رژیم آخوندی – سقوط صادرات نفت به زیر نیم میلیون بشکه



درحالیکه حکومت آخوندی تلاش زیادی به خرج می‌دهد تا از دادن هرگونه آمار و ارقام مبنی بر میزان صادرات نفت جلوگیری به عمل آورد، اما داده‌های قطره‌ای رژیم اکنون سخن از سقوط شدید صادرت نفتی حکومت به زیر نیم میلیون بشکه در روز را دارند.

این روند شتابان در حالی است که از فردای راه افتادن سیل تحریم‌ها علیه سیاست‌های مخرب آخوندی، بسیاری از کارشناسان مسائل ایران به‌درستی بر این باور بودند که با سقوط صادرات نفت که نخ نبات برای تأمین مالی سیاست‌های راهبردی حکومت در زمینه موشکی، اتمی و یا صدور بنیادگرایی و تروریسم می‌باشد، رژیم اساسا در وضعیتی نیست تا جایگزینی برای آن تأمین نماید.

یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به افت صادرات نفتی رژیم طی ماه اخیر می‌نویسد: «داده‌های نفت‌کش‌ها و گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که صادرات نفت خام ایران در ماه مه به ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا کمتر از آن رسیده است». (سایت حکومتی بهار نیوز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸)

بر این اساس حتی عمده خریداران نفت ایران یعنی کشورهای مانند چین، هند نیز به‌طور جدی از حکومت آخوندی فاصله گرفته رو به سوی کشورهای دیگر مانند عربستان و امارات آورده‌اند.
طی روزهای اخیر نیز دوایر نفتی اعلام کرده‌اند که نفت‌کش‌های رژیم آخوندی در پاره‌ای از بنادر چین در حال تخلیه محموله خود به کشتی‌های دیگر رؤیت شده‌اند، امریکه نخست سخن از قاچاق ارزان نفت را دارد و در ثانی مهر تائیدی بر سرگردانی محموله‌های نفتی رژیم.

خبرگزاری رویترز (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) در گزارشی در این رابطه نوشته است: «بر اساس آمار رد کشتی‌ها در ریفینتیو آیکون، نفتکش ایرانی مارشال زٍد حامل نفت ایران، تحریم‌های آمریکا را نقض و محموله‌یی را داخل انبارهایی نزدیک شهر چینی ژوشان تخلیه کرد».

به موازات این وضعیت لرزان نیز گزارش‌هایی از نفت‌کش‌های رژیم با «رادار و یا چراغ خاموش» در اقیانوس‌ها ارائه شده که تماما موئید سرگردانی محموله‌های نفت حکومت در آب‌های بین‌المللی می‌باشند.
معاون رئیس حکومتی در سازمان بنادر ضمن اعتراف به قاچاق نفت از سوی رژیم آخوندی نیز اعلام کرده است: «تاکتیکهای ما در صدور نفت تغییر کرده است همچنین مقصد نفتکشهای ما نیز تغییراتی کرده است». (خبرگزاری ایلنا ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸)

همچنین گزارش فوق به توقف صادرات نفت حکومت به ترکیه و اروپا اشاره کرده و در ادامه می افزاید: «در محاسبه میزان کاهش صادرات نفت خام ایران علاوه بر داده‌های نفت‌کش‌ها به گزارش منابعی در صنعت نفت نیز استناد شده است. دو منبع بخش نفت در گفتگو به خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که ایران تاکنون در ماه مه روزانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام صادر کرده است. مقصد بخش اعظم نفت صادراتی ایران کشورهای آسیایی بوده است».