را هم میتوانید حس کنید. میتوانید حدس بزنید؟ افرادی که در واشنگتن نگران هستند. آنها نگران هستند نه شما. برای مثال، اینها کسانی هستند که سالیان است در رابطه با ایران به ما «درس میدهند»، تمام باصطلاح متخصصین آمریکایی، تمام خبرنگاران آمریکایی. آنها به تهران میروند، با رژیم صحبت میکنند، مصاحبه های بزرگ میگیرند، باز میگردند، و ناگهان متخصص امور ایران میشوند. و آنها بسیار نگران هستند زیرا صحنه دارد تغییر پیدا میکند. و در سال جدید آنها به آینده نگاه میکنند و از خود میپرسند که میتوانم باز هم به ایران بروم؟ آیا ظریف هنوز آنجا خواهد بود؟ اسم خودم را در چاپ و زیر سطر خواهم دید؟ آیا هنوز متخصص بزرگی خواهم بود که بتواند در رابطه با مردم ایران و اهداف سیاسی آنها شهادت بدهم؟ و وقتی من به این درجه از نگرانی نگاه میکنم به جامعه ایرانیان مقیم آمریکا فکر میکنم. و امشب میخواهم بطور ساده به ایرانیان مقیم آمریکا که امشب در اینجا هستند درود بفرستم
اما چطور است که با اینحال افراد دیگری با نیویورک تایمز صحبت میکنند و میگویند ما میتوانیم از جانب جامعه ایرانی مقیم آمریکا صحبت کنیم درحالیکه این شخص فقط گرین کارت دارد و وقتی یک گروه درست میکرد این را به هیچکس نگفت. چقدر جالب.
بنابراین، افرادی هستند که دارند خیلی نگران میشوند زیرا شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران و جامعه ایرانی مقیم آمریکا شجاع هستند. و حقیقت برای آنها اهمیت دارد. آنها بدنبال عدالت هستند، عدالت که در قلب تمدن انسان است. در قلب همه ادیان. در قلب عدالت دنیا. در قلب حاکمیت قانون. آنها خواهان عدالت هستند و شجاعت آن را دارند که برای دسترسی به عدالت تلاش کنند. و افرادی که در واشنگتن نگران شده اند و در رابطه با ایران به بقیه «درس میدادند» شجاعت آنرا ندارند که با فاکت ها و حقایق مواجه شوند. و حالا نگران شده اند زیرا حقایق روشن میشوند. آنها نگران میشوند وقتی شخصیت های برجسته ای مثل فرماندار ریج و سفیر بلکول و سایرین را میبینند که در رابطه با ایران سخنرانی میگنند. آنها ادعا میکنند «این شخصیت ها اصلا مجاهدین را درک نمیکنند، در عوض بگذارید من در رابطه با مجاهدین به شما بگویم!». اما فرماندار ریج و شخصیت های دیگر خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران را خیلی خیلی بیشتر از هر کسی میشناسند که با نیویورک تایمز حرف میزند. دیگران نمیبینند که آنها وقت زیادی را در همکاری با یکدیگر صرف میکنند و در رابطه با آینده ایران حرف میزنند و ساعتها و ساعتها از وقت خود را به این امر اختصاص میدهند و خود را صرف آینده ایران میکنند، در کنار جامعه ایرانی مقیم آمریکا، شورای ملی مقاومت ایران و در پاریس و آلبانی و واشنگتن و سایر نقاط که همین کارها را انجام میدهند.
بنابراین من در اینجا هستم تا نوروز را تبریک بگویم زیرا ما حامی شجاعت و جستجو برای حقیقت و بالاخره عدالت برای مردم ایران هستیم.

سفیر جوزف دیترانی، فرستاده ویژه دولت آمریکا در رابطه با کره شمالی گفت:
اجازه بدهید بگویم که افتخار بزرگی است برای این که امشب با همه شما هستم. من می خواهم چیزی بگویم که بیانگر جمعیتی است که امروز اینجا حضور دارند. آنچه شما نمایندگی می کنید آزادی است، آنچه شما نمایندگی می کنید تغییر برای مردم ایران است. و امید این است که شما این را خواهید دید. سالها پیش، من مدتی را در ایران بسر بردم. چه تاریخی و چه فرهنگی و چه کشور بزرگی است، ایران. این که حال می بینیم که استبداد مذهبی چه بلایی به روز آن آورده است، تهوع آور است و علیه مردم ایران، علیه تاریخ و فرهنگ شماست. لذا، به کاری که می کنید ادامه دهید زیرا شما موفق خواهید شد. شما نماینده خوبی ها هستید، شما تغییری را که لازم است نمایندگی می کنید. و آنچه که شما انجام دهید، مهم است. زیرا من در زمینه منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی کار کرده ام و می دانم که شما به ایالات متحده در مورد این که رژیم ایران در رابطه با برنامه های اتمی و موشکی اش چکار می کرد، آموزش داده اید. لذا ما به شما یک تشکر بزرگ بدهکار هستیم. به کار خوبتان ادامه دهید. با تشکر.

سخنران دیگر گردهمایی نوروزی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن سفیر آدام ارلی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه امریکا بود. وی به بررسی تحول اوضاع در ایران طی یکسال گذشته پرداخت و گفت: وضعیت نسبت به سال گذشته برخلاف تصور باصطلاح متخصصین امور ایران، قیام فرو ننشست. رژیم نتوانسته صدای مردم ایران را سرکوب کند. تظاهرات ادامه داشته است. و گسترده تر شده است. و تاثیرگذاری آنها هم بیشتر شده است. اقتصاد همچنان در حال سقوط است. و آنچه در طول دوازده ماه گذشته روشن تر شده است این است که مردم ایران خواهان تغییر هستند.
سفیر آدام ارلی با یادآوری توطئه های تروریستی رژیم علیه مقاومت ایران در آلبانی و پاریس و واشینگتن این اقدامات را ناشی از ضعف رژیم دانست و نتیجه گرفت:
دو نکته به نظر من حائز اهمیت است. نکته اول اینکه رژیم از شما هراس دارد. و این چیز خوبی است و بخاطر آن به شما تبریک میگویم. و نکته دوم این است که شما تاثیرگذار هستید. شما بعنوان جامعه ایرانیان مقیم آمریکا. آنها گوش فرامیدهند و میشنوند و به همین خاطر این نوع جلسه ها و حرف زدن و فعال بودن بسیار مهم است. همانطور که میدانید، اینکه آنها بدنبال شما هستند و میخواهند به شما حمله کنند نشانی از موفقیت شما است. و یکی از دلایلی که فکر کنم از جانب شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق صدمه میبینند این است که نقاط تضاد و اختلاف خیلی روشن است. از یک طرف، یک مشت آخوند متعلق به دوران گذشته که هیچگاه انتخاب نشده اند و پول مردم را می دزدند و تنها با کشتار بر سر قدرت مانده اند. و از طرف دیگر یک جنبش ملی که مدافع برابری زن و مرد، آزادی بیان و جدایی دین از دولت است.
ببینید، حقیقت ساده این است که رژیم ایران در نگاه مردم ایران نامشروع است و خودشان هم به این امر آگاهند. و آنها میدانند که جنبش های محبوب مانند شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران دارای مشروعیت هستند، و به همین خاطر هم آنها تعهد کرده اند که با شما مقابله کنند، صدای شما را خاموش کنند و کشتار کنند. آنها میدانند که شما صحنه را ترک نخواهید کرد. آنها میدانند که شما پشتیبان دارید. و آنها میدانند که زمان شکست شان نزدیک است چون هرگز موفق نخواهند شد. از شما بسیار متشکر هستم.

پروفسور ساشا شیهان مدیر کالج روابط بین المللی دانشگاه بالتیمور در سخنان خود گفت:
 ما امروز نه تنها طلوع سال نو تقویم ایرانی بلکه همچنین امکان ظهور دوران جدید را جشن میگیریم. من هرگز تا این حد امیدوار نبوده ام که موج تغییر میکند و دیکتاتوری ۴۰ ساله حاکم بر ایران با یک دولت صلحجو، فراگیر و بردبار جایگزین شود که حقوق بشر و برابری زن و مرد را محترم شمارد و روابط مثبتی با همسایگان خود داشته باشد
پروفسور ساشا شیهان تاکید کرد برخلاف بسیاری کشورهای دیکتاتوری، در ایران یک آلترناتیو برای جایگزین رژیم آخوندها وجود دارد. یک اپوزیسیون سازمانیافته و خستگی ناپذیر که توانانی زیادی برای سرنگون کردن رژیم فعلی را از درون جامعه ایران دارد.
پروفسور ساشا شیهان سپس به بررسی موقعیت قیام مردم ایران علیه رژیم آخوندی پرداخت و گفت: این جنبش که ابتدا بر روی نارضایتی اقتصادی متمرکز بود اکنون زوایای وسیع تر سیاسی بخود گرفته و قیام کنندگان شعار میدهند: «مرگ بر دیکتاتور» و خواهان دولتی هستند که به صداهای مخالفان احترام بگذارد. این واقعیت که ولی فقیه رژیم این تظاهرات عمومی را به سازمان مجاهدین خلق ایران نسبت داده است یکی از نشانه های تغییر دوران است. در این سال جدید، ما باید به آخوندهای حاکم در ایران یک صدا بگوییم که تعهد همیشگی آنها به صدور بنیادگرایی و تروریسم و تلاش های آنها برای بی ثبات کردن خاورمیانه دیگر قابل تحمل نیستند. ما باید متعهد شویم که به اهداف دموکراتیک مردم ایران عنایت کنیم. محققان و متخصصین همواره درک کرده اند که رژیم تهران بیش از هر خطر خارجی از مخالفت داخلی وحشت دارد. و بنابراین، همبستگی با اپوزیسیون ایران بهترین شیوه برای مقابله با تجاوزات رژیم است.

پروفسور استیون اشنیبام وکیل ساکنان اشرف در سخنان خود در گردهمایی نوروزی دفتر شورای ملی مقاومت ایران در امریکا گفت: مبارزه ای که شما و ما در آن شرکت داریم فقط یک مبارزه مختص ایران نیست. این یک مبارزه انسانی است. مبارزه ای برای احقاق حقوق بشر در سراسر دنیا، که مثال ایران یک نمونه کلاسیک از آن است. مبارزه ای است برای آزادی، برای برابری زن و مرد و برابری فرصت ها، برای آزادی بیان و پایان بخشیدن به استفاده حکومت از زور و شکنجه و اذیت و آزار زندانیان و تمام چیزهایی که بعنوان مبارزات جهانشمول قلمداد میشوند ما درگیر یک مبارزه بزرگ تر هستیم و اهداف ما بیشتر از صرفا رژیم تهران است.
وی در پایان تاکید کرد:
میخواهم سپاسگزاری زیاد خودم را ابراز کنم بخاطر همه چیزهایی که در جریان دفاع از سازمان مجاهدین خلق ایران و اعضای آن بمدت این ۱۶ سال آموخته و بدست آورده ام.

بروس مک کولم مدیر پیشین مؤسسه حقوق بشری فریدم هاوس سخنران دیگر این گردهمایی بود. وی در بسیج دروغ پراکنی و شیطان سازی رژیم و ایادی و مزدورانش علیه مجاهدین و مقاومت ایران را محکوم کرد و علت آن را بالا گرفتن اعتراضات مردم به جان آمده و هراس رژیم از مجاهدین دانست. وی بر حمایت خود از مجاهدین و مقاومت مردم ایران برای سرنگونی استبداد مذهبی و آزادی ایران تاکید کرد.