طرح سناتورهای آمریکا برای قطع بانک‌های رژیم ایران از شبکه بین‌المللی بانک‌ها

 

واشینگتن فری بیکن گزارش داد، شماری از سناتورهای ایالات‌متحده با تدوین طرحی قصد دارند که هدف آن قطع بانک‌های رژیم از شبکه بین‌المللی بانک‌ها به خاطر نقش آن‌ها در تأمین مالی تروریسم و پول‌شویی است.

این طرح که در اختیار فری بیکن قرارگرفته، تمام بانک‌های رژیم را به خاطر حمایت از تروریسم و پول‌شویی محکوم می‌کند و محدودیت‌های بیشتری را اعمال می‌کند.
این طرح که توسط سناتورها تد کروز" سناتور و مارکو روبیو، تام کاتن، «تام تیلیس، کوری گاردنر، سندی هاید اسمیث و تاد یانگ و هم‌چنین متحدانش در مجلس نمایندگان و سنا پیش برده می‌شود، علاوه بر نظام بانکی، نظام مالی و روش‌هایی مانند استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و ادامه تجارت میان رژیم ایران و اروپا را نیز هدف قرار می‌دهد.
گوینده:
سناتور تد کروز درباره این طرح پیشنهادی جدید سناتورهای آمریکایی گفت: بر اساس برجام، اوباما میلیاردها دلار به رژیم ایران تحویل داد و این رژیم را به سیستم مالی جهان وصل کرد. رژیم ایران با استفاده از این امکانات پول بیشتری را پول‌شویی کرده و برای تأمین مالی تروریسم به کاربردند. جبران این خسارت نیازمند اعمال فشار حداکثری به رژیم ایران است. اقدام رئیس‌جمهور ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای، کاملاً درست بود. گام بعدی ضروری، قطع مؤثر دسترسی رژیم ایران به‌نظام مالی جهانی است که کارکرد این طرح است.
واشینگتن فری بیکن افزود: همزمان با طرح سناتور تد کروز در سنا، در مجلس نمایندگان آمریکا نیز «مایک گالاگر» نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین طرح مشابهی را ارائه کرده است که تاکنون با حمایت ۶ نماینده جمهوری‌خواه دیگر همراه شده است.
مایک گالاکر گفت: پیام این طرح روشن است، رژیم باید قیمت زیادی برای رفتار مداخله‌جویانه و بی‌ثبات‌کننده‌اش