مقاومت ایران دهها بار در مورد یک حمام خون جدید به آمریکا و ملل متحد هشدار داده بود - اطلاعیه حمله موشکی به لیبرتی- شماره 12

حمله مرگبار به لیبرتی:
 23 کشته، 10 میلیون دلار خسارت، انهدام بخشهای وسیعی از کمپ
مقاومت ایران دهها بار در مورد یک حمام خون جدید به آمریکا و ملل متحد هشدار داده بود

ساعت 19و 40دقیقه پنجشنبه 7آبان کمپ لیبرتی هدف رگبار 80موشک از انواع مختلف قرار گرفت که بر اثر آن 23 تن از ساکنان جان باختند.
بر اثر این حمله جنایتکارانه برق و کلیه ارتباطات کمپ قطع شد و بخشهای وسیعی از کمپ و شمار بالایی از بنگالها به آتش کشیده شد. شدت انفجار ها به حدی بود که بسیاری از بنگالها متلاشی و تعدادی از تی والهای حفاظتی سیمانی فروافتاد یا درهم شکسته شد و در نقاط مختلف کمپ گودالهایی به قطر 4، 5، 6 و7 متر ایجاد شد. 357 بنگال، 10 سالن، 275کولر و بخشهایی از منابع آب و سوخت و فاضلاب و شبکه آبرسانی و ژنراتورها و سیستم برق و خودروها و وسایل زندگی ساکنان به طور کامل منهدم یا از دور خارج شد. میزان خسارت حدود 10 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
صبح روز جمعه 30 اکتبر یک هیأت از ملل متحد تنها برای یک ساعت از کمپ دیدن کرد و فقط یک محل منهدم شده و پیکر شهیدان را از نزدیک مشاهده و عکس و فیلم تهیه کرد.
مقاومت ایران و نمایندگان ساکنان و بسیاری از پارلمانترها و شخصیتهای برجسته بین المللی در دو ماه گذشته بارها نسبت به قصد آخوندها برای به راه انداختن یک کشتار جدید به آمریکا و ملل متحد هشدار دادند اما هیچ اقدام پیشگیرنده‌ یی به عمل نیامد.
NCRI در اطلاعیه 16 شهریور 94 (7 سپتامبر 2015) خود درباره انتقال مزدوران اطلاعات به لیبرتی اعلام کرد: آنها «بدون هماهنگی و مشارکت فعال ارگانهای امنیتی عراقی نمی توانستند از نقاط متعدد بازرسی عبور و خود را به لیبرتی برسانند. امری که به روشنی امنیت مجاهدان لیبرتی را به خطر انداخته و از طرحهای رژیم ایران و عواملش در عراق برای شکنجه روانی مجاهدین و زمینه سازی برای کشتارهای بعدی خبر می دهد».
نماینده ساکنان در روز 19شهریور برای مقامهای آمریکایی و ملل متحد نوشت: «امروز صبح بار دیگر دو دوجین عوامل وزارت اطلاعات تحت نام خانواده با کمک نیروهای امنیت عراقی تحت نظارت فالح فیاض به لیبرتی رفته اند. آنها به نحو بسیار تحریک آمیزی علیه ساکنان فریاد می زنند و تهدید می کنند....یک نشانه آشکار از قصد رژیم ایران برای یک قتل عام دیگر در لیبرتی است».
در اطلاعیه NCRI در روز 26شهریور (17سپتامبر) آمده است: «یک گروه از افسران نیروی قدس و وزارت اطلاعات با هدف جمع آوری اطلاعات از لیبرتی مانند رفت و آمدهای ساکنان به بیمارستان یا برای تخلیه فاضلاب، چگونگی تهیه مواد غذایی و انتقال آنها به کمپ و... به عراق رفتند. آنها در هماهنگی با سفارت رژیم طی چهار روز به همراه افسران استخبارات تحت امر فالح فیاض شامل صادق محمد کاظم و احمد خضیر به فرودگاه مراجعه نموده تا به جمع آوری اطلاعات بپردازند... این گروه همچنین با برخی از مزدوران رژیم در عراق که در سالهای اخیر فعالانه در توطئه علیه اشرف و لیبرتی شرکت داشتند ملاقات و اطلاعات آنها در مورد مجاهدین و لیبرتی را تخلیه کردند». NCRI خواستار تأمین و تضمین امنیت ساکنان توسط آمریکا و ملل متحد شد.
در روز 30شهریور (21 سپتامبر2015) 26 نماینده کنگره آمریکا به وزیر خارجه این کشور با اشاره به خطر حمله احتمالی به لیبرتی نوشتند: «برای کاهش این وضعیت بحرانی انسانی، ما محترماً از شما می خواهیم تا از دولت عراق بخواهید که مجاهدین خلق مجاز باشند که کلاه خود و وسایل حفاظتی دیگری که قبلاً خودشان داشتند را به داخل کمپ بیاورند. این موجب نگرانی جدی ما است که بعد از یکسال که نخست وزیر حیدر العبادی انتخاب شده است، فالح فیاض که آنطوریکه گزارش شده است مسئولیت حملات قبلی علیه ساکنین مجاهدین خالق را بعهده داشته و مشاور امنیت ملی مالکی، نخست وزیر قبلی بوده، کماکان مسئولیت کمپ لیبرتی را بعهده دارد. تمامی افراد امنیتی که در حملات قبلی علیه ساکنان شرکت داشته اند باید تعویض شده و امورات کمپ لیبرتی باید به ارگانها و افرادی در دولت عراق که توسط ایران کنترل نمیشوند داده شود».
مشاور حقوقی ساکنان در روز 7مهر (29 سپتامبر) به نماینده ویژه یان کوبیس و شماری از مقامهای آمریکایی و ملل متحد نوشت: «امروز نیروهای اطلاعات ارتش، بر اساس دستور کمیته سرکوب، در یک اقدام مشکوک و تحریک آمیز، به فیلمبرداری در داخل کمپ از نقاط مختلف پرداختند. دو عامل اطلاعات به نامهای قاسم و محمد در حالی که لباس غیر نظامی پوشیده بودند تا هویت خودشان را پنهان کنند و همچنین پنهان کنند که فیلم و عکس می گیرند به پستهای مختلف پلیس در اطراف کمپ در داخل برخی مکانها رفته و همچنین روی سقف خودروها رفته و شروع به فیلمبرداری و عکسبرداری از داخل کمپ از آن نقاط نمودند.... انتقال اعضای وزارت اطلاعات به کمپ لیبرتی توسط نیروهای سرکوبگر کمیته در هفته های قبل و فیلمبرداری و عکسبرداری امروز از کمپ توسط استخبارات یادآور اقدامات حیدر عذاب ماشی در کمپ اشرف قبل از قتل عام 10شهریور 92 (اول سپتامبر2013 ) است. ساکنان نگران این اقدامات کمیته سرکوب هستند و نگرانی خود را به یونامی در بسیاری موارد گفته اند اما متأسفانه هیچ اقدام جدی برای امنیت ساکنان برای تضمین اینکه وقایعی که در کمپ اشرف اتقاق افتاد در کمپ لیبرتی تکرار نشود صورت نگرفته است. برخی تصاویر نیروهای اطلاعات ارتش در حال عکسبرداری و فیلمبرداری از داخل کمپ ضمیمه است.
وی در روز 12مهر 94 (4 اکتبر2015) بار دیگر به نماینده ویژه و مقامات فوق نوشت: «امروز بار دیگر افراد استخبارات به دستور کمیته سرکوب در یک اقدام مشکوک و تحریک آمیز از داخل کمپ عکس و فیلم گرفتند. سروان حیدر عذاب از کمیته سرکوب همراه با دو نفر از عناصر نیروهای اطلاعاتی ارتش به نامهای علاء و مؤید از تی والهای اطراف کمپ بالا رفتند تا از داخل کمپ فیلم و عکس بگیرند. (عکسها ضمیمه است). این موضوع بسیار نگران کننده برای ساکنان است و یادآور اقدامات آنها قبل از قتل عام ساکنان کمپ اشرف در ۱ سپتامبر ۲۰۱۳ است.
نماینده ساکنان در روز 13مهر به مقامات آمریکایی نوشت «من عمیقا متاسفم که شما نگرانیهای ما و ساکنان را در مورد خطرات انتقال عوامل و مزدوران تحت پوش خانواده ساکنان به لیبرتی جدی نمی گیرید... در مورد حمام خون هایی که در اشرف و لیبرتی با آن مواجه بودیم، ما همیشه از پیش نسبت به توطئه های فاشیسم دینی حاکم بر ایران و عواملش در عراق هشدار می دادیم که اگر مورد توجه قرار می گرفت می توانست از وقوع این قتل عام ها جلوگیری کند یا لااقل ابعاد و دامنه آنها را محدودتر نماید... هم اکنون نیز ما با نشانه های نگران کننده یی مواجهیم که به طور مستمر با شما در میان گذاشته ایم». وی تأکید کرد «اینها در حالیست که پرونده و مدیریت لیبرتی همچنان در دست فالح فیاض مشاور امنیتی مالکی و افسرانی است که عامل رژیم ایران هستند و در کشتار ساکنان به طور مستقیم دست داشته و مسئول محاصره 7 ساله آنان هستند».
در روز 14مهر (6 اکتبر) 32 شخصیت برجسته آمریکایی از چهار دولت و از هر دو حزب به تونی بلینکن، معاون وزیر خارجه آمریکا نوشتند: «برای دولت عراق روشن کنید که حضور فعالان وزارت اطلاعات و امنیت در کمپ لیبرتی غیرقابل قبول و نقض تضمین های داده شده توسط دولت عراق، دولت آمریکا و سازمان ملل است». آنها افزودند: «امنیت ساکنان و حفاظت آنها حیاتی است. در این راستا، به دولت عراق باید گفته شود که جهان از آن انتظار اقدام عملی در مورد این موضوع دارد از قبیل انتصاب افراد دیگری برای مسئولیت کمپ به جای فالح فیاض و افسران اطلاعاتی که همه درگیر قتل عام های قبلی ساکنان بودند».
پیش از این نیز نامه های متعددی در این رابطه برای مقامهای آمریکایی و ملل متحد ارسال شده بود. از جمله نماینده ساکنان در نامه یی به تاریخ 5تیر94 (26ژوئن2015) به دبیرکل و کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد و شمار دیگری از مقامهای آمریکایی و ملل متحد بر اساس گزارشهایی از داخل کشور نوشت: «نیروی تروریستی قدس از ”مرکز فکری سپاه پاسداران” در بغداد که یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی است خواسته است اطلاعات خود را درباره آخرین وضعیت در کمپ لیبرتی تکمیل نماید....دانایی فر، سفیر رژیم در عراق نیز از فالح فیاض و صادق محمد کاظم مدیریت کمپ لیبرتی خواسته است که آخرین اطلاعات خود را درباره وضعیت کمپ و فعالیتهای ساکنان در اختیار سفارت قرار دهد.
بنا بر یک گزارش دیگر پاسدار سرتیپ ایرج مسجدی مشاور عالی قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس به فالح فیاض گفته است برخی از فرماندهان قدس اصرار دارند که باید حمله شبیه حمله اول سپتامبر 2013 به اشرف به لیبرتی انجام شود».
آقای ژرالد دپره، نماینده پارلمان اروپا، در روز 22 تیر 94 (13ژوییه) در نامه یی به خانم موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا نوشت: «در هفته های اخیر اخبار نگران کننده زیادی از کمپ لیبرتی می رسد. آنچه این نگرانیها را تشدید می کند این است که ایران پس از توافق احتمالی در مساله اتمی توطئه های خود را علیه مخالفانش تشدید خواهد کرد. این اخبار نگرانی گسترده یی را در میان نمایندگان پارلمان اروپا برانگیخته است. 220 تن از همکارانم در ژوئن گذشته طی بیانیه یی به این نگرانیها اشاره کردند. علاوه بر این در روز 18تیر(9ژوییه) نیز 60 تن از همکارانم نامه یی برای شما در همین رابطه نوشتند».
آنچه در سطور بالا آمد، که خود بخش کمی از هشدارهاست، به خوبی نشان می دهد حمله روز 7 آبان(29 اکتبر) و قتل عام ساکنان لیبرتی قابل پیشگیری بود. از این رو مقاومت ایران برای جلوگیری از خونریزیهای بیشتر بار دیگر خواستار تأمین و تضمین امنیت لیبرتی توسط آمریکا و ملل متحد است و بر ضرورت دور کردن عوامل رژیم ایران از کمپ لیبرتی و دادن این پرونده به دست کسانی که رابطه یی با فاشیسم دینی حاکم ندارد، تأکید می کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
9 آبان 1394 (31 اکتبر2015)