محمدعلی طاهری - عفو بین الملل خواستار آزادی فوری زندانی سیاسی محمد علی طاهری شد

محمد علی طاهری - سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای نسبت به بی خبری از سرنوشت و محل نگهداری زندانی سیاسی محمدعلی طاهری، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، ابراز نگرانی کرد و از رژیم خواست ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط او را آزاد کنند.

در این بیانیه آمده است محمدعلی طاهری از روز چهارشنبه هفتم مهر دست به اعتصاب غذا زده و از یک‌شنبه ۲۵ مهردر سلول انفرادی نگهداری شده است. مقامهای رژیم ایران از ارائه توضیح به خانواده‌اش در مورد سرنوشت و محل نگهداری او خودداری می کنند.
سازمان عفو بین الملل با اشاره به گذشت هفت ماه از پایان محکومیت و ممانعت از آزادی وی، از رژیم ایران خواست فورا از محل نگهداری و سرنوشت او به خانواده‌اش اطلاع داده، و بی‌قید‌وشرط این زندانی را آزاد کنند.
زندانی سیاسی محمدعلی طاهری ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی بیدادگاه رژیم به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود.
محکومیت این زندانی سیاسی به پایان رسیده اما رژیم آخوندی با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری کرده است.