تقوا بر بنیاد برابری ـ قسمت دوم
با توجه به معنی «تقوی»، یعنی مرتبتی که انسان بهطور نسبی از لغزشها، یا برخی لغزشها، محفوظ بوده و مصونیت یافته باشد، در مییابیم که «تقوی» یک امر عینی است.
مثلاً ، همین که کسی به این منش درآید که دیگر اجازه برخی پلیدیها را به خود ندهد، برای مثال، حاضر نباشد شکمش را با نان دزدی پر کند. و یا برای رفاه دنیا به منجلاب مزدوری ستمکاران، خدمت «ولایت خمینی» و وزارت بدنام «اطلاعات آخوندی» در آید، همین، مفهوم تقوی است. و ما هر کدام و به هر نسبتی به تقوی رسیده باشیم، مخاطب هدایت بیشک و ریب قرآن هستیم. و این یعنی که مخاطب قرآن و اثر پذیر پیامی خواهیم بود که انسان متقی، به این درجه نایل میآید.