غیظ رژیم آخوندی از مواضع کشورهای اروپایی برای مذاکرات غیر هسته ای

در پی اجلاس سران کشورهایی اروپا، روزنامه سپاه پاسداران نوشت: زمینه برای یک اجماع اروپایی - آمریکایی برای گشودن مسیر مذاکره غیر‌هسته‌یی با نظام فراهم می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه در تازه‌ترین موضعگیری خود گفته که در سفر به تهران فرصت خواهد داشت مقامهای جمهوری اسلامی را برای مصالحه بر سر برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی خود تحت فشار بگذارد... رهبران ۲۸ دولت اروپایی در بیانیه‌یی مشترک درباره تبعات‌ «لغو برجام... برای امنیت آمریکا، متحدان اروپایی و منطقه‌ » هشدار دادند. با این حال آنها می‌گویند از برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی نظام نگرانند و خواستار گشوده شدن مسیری جداگانه برای مذاکره درباره این دو موضوع شده‌اند.

روزنامه سپاه پاسداران افزود:اروپاییان یک گام پیشتر گذاشته و گفته‌اند که آماده‌اند با آمریکا درباره برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی ایران‌ همکاری تنگاتنگ‌ داشته باشند و گفته‌اند «ما از نظام ایران انتظار داریم که در گفت‌وگویی سازنده برای پایان‌بخشی به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده شرکت کند و در راه دستیابی به راه‌حل‌های مشترک بکوشد».
روزنامه جوان ۲۹ مهر

یک رسانه دیگر باند خامنه‌ای به نام وطن امروز نیز نوشت: اروپاییها که تنها چند ساعت پس از اظهارات ترامپ علیه برجام، با صدور بیانیه‌یی خواستار فشار بر نظام برای محدود کردن برنامه موشکی و سیاستهای منطقه‌یی تهران شده بودند، حالا این هم‌آوازی با ترامپ را صریح‌تر ادامه می‌دهند. آنها روز پنجشنبه در نشست سران اتحادیه اروپا خواهان فشار بیشتر بر نظام در حوزه برنامه دفاع موشکی و سیاستهای منطقه‌یی شدند.

این روزنامه حکومتی افزود: در میان تروئیکای اروپایی این فرانسوی‌ها بودند که برای نخستین‌بار اشتراک نظر خود با نقشه ترامپ علیه برجام و نظام را اعلام کردند. با وجود آن که دولت حسن روحانی در پسابرجام هدایای بسیاری به فرانسوی‌ها داد و قراردادهای هنگفتی در حوزه‌های خودروسازی و انرژی با فرانسه منعقد کرد اما گویا فرانسوی‌ها نمک‌گیر نشده‌اند.

کیهان خامنه‌ای نیز با عنوان «این هم از اروپا! تروئیکای اروپا با ترامپ همراه شد» به باند رقیب حمله کرد و نوشت: در حالی که برخی شکاف و تقابل آمریکا و اروپا را هنر دیپلوماسی برجامی نامیدند، اما اروپا با آمریکا در موضوع موشکی و منطقه‌یی همراه شده است.