روزنامه الحیات چاپ لندن روز اول آذر در مورد پیامدهای روابط روسیه با پیمان ناتو برای رژیم آخوندی نوشت: اکنون ما با یک صحنه بینالمللی متفاوتی نسبت به گذشته روبهرو هستیم و میزان منافع روسیه با آمریکا و اروپا بسیار مهمتر از معامله سلاح با رژیم ایران میباشد.
نویسنده مقاله الحیات افزود: اگر من بجای رژیم ایران بودم به دو دلیل احساس خطر می کردم: اول اینکه برخی از 28 کشور شرکتکننده در این کنفرانس دارای وزنه سنگین اقتصادی و نظامی و سیاسی هستند و نقش موثری در شورای امنیت و تدوین قطعنامههای بینالمللی ایفاء میکنند.
و دلیل دوم نگرانی، گرم شدن مجدد روابط بین ناتو و روسیه میباشد که رئیسجمهور آن پاسخی بنیادین و مثبت به پروژه سپر دفاع موشکی داده است.
مقاله الحیات در مورد ماده های این تغییر سیاست روسیه نسبت به رژیم آخوندی نوشت: آنچه که در لیسبون بوقوع پیوست کمک میکند تا امتناع روسیه از فروش موشکهای اس -300 به این رژیم را درک کنیم.
و دلیل دوم نگرانی، گرم شدن مجدد روابط بین ناتو و روسیه میباشد که رئیسجمهور آن پاسخی بنیادین و مثبت به پروژه سپر دفاع موشکی داده است.
مقاله الحیات در مورد ماده های این تغییر سیاست روسیه نسبت به رژیم آخوندی نوشت: آنچه که در لیسبون بوقوع پیوست کمک میکند تا امتناع روسیه از فروش موشکهای اس -300 به این رژیم را درک کنیم.