مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح علیه فعالیتهای تروریستی رژیم آخوندی به تصویب رساند

کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا دو طرح علیه فعالیتهای تروریستی حکومت آخوندی را به تصویب رساند.

یکی از «قانون شفافیت داراییهای مقامات رژیم ایران» که وزارت خارجه آمریکا را موظف به اجرای آن می کند.

طرح دیگر «قانون تقویت نظارت بر دسترسی رژیم ایران به اعتبارات مالی» نام دارد که مربوط به ممنوشیت فروش هواپیما به رژیم آخوندی است. این دو طرح با هشت رأی موافق به تصویب رسید.

اندی بار عضو این کمیته گفت: وزارت خارجه آمریکا رژیم ایران را به عنوان اصلی ترین حامی تروریسم در جهان لیست گذاری کرده است, و وزارت دارایی ایالات متحده نیز این رژیم را به عنوان منبع اصلی نگرانی در رابطه با پولشویی لیست گذاری کرده است. در سال ۲۰۱۶ وزارت دارایی مجوز صادرات بیش از ۲۰۰ هواپیما به ایران ایر صادر کرد این در حالیست که در سال ۲۰۱۱, ایران ایر به خاطر بکارگیری هواپیماهای مسافربری برای حمل و نقل محموله‌های نظامی برای سپاه پاسداران و حمل و نقل سلاح به رژیم جنایتکار بشار اسد مورد تحریم قرار گرفت.

اندی بار نماینده کنگره آمریکا افزود: «قانون شفافیت داراییهای مقامات رژیم ایران» وزارت دارایی را ملزم می‌سازد طی ۲ سال آینده در رابطه با ثروت‌های گردآوری شده توسط برخی از رهبران ارشد سیاسی و نظامی ایران به کنگره گزارش بدهد. اینکه این ثروت‌ها چگونه به دست آمده است, و احتمالا برای چه منظوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن, این قانون وزارت دارایی را ملزم می‌کند شیوه‌های اعمال تحریم‌های غیر اتمی و شیوه‌های ارتقاء نحوه اعمال این تحریم‌ها را به کنگره گزارش کند.

اندی بار هم‌چنین گفت: رهبران ارشد سیاسی, نظامی و تجاری رژیم ایران بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تروریستی این کشور را به لحاظ مالی از طریق هماهنگی‌های پیچیده مالی تأمین می‌کنند. به میزانی‌ که رهبران رژیم قادر هستند از اقدامات فاسد تجاری در ظرف اقتصادی به شدت کنترل شده استفاده کنند. هدف این قانون هم‌چنین افشای فساد و تمرکز ثروت در میان رهبران رژیم ایران در برابر مردم این کشور است.

رویتر گزارش داد: کنگره آمریکا اجازه می‌دهد ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ترامپ برای اصلاح برجام که بدون این که اتفاق جدیدی رخ بده به پایان برسد.
در ماه اکتبر, ترامپ از تأیید برجام خودداری کرد و تصمیم در این زمینه را به کنگره واگذار کرد.

همزمان واشینگتن تایمز نوشت: به گفته مشاوران کاخ سفید، دونالد ترامپ محتمل است که ۱۳ ژانویه، موعد بررسی برجام، بطور کامل آمریکا را از این توافق خارج کند.
مارک دوبوویتز تحلیلگر تحریم های رژیم ایران و مدیر بنیاد دفاع از دموکراسیها در مصاحبه ای گفت «در ماه ژانویه ترامپ ممکن است از این که نه کنگره و نه اروپاییان به درخواست او برای راه های اصلاح این توافق پاسخ نداده اند بینهایت نومید شود و کاملاً امکانپذیر است که در آن زمان آمریکا از این توافق خارج شود».

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه رژیم با نگرانی گفت که حکومت آخوندی در صورت عملی نشدن تعهدات آمریکا برای هر وضعیتی آمادگی کاملی دارد.