وزارت خزانه‌داری آمریکا: لیست‌گذاری و تحریم شبکه‌ای از عوامل حزب‌الشیطان و نیروی تروریستی قدس در عراق

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه شبکه‌ای از عوامل حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی و نیروی تروریستی قدس در عراق را تحریم و لیست گذاری کرد.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا تحت عنوان «تحریم شبکه‌های کلیدی حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق»، آمده است: «این اقدام به دنبال امضای قانون تحریم‌های حزب‌الله و اعمال مجدد تحریم‌های مربوط به (رژیم) ایران صورت می‌گیرد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (روز سه‌شنبه)... ۴ فرد مرتبط با حزب‌الله را که فعالیت‌های عملیاتی، اطلاعاتی و مالی این گروه در عراق را مدیریت و هدایت می‌کنند، هدف قرارداد».
در این بیانیه، تأکید شده است: «تمامی دارایی‌ها و منافع افراد لیست گذاری شده در قلمرو آمریکا اکنون بلوکه هستند و هر فرد آمریکایی به‌طور عام از تبادل با آن‌ها منع می‌شود».

عوامل حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی که به‌عنوان تروریست‌های جهانی و به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند و در لیست قرارگرفته‌اند، عبارت‌اند از:
شیبل محسن عبید زیدی، یوسف هاشم، عدنان حسین کوثرانی و محمد عبدالهادی فرحات.

سیگال مندلکر معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «حزب‌الله یک عامل تروریست رژیم ایران است که در پی تضعیف حق حاکمیت و بی‌ثبات کردن خاورمیانه است. هدف اقدامات هماهنگ خزانه‌داری، جلوگیری از تلاش‌های مخفیانه حزب‌الله برای سوءاستفاده از عراق به‌منظور پول‌شویی، کسب تسلیحات، آموزش نیروها و جمع‌آوری اطلاعات به‌عنوان عاملی برای (رژیم) ایران است».
مندلکر تأکید کرد: “دولت آمریکا علیه هرکسی که به حزب‌الله و شبکه جهانی پشتیبانی آن کمک کند عواقب سختی را اعمال خواهد کرد و کسانی که درگیر روابط تجاری با این تروریست‌ها بشوند در معرض تهدید جدی تحریم‌ها قرار می‌گیرند».

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود هم‌چنین، نوشت: «اقدام (روز سه‌شنبه) خزانه‌داری بار دیگر این (واقعیت) را برجسته می‌کند که حزب‌الله به چه میزان به‌عنوان یک بازوی مخفی و تروریستی رژیم ایران عمل می‌کند. در پنجم نوامبر ۲۰۱۸ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در گسترده‌ترین اقدام خود طی یک روز علیه رژیم ایران، ۷۰۰ فرد، نهاد، هواپیما و کشتی این رژیم را هدف قرارداد. این اقدام اعمال مجدد تحریم‌های مرتبط با اتمی ایالات‌متحده را تکمیل کرد که طبق برجام رفع یا برداشته‌شده بود».
خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود درباره لیست گذاری شیبل محسن عبید زیدی، می‌نویسد: «وی به‌عنوان هماهنگ‌کننده مالی بین نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های فرقه‌گرای مسلح در عراق عمل کرده و به نیابت از قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس...  سرمایه‌گذاری در عراق... را تسهیل کرده است. قاسم سلیمانی در ۱۱ اکتبر ۲۰۱۱(۱۹مهر۱۳۹۰) توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی... لیست گذاری شده است.