توطئه‌های تروریستی برعلیه مجاهدین در آلبانی و بیانیه ده نماینده پارلمان اروپا

 

بیانیه مشترک ده نماینده پارلمان اروپا درباره توطئه‌های تروریستی و بسیج شیطان سازی رژیم آخوندی علیه مجاهدین در آلبانی
 فراخوان به لیست گذاری تروریستی وزارت اطلاعات و اجرای مصوبه شورای اتحادیه اروپا در آوریل۱۹۹۷ مبنی بر عدم صدور ویزا برای مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم و اخراج عوامل اطلاعاتی آن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا

ده نماینده پارلمان اروپا با صدور یک بیانیه مشترک درباره توطئه‌های تروریستی و بسیج شیطان سازی رژیم آخوندی علیه مجاهدین در آلبانی، بر ضرورت لیست گذاری تروریستی وزارت اطلاعات آخوندها تأکید کردند و خواهان آن شدند که مطابق مصوبه شورای اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷، مأموران اطلاعاتی رژیم از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج شوند.

نمایندگان پارلمان اروپا که این بیانیه را امضا کرده‌اند، عبارت‌اند از:
تونه کلام نماینده پارلمان اروپا از استونی
آنتئا مک‌اینتایر، نایب‌ر‌ئیس حزب محافظه‌کار انگلستان
ادوارد کوکان، وزیر خارجه پیشین اسلوواکی
یوزو رادوش، وزیر دفاع پیشین کرواسی
هاینز بکر، نماینده پارلمان اروپا از اتریش
ژوزه بووه، نماینده پارلمان اروپا از فرانسه
جولی وارد، نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
پتری سارواما، نماینده پارلمان اروپا از فنلاند
ریچارد چارنسکی، وزیر پیشین اروپایی لهستان
یان زهرا دیل، نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

در بیانیه مشترک نمایندگان پارلمان اروپا درباره توطئه‌های تروریستی و بسیج شیطان سازی رژیم آخوندی علیه مجاهدین، ضمن اشاره به توطئه‌های تروریستی رژیم در آلبانی و سوءقصد خنثی‌شده علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس و هم‌چنین دستگیری دو تن از مأموران وزارت اطلاعات در آمریکا به خاطر جاسوسی علیه مجاهدین آمده است: «با توطئه علیه گردهمایی صد هزارنفری پاریس که در آن صدها تن از مقام‌های اروپایی و ایالات متحده، ازجمله تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا شرکت کرده بودند، رژیم ایران از تمام خطوط قرمز عبور کرد. یک دیپلمات این رژیم مستقر در وین، شخصاً مواد منفجره را (در لوکزامبورگ) به عوامل دیگر تحویل داد. وی که در خاک آلمان توسط پلیس در اول ژوئیه (۱۰تیرماه۹۷) دستگیر شد، در ۹ اکتبر به بلژیک تحویل داده شد تا دادگاهی شود. در تاریخ 2 اکتبر(۱۰مهرماه)، مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که توطئه برای حمله به گردهمایی پاریس توسط سرویس‌های اطلاعاتی (حکومت) تهران سازماندهی‌شده بود. فرانسه دارایی‌های متعلق به وزارت اطلاعات (رژیم) ایران را مسدود کرده است.

نمایندگان پارلمان اروپا سپس با تأکید بر شکست خوردن تلاش‌های رژیم و لابی‌های آن‌که سعی می‌کنند این طرح را تنها به عناصر خودسر در درون رژیم نسبت دهند، می‌افزایند: «موج جدید تروریسم رژیم ایران منعکس‌کننده ناتوانی این رژیم در مواجهه با قیام‌های سراسری است که از اواخر سال ۲۰۱۷(دی‌ماه ۹۶) شروع‌شده و هم چنان تداوم دارد. (حکومت) تهران، سازمان مجاهدین خلق ایران را به خاطر سازماندهی اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها مقصر می‌داند. اعتصاب‌ها در بازار تهران و بسیاری شهرهای دیگر و اعتصاب رانندگان کامیون، در شمار تازه‌ترین دور اعتراضات مردمی است».
نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه خود، اضافه می‌کنند: «رژیم ایران به‌موازات سرکوب در داخل کشور و تروریسم در خارج، بسیج شیطان سازی خود را علیه اپوزیسیون ایران با به خدمت گرفتن عواملش که در تعدادی از رسانه‌های غربی نفوذ کرده‌اند، افزایش داده است؛ مجاهدین در آلبانی هدف اصلی این بسیج شیطان سازی هستند. رژیم از انتقال امن تمام اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران به آلبانی ازآنجاکه موفق به نابودی آن‌ها در عراق و یا تسلیم آن‌ها نشد؛ خشمگین است و با سرهم‌کردن دروغ‌های پوچ به‌روشنی برای عملیات تروریستی بیشتر زمینه‌سازی می‌کند. ما کاملاً از دروغ بودن این ادعاها که در یک کر هماهنگ و هم‌زمان در بعضی از رسانه‌ها منتشر می‌شود آگاهیم.

از سال ۲۰۰۵ چندین هیأت از پارلمان اروپا به کمپ اشرف در عراق رفتند و به‌طور خصوصی با ساکنان اشرف دیدار کردند و گزارش‌های خود را درباره این دیدارها منتشر کردند. برخی از ما هم‌چنین از محل جدید سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی بازدید کرده و حضوری با اعضای آن دیدار کرده‌ایم. تجربه دو دهه‌ای ما با این اپوزیسیون روشن می‌سازد که این جنبش یک جنبش واقعاً دموکراتیک و مسئول است که تنها هدفش استقرار دموکراسی و حقوق بشر در ایران است. آن‌ها عمیقاً به مردم و قوانین آلبانی احترام می‌گذارند و روابط دوستانه با کشور میزبان ایجاد کرده‌اند. اعضای مجاهدین خلق در حال تلاش برای آزاد کردن وطن خود به‌صورت داوطلبانه و آزادانه هستند.

خانم مریم رجوی در سال ۲۰۰۴ در پارلمان اروپا اعلام کرد تنها راه‌حل در رابطه با مسئله ایران، تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران است. او از جامعه بین‌المللی خواسته است تا به سیاست مماشات پایان دهند و سیاستی قاطع در برابر رژیم اتخاذ کنند. ما از طرح ده ماده‌ای مریم رجوی برای ایران آزاد که همراه با تعهدات اثبات‌شده این جنبش به اصول دموکراتیک به ما امید بسیاری برای آینده می‌دهد. حمایت کرده‌ایم

بیانیه ده نماینده پارلمان اروپا، در پایان بر خواسته‌های زیر تأکید می‌کند:
۱- وزارت اطلاعات (رژیم) ایران با توجه به نقش غیرقابل‌انکار آن در تروریسم، باید در فهرست تروریسم اتحادیه اروپا و فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی ایالات‌متحده قرار گیرد.
۲- طبق مصوبه شورای اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷، «نباید برای (افراد رژیم ایران) که از مأموریت اطلاعاتی و امنیتی برخوردارند ویزا صادر شود» و «پرسنل اطلاعاتی (رژیم) ایران باید از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج شوند».
۳- مأموران این رژیم یک تهدید عمده برای مجاهدین در آلبانی هستند. این مأموران تحت بهانه‌های مختلف، به‌خصوص به‌عنوان خبرنگار کار می‌کنند. عاجل‌ترین قدم برای حفاظت از این پناهندگان، اخراج مأموران اطلاعاتی (رژیم) تهران توسط دولت آلبانی است. تجربه نشان داده است که وقتی جاسوسان و مأموران (رژیم) ایران، تحمل می‌شوند، امنیت کشورهای میزبان به خطر می‌افتد.

بروکسل - ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸- ۲۵ مهر ۱۳۹۷