جان بولتون: ظریف یک کلاهبردار یک حقه باز یک بی سر و پا است

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: ظریف یک دیپلومات نیست، او کلاهبردار است یک حقه باز و یک بی سر و پا است و تحریم او نشان می دهد که از نظر آمریکا او نامشروع است.

جان بولتون که با تلویزیون فاکس نیوز مصاحبه می کرد گفت: اینکه گفته می شود ظریف طرف حساب جدی آمریکاست، یک جعل است. تصمیم گیرنده اصلی در ایران خامنه ایست و ظریف تنها یک بلندگوست.
بولتون در رابطه با نقض برجام توسط رژیم آخوندی گفت: رژیم ایران از دو محدودیت کلیدی برجام عدول کرده و تهدید کرده است که از سومین محدودیت هم عدول می کند و در اساس دارد از اروپا باجگیری می کند تا امتیازات اقتصادی از آنها بگیرد.
وی افزود: رژیم ایران هیچگاه تصمیمی استراتژیک نگرفته که از تسلیحات اتمی دست بردارد و می خواهد به شیوه های مختلف این برنامه را مخفیانه پیش ببرد.
توافق اتمی کاملا ناقص بود و رییس جمهور آمریکا بدرستی آن را بدترین توافقی خواند که آمریکا در تاریخ واردش شده است.
جان بولتون اضافه کرد: رفتار رژیم ایران در سایر جبهه ها هم نامطلوب بوده است در خاورمیانه آنها به حمله به نفتکشها دست زده و کشتیرانی را در منطقه خلیج فارس مورد تهدید قرار داده اند. این رژیم کماکان بزرگترین حکومت حامی تروریزم است و اقدامات عوامل آن در عراق و سوریه و یمن بسیار بسیار شرورانه است.
بولتون گفت: فکر می کنم تحریمها علیه ظریف و قبل از آن تحریم ولی فقیه این رژیم، به ‌آنها می گوید که باید به طور بنیادین رفتار خود را تغییر بدهند، ولی آنها گامی در این رابطه برنداشته اند. ما بر این باوریم که حمایت این رژیم از تروریسم و سایر رفتار شرورانه اش در خاورمیانه قابل قبول نیست و رژیم ایران هیچگاه نباید به سلاح اتمی دست یابد.