ویروس ولایت - دور زدن تحریم های نفتی



تازه ترین داده های بین المللی سخن از تلاش های رژیم آخوندی برای دور زدن تحریم های نفتی را دارند.

براین اساس شاهد هستیم که نفتکش های اجاره ای، بطور قاچاق میلیون ها تن «نفت و بنزین» را به کشورهایی مانند سوریه و ونزوئلا قاچاق می کنند.

دراین رابطه یک گزارش حکومتی (سایت عصر ایران ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ضمن اعتراف به ابعاد این قضیه مینویسد: «آمریکا «تا حد زیادی اطمینان دارد» که دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزئلا در ازای دریافت سوخت چندین تن طلا به ایران می‌دهد».
این اقدامات فریبکارانه از سوی دولت شیخ حسن روحانی در حالی است که عطف به تحریم های نفتی، کشتی رانی، بیمه و بانکی که سال گذشته از سوی ایالات متحده اعمال گردیدند، دیکتاتوری ولایت فقیه اجازه صدور نفت و مشتقات آن با هدف کسب دلار را ندارد.
 
به یقین هدف رژیم آخوندی از دور زدن تحریم ها، همان رسیدن به منابع مالی برای ادامه سیاست های مخرب خود در زمینه های موشکی، اتمی، تروریسم و صدور بنیادگرایی میباشد.
دراین راستا نیز شاهد هستیم که خامنه ای سالانه تنها ده ها میلیارد دلار را صرف نیروهای نیابتی و تروریستی در کشور های منطقه و همسایه می نماید، امری که در منطق خود به بروز رکود اقتصادی و تولیدی و به تبع آن فقر و فلاکت در ایران ضریب دوچندان زده است.

همچنین براساس تازه ترین داده های وزارت خزانه داری آمریکا، رژیم آخوندی در این رابطه دست به «جعل اسناد کشتی رانی، فریز کردن نفت در آبهای بین المللی و جعل محموله های بارگیری شده» و نیز انتقل محموله ها «از کشتی به کشتی» میزند.
خبرگزاری رویتر نیز در گزارشی تاکید کرده است: «چهار کشتی دیگر حامل سوخت که پرچم ایران را بر خود دارند، از بندرعباس حرکت کرده‌اند و پس از عبور از کانال سوئز به زودی وارد اقیانوس اطلس می‌شوند».
موضوع قاچاق نفت و دور زدن تحریم ا تنها به مبالادت رژیم با ونزوئلا ختم نمی شود، بلکه فراتر از آن اکنون سوریه و یا کره شمالی را نیز شامل گردیده است.

به موازات این وضعیت نیز باید به افت صادرات نفتی رژیم طی شش ماه گذشته اشاره نمود، امری که به یقین به سقوط درآمد های حکومت از این سرمایه ملی راه برده است.
بنابرآخرین داده ها، صادرات نفت رژیم آخوندی طی ماه گذشته به زیر «۷۰ هزار بشکه» در روز سقوط کرده است، واقعیتی که در منطق خود به هرچه بیشتر روی آوردن حکومت برای «قاچاق نفت» ضریب میزند.
دراین رابطه خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ( ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) می نویسد: «طبق آمار شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش های کپلر، متوسط صادرات نفت ایران در ماه آوریل ۷۰ هزار بشکه در روز بود. این کشور در ماه مارس ۲۸۷ هزار بشکه در روز صادر می کرد».