قیام ایران-شماره ۵۲- موج دستگیریهای خودسرانه در سراسر ایران و فراخوان برای آزادی فوری دستگیر شدگان

نیروهای سرکوبگر در گلپایگان با حمله به خانواده نیکبخت سه برادر به نامهای محمد، فضل الله و هادی نیکبخت را دستگیر و به محل نا‌معلومی منتقل کردند.

علاوه بر این حداقل شش تن دیگر از جوانان گلپایگان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

 

همزمان دهها تن از بازداشت‌شدگان روزهای اخیر در شهرهای اسدآباد و تویسرکان به زندان مرکزی همدان منتقل شدند. قضائیه آخوندی آنها را به «محاربه» و «فساد فی الارض» متهم کرده است.

در یک تحول دیگر در روز یکشنبه اول بهمن، نیروی سرکوبگر انتظامی در تعرض به مردمی که به خاطر چپاول و غارت اموالشان توسط ارگانهای حکومتی با شعار «سفره ما خالیه؛ ظلم و ستم کافیه» در تهران دست به اعتراض زده بودند، یکی از معترضان را بازداشت کرد. یک سرکرده نیروی انتظامی به نام سرهنگ پاشاکی زن شجاعی را که به حمایت از فرد بازداشت شده پرداخت با خودرو زیر گرفت. وی با اعتراض تظاهرکنندگان ناگزیر به فرار از صحنه شد.

دستگیریهای گسترده و جمعی در ایران در حالی است که خبر شهادت زندانیان تحت شکنجه یکی پس از دیگری به‌گوش می رسد. سرکردگان فاشیسم دینی با وقاحت تمام دلیل این قتلهای جنایتکارانه را خودکشی زندانیان یا تزریق مواد مخدر و یا نرسیدن مواد مخدر عنوان می‌کنند. دستگیریهای خودسرانه و جمعی و قتل زندانیان زیر شکنجه بدون تردید جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و دخالت جامعه جهانی را الزامی ساخته است.

از این رو مقاومت ایران، دبیرکل، شورای امنیت ملل متحد، کشورهای عضو و همچنین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و دیگر ارگانهای ذیربط بین المللی را به اقدام فوری، برای آزادی بلادرنگ دستگیرشدگان قیام سراسری مردم ایران و تعیین تکلیف مفقودان فرا می‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ بهمن ۱۳۹۶(۲۲ ژانویه۲۰۱۸)