ادامه سیاست ضد بشری ممانعت از درمان زندانیان بیمار

گزارشها از زندانهای قم، مینا و مهاباد نشان میدهد که شماری زندانیان بر اثر جلوگیری از درمان بیماریشان توسط دژخیمان در وضعیت وخیمی بسر میبرند.

خلاصه تازه ترین گزارشها:
زندان میناب ـ  یک زندانی کُرد به نام " محمد زینتی" که دچار خونریزی شدید "معده" شده بود، به دلیل عدم رسیدگی و ارائه‌ی مراقبت‌های پزشکی از سوی مسئولان زندان، در 27 بهمن فوت کرد.  این زندانی 31 ساله از اهالی سقز بود. (آژانس کردپا، 28 بهمن )


زندان قم ـ زندانی سیاسی عباس نبوی از بستگان مجاهدان اشرفی که از خرداد ماه سال 91 دستگیر ودر زندان اوین محبوس میباشد، از بیماری دیابت رنج میبرد.فشارهای عصبی ناشی از شرایط سخت حبس در زندان اوین و عدم امکان رژیم غذایی باعث تشدید بیماری وی شده است . (همبستگی)

زندان مرکزی مهاباد ـ زندانی سیاسی قاسم رحیم‌آذر از یک ماه قبل دچار بیماری عفونی سل شده. اما زندانبانان بدون توجه به وضعیت نامناسب جسمی وی، او را به قرطینه منتقل کرده‌اند.
روز 22 بهمن آژانس کردپا گزارش داد که وی به نشانه اعتراض از مصرف داروهای تجویزی پزشک
" قاسم رحیم آذر" فعال مدنی و کارمند آزمایشگاه بیمارستان بوکان است، که دوبار در روز شانزدهم اسفندماه ٨٩ و بیست و دوم آبان‌ماه ٩٠ توسط اداره‌ی اطلاعات شهرستان بوکان بازداشت گردیده بود.

زندان میناب ـ وضعیت جسمی یکی دیگر از زندانیان سیاسی کرد به نام کمال شریفی به سبب بیماری گوارشی و کلیوی دچار وخامت شده اما مسولان زندان میناب از رسیدگی فوری پزشکی به وی ممانعت به عمل می‌آورند.
این روزنامه نگار کرد در سال ١٣٨٧ در شهر سقز بازداشت و توسط دستگاه قضایی به تحمل ٣٠ سال حبس محکوم شده بود. (آژانس کردپا، 28 بهمن )