زوزه های جواد ظریف پس از تحریم وی؛ همه ما رفتنی هستیم

 

جواد ظریف وزیر خارجه ورشکسته رژیم در یک جلسه مطبوعاتی با رسانه های حکومتی، با اشاره به اینکه برخی از دوستانش در داخل رژیم برای رفتن فاتحه خوانی می کنند، گفت: همه ما خواهیم رفت ولی دیپلوماسی خواهد ماند.

ظریف دراین مصاحبه علاوبر آمریکا، اروپا راهم مورد حمله قرارداد و مدعی شد آنها باید فروش بیش از دو ونیم میلیون بشکه نفت در روز و برگشت پول آن به رژیم را تضمین کنند ولی هیچ کاری در این رابطه نکرده اند!

ظریف: مدتهاست می‌خواهند فاتحه دیپلماسی را بخوانند چه دوستانی که اینجا ممکن است به اشتباه روزشماری بکنند برای قرائت فاتحه مقداری باید صبر بکنند یعنی همه ما خواهیم رفت و دیپلماسی خواهد ماند برخلاف اونچه که تصور میشه
اروپاییها نمی‌توانند ادعا کنند ما توی کتابچه‌هایمان تحریم‌ها را برداشتیم اروپاییها باید شرایطی را فراهم کنند که شرکتهایشان بتوانند توی ایران کار بکنند جالب است تعهدات آمریکا هست پاراگراف ۴به بعد است یعنی تعهدات اروپاییها حتی موکول به اجرای تعهدات آمریکاییها نیست این توی خود برجام است و عادیسازی روابط اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی یکی از تعهدات اروپاییها در برجام است بعد از خروج آمریکا از برجام دیگه اونوقت که نمی‌توانستند بگویند ما نمی‌دانستیم آمریکا نیست اونوقت که فهمیدند آمریکا نیست ۱۱تا تعهد کردند این ۱۱تا تعهد را سه بار در سطح وزراء تکرار کردند بعد در سطح مدیران سیاسی چند بار تکرار کردند این ۱۱تعهد از فروش عادی نفت ایران است بازگشت سرمایه‌گذاری است خطوط هوایی است بیمه هست همکاری در صنعت است همکاری نمی‌دانم کشتیرانی است همکاری هوایی گفتم انواع همکاری هاست که اینها را هنوز شروع هم نکردند اینها تعهدات اروپا بعد از خروج از برجام است نمی‌توانند بگویند به‌خاطر آمریکا ما نمی‌توانیم تعهدات‌مان را انجام بدهیم ... برای ادامه کار، برای این که جمهوری اسلامی اقداماتش رو برگردونه به اقدامات گذشته دو اقدام باید حتماٌ انجام بشود فروش نفت ما برسد به مه ۲۰۱۸ یعنی قبل از خروج آمریکا که حدود دو و نیم تا دو هشت میلیون بشکه بوده و منابع مالیش هم برگردد.
جواد ظریف در بخشی دیگری از حرفهایش با اشاره به تحریم خودش و خامنه ای توسط آمریکا به شکوه و شکایت پرداخت که آمریکا با این تحریمها راه مذاکره را بسته، و این رژیم است که علمدار مذاکره است.

ظریف:‌ «آمریکا بوده که از میز مذاکره کنار رفته آمریکا بوده که وزیر خارجه کشوری که می‌خواهد باهاش مذاکره بکند را تحریم کرده آمریکا بوده که بالاترین مقام جمهوری اسلامی یعنی مقام معظم را تحریم کرده می‌خواهد با کی مذاکره بکند؟
ادعا می‌کنند که می‌خواهیم باصاحبان قدرت مذاکره بکنیم اختیار شما نیست تصمیم بگیری اختیار کشور است کشور سازوکار داره شما که دروغگویی‌تان را ثابت کردید با تحریم مقام معظم رهبری دروغگویی‌تان را ثابت کردید با تحریم وزیر امورخارجه راجع به چه مذاکره‌ای صحبت می‌کنند؟ این واقعیات روی صحنه است لذا ما هیچگاه از میز مذاکره کنار نرفتیم شفاف هم می‌گیم ما سر میز مذاکره نشستیم هفته گذشته جناب آقای دکتر عراقچی سر میز مذاکره با اعضای ۵+ ۱حضور داشتند ۴+۱پنج به اضافه یک شد ۴به اضافه یک به‌خاطر این‌که خودشان رفتند بیرون اگر هنوز ۵+۱بود هفته پیش آقای عراقچی اونجا بود اونها هم می‌توانستند باشند ما بودیم که از پای میز مذاکره کنار رفتیم یا آمریکا؟ آمریکا اقلا می‌خواهد زورمداری بکند می‌خواهد یکجانبه‌گرایی بکند می‌خواهد دنبال تغییر رژیم برود که نمی‌تواند و نخواهد توانست هرکاری می‌خواهد بکند اقلا بگوید چه کار می‌خواهد بکند نگوید مذاکره می‌خواهیم بکنیم کسی از آمریکا نمی‌پذیرد که من دنبال مذاکره هستم علم مذاکره در اختیار ما است علم مذاکره در دست ما است». 
جواد ظریف در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار مذاکره و بستن قرارداد عدم تعرض بین رژیم و کشورهای منطقه از جمله عربستان شد.
وی گفت:«هنوز هم در گفتگو باز است، سفره گفتگو گسترده است. ما آمادگی داریم به نظر ما گفتگو به نفع منطقه است. به نفع عربستان سعودیست، به نفع امارات متحده عربیست. به نفع همه کشورهای منطقه است. باید گفتگو شروع بشه. این سیاستها علیه یکدیگر راه به جای نمی‌برد».