رژیم آخوندی - تونل بحران در بازار ارز، بورس، مسکن و خودرو


با هرچه نزدیکتر شدن به راه افتادن سیل تحریم ها و کشیدن مکانیسم ماشه علیه رژیم آخوندی، اکنون شاهد اوجگیری و تشدید بحران های متعدد و بروز تلاطم در بازارهای مختلف کشور می باشیم.

براین سیاق صعود شتابان قیمت وسائل نقلیه، افت شدید بهای شاخص بورس، رشد بی سابقه طلا و یا ارزهای خارجی نشان از وجود بلبشو در ایران آخوند زده را دارند.
بسیاری از کارشناسان براین باور هستند که دو عامل مهم برای بروز این بحران ها نقش بازی میکنند.
نخست خفگی مالی و اقتصادی برای دیکتاتوری ولی فقیه و دیگری دست بردن عامدانه دولت شیخ حسن روحانی در جیب مردم باشیوه های اخاذی و سوء استفاده از بحران های موجود برای پر کردن صندوق ورشکسته حکومتی.

یک گزارش (خبرگزاری نیروی ترویستی قدس، تسنیم ۱۹ شهریور ۱۳۹۹) در این رابطه اعتراف کرده است: «در روزهای اخیر به صورت همزمان تمام بازارهای اصلی از جمله مسکن، ارز، سکه و طلا، بورس، خودرو و.... دستخوش نوسانات جدی شده اند، بورس تهران که در گذشته تلاشهای جدی برای ورود سرمایه‌های عمومی به آن صورت گرفته بود حالا با افت حدود ۵۰ درصدی در بسیاری از سبدها همراه شده است».

بحران تنها به این دوبازار بزرگ با صدها میلیارد سرمایه بسنده نمی کند، بلکه به افت شدید ریال در مقابل ارزهای خارجی و نیز افزایش شدید بهای طلا نیز راه برده است، زیرا بسیاری از مردم بدلیل نبود چشم انداز و وجود شرائط وخیم اقتصادی، اکنون تلاش دارند تا سرمایه های خود را هرچه زودتر از بانک های حکومت خارج و آن را به دلار و یا طلا تبدیل نمایند.

این گزارش در این رابطه اذعان کرده است: «بازارهای موازی همچون ارز، خودرو، سکه و طلا و مسکن این روزها در شرایط بسیار خطرناکی قرار گرفته‌اند. بعد از روزهای انتهای تیر ماه که دلار در مرز ۲۶ هزار تومان قرار گرفت و آرامش موقتی به این بازار حاکم شد، حالا تب و تاب مجدداً به بازار ارز بازگشته است».

از آنجائیکه نخ نبات اقتصاد رژیم به ارزهای خارجی وصل است، به یقین با هر گونه تحولی در این رابطه، بازار کشور نیز دچار تلاطم های شدید می شود. مضافا براین واقعیت نیز باید به وجود باند های مافیایی در درون حاکمیت بویژه باند های دولتی اشاره نمود تا درسایه این بلبشو، آخرین تتمه های مردم را نیز از دست آنان خراج نمایند.
آخوند روحانی پیشتر اعتراف کرده بود که قریب «۷۰ هزار میلیارد تومان » تنها با سیاست ارزی «۴۲۰۰ تومانی » را از دست مردم خارج و به صندوق دولت وارد کرده است.

همچنین راه انداختن بازارهای قلابی مانند «پیش فروش نفت به مردم »، «شاخص بهای بورس »، «صندوق های قرض الحسنه»، «پیش فروش مسکن» و یا «افزایش شدید بهای خودرو های داخلی» که تماما با هدف اخاذی از سوی دولت شیخ حسن صورت گرفته، اکنون بسیاری از مردم و سرمایه گذاران را به «خاک سیاه » نشانده است.
سایت متعلق به سپاه در ادامه به این واقعیات اعتراف کرده و از «وجود تعمد در ایجاد هرج و مرجهای اخیر» خبر می دهد.