جلسه 22 بهمن رژیم در دانشگاه یو سی ال لندن توسط گروهی از ایرانیان مخالف و گارد دانشگاه برهم خورد

به گزارش سایت تابناک, روز پنجشنبه 22 بهمن جلسه ای که توسط «انجمن اهل بیت دانشگاه یو سی ال لندن» برای «بزرگداشت انقلاب اسلامی» تدارک دیده شده بود, توسط مخالفان رژیم در لندن بر هم خورد.

به نوشته تابناک, سایت متعلق به سبزعلی رضایی: انجمن اهل البیت دانشگاه 'یو.سی.ال' لندن برای روز پنجشنبه، 22 بهمن ماه، سمیناری بی سابقه تحت عنوان "1979، انقلابی که دنیا را به لرزه درآورد" به زبان انگلیسی تدارک دیده بود. این سمینار منحصر به فرد همراه با نمایشگاه عکس، فیلم، مستند و نوآوری در ساختار برنامه، توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

 به نوشته سایت رضایی, شرکت کنندگان و دعوت شدگان به سمینار تنها دانشجویان بودند که فقط با ارائه کارت دانشجویی اجازه ورود به سالن سمینار را پیدا می کردند. از جنبه های قابل ملاحظه این برنامه دعوت از دکتر محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران، برای شرکت در ارتباط تصویری از طریق اینترنت بود تا وی پاسخگوی سؤالات شرکت کنندگان باشد. همین طور حضور خانم "ایوان ریدلی"، مجری شناخته شده شبکه پرس تی وی، از دیگر نکات قابل توجه این برنامه بود.

سایت تابناک نوشت: لازم به ذکر است انجمن دانشجویی اهل البیت، انجمنی کاملا مستقل و با هدف ترویج افکار شیعه در دانشگاه های مختلف انگلستان سال هاست به فعالیت می پردازد.

این گزارش می افزاید: پس از انتشار پوستر سمینار در سطح دانشگاه، عدّه ای از کمونیست ها به حراست انجمن دانشگاه مراجعه کرده و خواستار لغو سمینار شدند. یکی از دلایل آنها هم ارتباط با آقای مرندی بود که از ایشان به عنوان چهره ای خطرناک و از عوامل دولت به اصطلاح "کودتا" یاد کرده بودند. البته این تنها بهانه ای بود تا از مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی جلوگیری شود.

البته حراست دانشگاه لندن پس از بررسی مدارک و سوابق آقای مرندی ایشان را تأیید کرده و علاوه بر اینکه از لغو سمینار خودداری کرده، حتّی گارد ویژه امنیتی را هم برای روز سمینار تدارک دیدند.

سایت تابناک در باره نحوه اجرای این جلسه می نویسد:

بعد از قرائت قرآن هنوز چند دقیقه ای از سخنرانی خانم ریدلی نگذشته بود که چندین گروه از بین جمعیت برخاستند و پرچم هایی بیرون آوردند و با سر دادن شعار جلسه را بر هم زدند. پرچم ها مربوط به گروهک منافقین، کمونیست ها و سلطنت طلب ها بود.

به گزارش خبرنگار "تابناک" از لندن چندی از دانشجویان که با آرامش سعی در برقراری نظم در جلسه را داشتند از طرف اخلالگران مورد تهاجم قرار گرفتند. در این میان گارد 'به اصطلاح' ویژه دانشگاه سررسید و از پس چند نفر پرچم به دست بر نیامد و پس از آنکه عده ای از همین اخلال گران، زنگ خطر ساختمان را به صدا در آوردند، مامورین امنیتی خواستار ترک سالن توسط حاضرین شدند. نیروهای پلیس نیز که در حالت آماده باش در اطراف دانشگاه با هماهنگی پیشین حضور داشتند، با یک تاخیر 15 دقیقه ای و در حالی که سالن کاملا تخلیه شده بود، به صحنه رسیدند.

بنابر این گزارش بیرون از سالن در محوطه باز، دانشجویان و اخلالگران از هم جدا شده و اخلالگران گوشه ای تحت کنترل پلیس و گارد ویژه دانشگاه به شعار دادن ادامه دادند. امّا آنچه تعجّب دانشجویان را بر انگیخت این بود که با وجود آن همه هماهنگی قبلی، حراست دانشگاه هیچ حرکتی جهت حفظ مراسم و برپایی مجدّد سمینار انجام نداد و دانشجویان را که خواستار بازگشت به سالن و ادامه برنامه بودند از درب پشتی دانشگاه بیرون کردند.

همکاری گارد ویژه در به هم زدن جلسه
سایت نامبرده افزود: در پایان این سؤال در ذهن دانشجویان ایجاد شده بود که چرا گارد ویژه دانشگاه لندن به نحوی در بر هم زدن این سمینار سهیم شد و هیچ گونه تلاشی جهت ادامه برنامه دانشجویان نکرد؟! و البته مسؤولین انجمن اهل البیت دانشگاه 'یو.سی.ال' همچنان در پی دریافت پاسخی قانع کننده از مسؤولین حراست دانشگاه هستند.

یادآوری می شود که ایرانیان در سایر کشورها نیز از برگزاری جلسات رژیم به مناسبت 22 بهمن جلوگیری کردند. از جمله در پاریس, برلین و هامبورگ این جلسات در پی اعتراض ایرانیان لغو گردید.