به گزارش سایت حکومتی عصر ایران 29 خرداد، با بیان این موضعگیری به نقل از یک عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس آخوندی نوشت:رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران گول بازی آنان را در زمینه حقوق بشر نخواهد خورد، افزود: گزارشگر ویژه حقوق بشر از جانب سازمان ملل، برای ما پذیرفتنی نیست، چرا که اهداف پنهان و اغراض سیاسی، پشت قطعنامه حقوق بشر علیه رژیم ایران را بخوبی می شناسیم و ایران تنها یک رابطه متوازن را می پذیرد و زیر بار فشار سیاسی نمی رود.
یک نماینده دیگر مجلس آخوندی به نام الهیان از حمایت آمریکا و انگلیس از مجاهدین سوز و گداز کرد و گفت: این کشورها تلاش دارند با فشار بر سیاستمداران و مجالس کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا، ایران را ناقض حقوق بشر معرفی کنند.