مذاکره برای جام زهرهای بعدی / کیهان خامنه‌ای: زمزمه مذاکرات موشکی و منطقه‌ای

کیهان خامنه‌ای در مطلب اصلی روز چهارشنبه خود با تیتر «زمزمه مذاکرات موشکی و منطقه‌ای، این دیگر ساده‌لوحی نیست!» به طور تلویحی از تن دادن رژیم به مذاکرات بر سر برجامهای دیگر خبر داد.

روزنامه حکومتی کیهان نوشت: اظهارات تأمل برانگیز نهاوندیان درخصوص «زمزمه مذاکرات موشکی و منطقه‌ای» در حالی است که خسارت محض برجام در مقابل دیدگان همه قرار دارد.اولین تجربه شکست خورده را می‌توان با تسامح به حساب‌اشتباه و بی‌تجربگی گذاشت. اما وقتی ریل حرکت به سمت تکرار یک تجربه ‌اشتباه است، دیگر نمی‌توان آن را فقط یک خطا و ساده‌لوحی دانست.
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «اگر درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نگرانی وجود دارد، این مسائل می‌تواند موضوع مذاکره میان نظام با کشورهای منطقه یا اروپا باشد».
کیهان خامنه‌ای با حمله به معاون آخوند روحانی نوشت: نهاوندیان تأکید دارد که برجام قابل مذاکره مجدد نیست. این اظهارنظر کاملا درست است چون وقتی «هسته‌ای رفت و تحریم‌ها ماند» و دولت در مقابل یک مشت وعده نسیه، تعهدات خود را نقد و یک طرفه انجام داد، دیگر دلیلی برای مذاکره مجدد درباره برجام وجود ندارد. مذاکرات برجام به پشتوانه توانایی هسته‌ای انجام شد و پس از پایان مذاکرات و دستاورد تقریبا هیچ نظام، مقامات آمریکایی به دفعات اعلام کردند که بدون شلیک یک گلوله، توان هسته‌ای را از کار انداختیم.
این روزنامه نوشت: پیشنهاد تأمل برانگیز نهاوندیان درباره مذاکره با اروپا درباره مسائل منطقه‌ای و ارسال پالس غلط مذاکره مجدد، در حالی است که اروپا کارنامه قابل قبولی در موضوع برجام از خود به‌جا نگذاشته است.
در روزهای اخیر نیز مقامات اروپایی همصدا با ترامپ، در اظهاراتی گستاخانه و با لحنی طلبکارانه مدعی شده‌اند که نظام باید درخصوص توانایی موشکی و قدرت منطقه‌ای خود پاسخگو باشد و در این زمینه می‌بایست با مقامات ایرانی مذاکره کنیم.