تشدید تحریم ها برخلاف خوش خیالی خامنه‌ای



درحالیکه باند روحانی به نیابت از ولی فقیه زهر خورده در تمامی تبلیغات خود طی هفته گذشته این باور را به جامعه القاء می نمود که گوئیا دولت «تدبیر و امید» توانسته تا از شدت گرفتن فشار و تنش علیه سیاست های مخرب رژیم آخوندی جلوگیر نموده و بدین سان برای حاکمیت فرصت های تازه ای پدیدار نماید، اما اعلام تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه زیر شبکه‌های پتروشیمی به مانند آب سردی بود بر تمامی این دجالیت ها و ارزیابی های دستکاری شده.

در این رابطه وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم مجموعه عظیمی از شرکت ها و موسسات پتروشیمی که تماما وابسته به سپاه سرکوبگر پاسداران می باشند، خبر داد. براین اساس بزرگترین شرکت یعنی پتروشیمی خلیج فارس که یکی از منابع مرکزی درآمد از سوی قرارگاه خاتم می‌باشد، هدف اصلی این تحریم های سنگین قرار گرفته است.

در این راستا وزارت دارایی امریکا در بیانیه‌ای تاکید کرده است: «علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی ایران، شبکه‌ای گسترده‌ای از شرکت پتروشیمی وابسته به رژیم و نمایندگیهای فروش خارجی را تحریم کرده است. این شرکت و گروههای وابسته آن، ۴۰ درصد کل ظرفیت تولید پتروشیمی ایران را در اختیار دارند و ۵۰ درصد کل صادرات پتروشیمی رژیم را در دست دارند».

دانشنامه ویکی پدیا در رابطه با ابعاد این شرکت و مجموعه درآمدهای آن از زمان تاسیس می‌نویسد: «شرکت پتروشیمی خلیج فارس در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد. این شرکت در سال مالی ١٣٩۴ درآمدی بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان کسب نمود و به‌عنوان دومین شرکت ایران بر پایه میزان درآمد شناخته شد. شرکت پتروشیمی خلیج فارس هم‌اکنون با دارا بودن ۱۵ شرکت تولیدی و خدماتی، به‌عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی در خاورمیانه شناخته می‌شود».

بدین سان ملاحظه می‌شود که به موازات صادرات نفت و گاز که تماما در تیول سپاه پاسداران و زیر شبکه‌های مخرب آن قرار دارند، دست‌اندازی این ارگان سرکوبگر بر منابع مالی ناشی از صنعت پتروشیمی کشور نیز به چه میزان به جیب تروریسم و صدور بنیادگرایی و سرکوب مردم در داخل کشور ریخته می‌شود.
سخن از واقعیتی بنام «دلارهای نفتی» است که بخش بزرگی از آن از بیت خامنه‌ای سر در می‌آورند. در این رابطه خانم مریم رجوی تاکید کرده‌اند: «درآمد محصولات پتروشیمی به‌ مدد یک رشته فریب‌کاری و پنهان‌سازی نظیر مناقصه‌های ساختگی، نهایتا سر از بیت‌ خامنه‌ای در می‌‌آورد. سپاه و بنیادهای وابسته به خامنه‌ای با امتیازهای انحصاری بخش اعظم درآمد ایران از جمله نفت و پتروشیمی را تصاحب کرده‌اند».

همچنین لازم به ذکر است که صنعت پتروشیمی بعد از نفت و گاز، دومین منبع بزرگ برای تامین دلار در دیکتاتوری خامنه‌ای می‌باشد. براساس داده‌های حکومتی، رژیم آخوندی طی سال گذشته قریب «۱۷ میلیارد دلار» درآمد از این بخش کسب کرده است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا (۱۲ دی ۱۳۹۷) در این رابطه پیشتر نوشته بود: «آمارها حاکی از آن است که این صنعت در سال گذشته ۱۷.۱ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی داشته است.
در حال حاضر صنعت پتروشیمی ۵۴ مجتمع تولیدی و فعال دارد و در حدود ۶۶ طرح در دست اجرا است که از این تعداد در حدود ۳۴ طرح، با بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، به عنوان پروژه‌های فعال محسوب می‌شوند. عملکرد تولید مجتمع‌های تولیدی، بیانگر میزان تولید ۵۳.۶ میلیون تن است که از این میزان در حدود ۳۰.۷ میلیون تن محصول قابل فروش و مابقی به عنوان خوراک بین مجتمعی عرضه می‌شود.»