درگذشت خواهر مجاهد آذر اکرمی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران



خواهر مجاهد آذر اکرمی پس از ۴دهه مبارزه با دیکتاتوری آخوندی، روز یکشنبه ۷مهر ۱۳۹۸ در اثر عارضه قلبی در بیمارستان در برلین درگذشت و به یاران شهید و صدیقش پیوست.

قهرمان پاکباز مجاهد خلق آذر اکرمی بر اثر شکنجه های وحشیانه در سالهای ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ در زندان اوین، دچار عفونت ریه و ضایعه شدید قلبی شده بود و به همین خاطر در سال ۱۳۶۲او را که بخاطر وضعیت قلبش از دست رفته میدیدند از زندان آزاد کردند و بلافاصله بعد از بیرون رفتن از زندان مورد عمل جراحی قرار گرفت و زنده ماند، اما هم چنان از بیماری قلبی و آثار شکنجه رنج می برد و سه بار دیگر در آلمان مورد عمل جراحی قلب قرار گرفت.
مجاهد صدیق آذر اکرمی لیسانسیه حسابداری و لیسانسیه جهانگردی که رویارویی با دیکتاتوری سلطنتی را با شرکت در فعالیتهای دانشجویی در مدرسه عالی بازرگانی آغاز کرده بود، در سال ۱۳۵۷ هنگامی که ۲۱سال داشت، در جریان انقلاب ضد سلطنتی با آرمانهای مجاهدین آشنا شد و از خرداد ۱۳۵۸ به طور حرفه یی به تشکیلات دانشجویی مجاهدین پیوست. او در جریان تظاهرات و دفاع از مجاهد اسیر محمدرضا سعادتی چندین نوبت دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. سپس مجدداً در سال ۱۳۵۹ در تهران دستگیر شد و تحت شکنجه قرار گرفت. دژخیمان او را در سرمای شدید زمستان با شمار دیگری از خواهران میلیشیای مجاهد خلق به مدت چند ماه بدون کمترین امکانات گرمایشی، در عقب یک خودرو زندانی کردند به طوریکه ریه هایش به شدت عفونی شد. در سال۱۳۶۰ بر شدت شکنجه ها افزوده شد و عفونت به قلبش سرایت کرد و در آستانه شهادت قرار گرفت. در سال ۱۳۶۱، در حالی که دژخیمان تصور می کردند زنده نخواهد ماند، او را ناگزیر آزاد کردند که بلافاصله به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و مدتها بستری بود. اما در همان شرایط از بیمارستان در تلاش برای وصل به سازمان بود. سرانجام در اسفند ۱۳۶۲ مقدمات سفر را فراهم کرد و در نوروز ۱۳۶۳ در منطقه مرزی به صفوف رزمندگان مجاهد پیوست.
خواهر مجاهد آذر اکرمی از آن پس مسئولیتهای مختلفی را ازجمله در ارتش آزادیبخش ملی ایران، عهده دار شد. در عملیات کبیر فروغ جاویدان در تنگه چهار زبر دلیرانه جنگید و از مجروحان فروغ بود.
 قهرمان دلیر و پاکباز مجاهد خلق بعد از آن در کشورهای مختلف مسئولیت گوناگونی را عهده دار بود و به گفته همرزمانش همواره در مسئولیتهای سخت پیشقدم میشد. بی باکی و روحیه رزمنده او در صحنه های گوناگون نبرد برای یارانش آموزنده بود.
خانم مریم رجوی درگذشت قهرمان پاکباز مجاهد خلق آذر اکرمی را تسلیت گفت و با درود به عهد و پیمان استوار او در مجاهدت برای آزادی، از شکنجه گاههای خمینی تا نبرد فروغ جاویدان و پیکارهای سیاسی،گفت: شکی نیست که همرزمان و خواهران مجاهدش در شورای مرکزی مجاهدین جای این الگوی ایستادگی و پاکبازی زن ایرانی را با جنگ صد برابر برای پس گرفتن ایران از دژخیمان حاکم، پرخواهند کرد.