دستگیرشدگان روز عاشورا تحت شکنجه های قرون وسطایی قرار دارند

مجموعه فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران(13بهمن88) گزارش داد : «تعداد زیادی از دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت تحت بازجوئی و شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دادرند».
در این گزارش آمده است: «بیش از 32 نفر از دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت بسر می برند.تعداد زیادی از آنها در هفته بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا با یورش به منازل آنها دستگیر شده اند. بعضی از دستگیر شدگان که به دلیل بوق زدن در خیابان و دریافت اس.ام .اس دستگیر  و در بازداشت بسر می برند. آنها از زندان اوین بدلیل نبودن فضای کافی به زندان گوهردشت منتقل شده اند. بازداشت شدگان در سلولهای انفرادی بند5 و در  2 طبقه زندانی هستند.
دستگیر شدگان روز عاشورا روزانه نزدیک به 10 ساعت تحت بازجوئی قرار می گیرند.آنها را از ساعت 15:00 با دست بند ،پابند و چشم بند  از سلولهای انفرادی خود خارج می کنند و به بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل می کنند .بازجوئی ها که همراه با شکنجه های جسمی و رو حی می باشد تا نیمه های شب ادامه می یابد.اکثر دستگیر شدگان را جوانان تشکیل می دهند. اسامی بعضی از دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد،مهران روحانی،وحید روحانی،زاوش و پدرش و بابک می باشند.
در کریدور اصلی که سلولهای انفرادی در 2 طرف آن قرار دارد. دیواری در وسط آن درست کرده اند تا مانع  ارتباط زندانیان سیاسی با یکدیگر شوند.زندانیان سیاسی در صورت برقراری تماس با سلولهای مجاور خود با یورش گارد زندان مواجه می شوند. گارد زندان ابتدا به زندانیان سیاسی دستبند و پابند و چشم بند می زنند و سپس توسط 3 الی 4 نفر با باتون آنها را مورد ضرب جرح و شکنجه برای مدت طولانی قرار میدهند. امیر آقایی فرمانده گارد زندان حفاظت از سلولهای انفرادی را به عهده دارد و این فرد در شکنجه زندانیان سیاسی در فواصل زمانی که بازجوئی صورت نمی گیرد را به عهده دارد. بدن اکثر زندانیان سیاسی در اثر صربات باتون و شکنجه کبود می باشد.
علاوه بر سلولهای انفرادی بند 5  سلولهای انفرادی بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات  است مملو از دستگیر شدگان روز عاشورا وروزهای بعد از آن می باشد.بدلیل پر بودن بند سپاه زندانیان سیاسی را به سلولهای انفرادی این بند منتقل کرده اند».