کمیته فرانسوی برای ایرانی دموکراتیک نسبت به سرکوب تظاهرات 22 بهمن هشدار داد

دولت ایران پنهان نمی کند که با تهدید کردن به اعدام, می خواهد تظاهرکنندگان ایرانی را مرعوب سازد که برای شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز 22 بهمن آماده می شوند.

کمیته فرانسوی برای ایرانی دموکراتیک در آستانه تظاهرات سالروز 22 بهمن طی اطلاعیه نسبت به سرکوب این تظاهرات هشدار داد و نوشت:
کمیته فرانسوی برای ایرانی دموکراتیک از اظهارات رژیم تهران, در مورد اینکه بعد از اعدام دو زندانی سیاسی در 28 ژانویه, نه شخص دیگر دستگیر شده در جریان تظاهرات سیاسی قرار است اعدام شوند, مطلع شد.

اتهام این شرکت کنندگان در تظاهرات محاربه, جنگ با خدا, می باشد. این تعریف که با هیچ تعریف حقوق رایج در کشورهای دمکراتیک انطباق ندارد قبلا, در دوران خمینی, مورد استفاده قرار گرفته است. ولی فقیه با همین اتهام محاربه بود که در سالهای 1980, چند ده هزار تن از مخالفان سیاسی و بویژه دختران جوان و جوانان عضو سازمان مجاهدین خلق ایران را به جوخه اعدام سپرد. سر بر آوردن مجدد این کلمه که در شأن دوران انکیزیسیون می باشد نشان می دهد که این رژیم در براه انداختن یک تروریسم واقعی دولتی, مانند زمان خمینی, تردید بخود راه نخواهد داد.
دولت ایران پنهان نمی کند که با تهدید کردن به اعدام, می خواهد تظاهرکنندگان ایرانی را مرعوب سازد که برای شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز 22 بهمن آماده می شوند, نه علیه مذهب بلکه علیه کسانی که یک دیکتاتوری مطلق به نام مذهب به راه انداخته و در انتخابات سیاسی دست به تقلب زده اند.
در مقابل این بالا گرفتن مجدد سیکل سرکوب, کمیته فرانسوی برای ایرانی دموکراتیک از دولت فرانسه می خواهد با قاطعیت نزد مقامات ایرانی دخالت نموده خواهان تعلیق اعدام ها و آزاد شدن تمامی زندانیان سیاسی بشود.

کمیته فرانسوی برای ایرانی دمکراتیک
8 فوریه 2010