خانم رجوی به خانواده قربانیان انفجار معدن تسلیت گفت و رژیم ایران را مسئول دانست

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، جان باختن دهها تن از معدنچیان محروم در انفجار معدن آزاد شهر را به خانواده قربانیان، مردم گلستان و عموم کارگران تسلیت گفت و تأکید کرد رژیم چپاولگر آخوندی مسئول این گونه حوادث تلخ و به خصوص بالابودن تلفات آنهاست. وی افزود: در حالیکه در حوادث مشابه در سایر کشورها همه امکانات در خدمت نجات سانحه‌دیدگان قرار می گیرد در ایران همه امکانات در خدمت چپاول و سرکوب است. خانم رجوی عموم مردم گلستان به‌ویژه جوانان را به یاری مجروحان و خانواده‌های داغدار فرا خواند.

ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت بر اثر انفجار در معدن زغال‌سنگ یورت در آزادشهر در استان گلستان، دهها کارگر معدن کشته و شمار دیگری مجروح شدند.
بنا به گزارش رسانه‌های حکومتی تا کنون اجساد ۳۵ تن از کارگران محروم و مظلوم از معدن بیرون کشیده شده و هنوز شمار زیادی از قربانیان این حادثه تکاندهنده همچنان در اعماق معدن مدفون هستند.
بنا به گفته یکی از معدنچیان که از این سانحه جان به در برده؛ روز گذشته بوی گاز در معدن استشمام شده است، این موضوع به مسئولان توضیح داده شده بود ولی هیچ توجهی به آن نشد تونلهای این معدن فاقد حداقلهای ایمنی است و در صورت هر نوع اتفاقی، تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اکسیژن باقی می‌ماند.
اما رژیم ضد کارگری آخوندی؛ با وقاحت مسئولیت این جنایت را به گردن کارگران انداخت. استاندار گلستان اعلام کرد «سهل‌انگاری یکی از تعمیرکاران» موجب انفجار در معدن شده است؛ و ربیعی وزیرکار رژیم نیز انگشت اتهام را به سمت کارگران نشانه رفته و گفت: «ظاهرا لوکوموتیو تخلیه زغال سنگ در عمق ۷۰۰ متری متوقف شده و برای راه اندازی آن از روش باطری‌به‌باطری استفاده و منجر به انفجار شده است».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۳ مه ۲۰۱۷)