سالمرگ خمینی ملعون - بیرون کشیدن خامنه ای از خمره رهبری

 

در سالمرگ خمینی ملعون، خبرگزاری حکومتی ایسنا مطلبی تحت عنوان «خبر مهمی که حسن روحانی در ۱۴خرداد ۶۸ به هاشمی رفسنجانی اعلام کرد»، نوشت.

ایسنا می نویسد: چند روز پس از اجلاسیه مجلس خبرگان در سال ۱۳۶۸، حسن روحانی، که ناقل اخبار تهدیدهای امنیتی برای هاشمی و اعضای مجلس خبرگان بود، در سمنان، و در یک سخنرانی، بخشی از برنامه‌های (مجاهدین) را برای عملیات پس از مرگ خمینی، این بار در یک تریبون عمومی بیان کرد و گفت: با اعلام خبر (مرگ خمینی، مجاهدین )در سر، خیال خام اقدام نظامی و پیشروی به سوی تهران را می‌پروراندند…» اما انتخاب به موقع رهبری آینده نظام، تمام طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان را بر هم زد.

این خبرگزاری به نقل از پایگاه مرکز اسناد حکومت آخوندی افزود: یکی از اتفاق‌هایی که در وقت تنفس بین جلسه صبح و عصر خبرگان روی می‌دهد، سخنرانی هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، معاون وقت جانشین فرماندهی کل قوا و نماینده وقت تهران در مجلس شورای اسلامی، برای بخشی از خبرگان است. در این وقت تنفس، حسن روحانی گزارش‌هایی از احتمال بروز تهدیدات امنیتی به هاشمی، جانشین فرمانده کل قوا، ارائه می‌کند.
به روایت روحانی، وی این مطالب را همراه با آقای هاشمی، به گوش جمعی از اعضای مجلس خبرگان نیز می‌رساند. روحانی می گوید: «من آمدم داخل مجلس خبرگان، که یک خبر جنگی را به ایشان [هاشمی] بدهم. تحرکاتی که در جبهه بود. وقتی من نوشته را برای ایشان خواندم، ایشان به من گفت که بیا پشت بلندگو، برای همه خبرگان بخوان. و من آن گزارش را در پشت بلندگو برای همه خبرگان خواندم.

خبرگزاری حکومتی ایسنا می افزاید: به دلیل غیررسمی بودن مذاکرات این وقت تنفس، متن دقیقی از سخنان هاشمی در اختیار نیست اما پس از پایان وقت و شروع مجدد نطق‌ها، هاشمی به اصرار بعضی از نمایندگان که در آن جمع حضور نداشتند و اجمالاً شنیده بودند که هاشمی شواهد جدیدی مبنی بر بعضی تهدیدهای امنیتی بیان کرده است، دوباره به توضیح مختصری در این باره پرداخت. این بخش از سخنان او که بلافاصله با آغاز مجدد جلسه بیان می‌شود، در مشروح مذاکرات اجلاسیه چهاردهم، چنین منعکس شده است: هاشمی رفسنجانی می گوید: «آنچه من گفتم این بود. قبل از جلسه، البته (مجاهدین)، دو روز است که آماده‌باش داده‌اند.)«الآن روحانی آمد از قول نیروهای سازمان ملل گفت، آنها به ما اطلاع دادند که عراقی‌ها در عینخوش هم تانک آورده‌اند و هم آماده‌باش داده‌اند....این، با آن مقدماتی که در مورد (مجاهدین) قبلاً شنیده بودیم، برای ما حالا به صورت یک احتمال جدّی درآمده که البته من گفتم حالا نیروها بروند، هواپیماها بروند، هلیکوپترها بروند آن منطقه، آماده باشند. اما به هر حال، این مسئله هست؛ یعنی احتمالش برای ما بسیار منجَز Monajjaz است که ما اگر در مسئله رهبری مشکلی داشته باشیم… یعنی، یک ذره اگر آن‌ها، مثلاً خبر منتقل بشود که جلسه اول نتیجه نداد و آقایان متفرق شدند، این کافی است دیگر برای دشمنان ما که محاسباتشان را به شکل دیگری انجام بدهند».

به این ترتیب رفسنجانی و دیگر سرکردگان نظام آخوندی در جلسه خبرگان نظام پس از مرگ خمینی و درحالیکه به اذعان بسیاری از آنها از ترس تهاجم ارتش آرادیبخش ملی ایران می ترسیدند و می لرزیدند، خامنه ای را یک شبه در خمره خبرگان، آیت الله و ولی فقیه نظام آخوندی کردند.
خامنه ای در جلسه خبرگان من صلاحیت ندارم
مجلس خبرگان رژیم ـ ۱۴ خرداد۱۳۶۸
رفسنجانی(رئیس مجلس خبرگان):‌ حالا آقای خامنه ای، نه حالا خود ایشون وقت گرفتند. تشریف بیارید.
رفسنجانی:‌ آقای خامنه ای ما تصویب کردیم شورا، شما بر خلاف مصوبه ما نمی تونید بگید.
یک آخوند:‌ شما راجع به شورایی و فردی صحبت نکنید.
رفسنجانی:‌ ببینید اگر چیزی می خواهید بر خلاف شورا بگید نمیشه.
یک آخوند:‌ بگذارید ببینیم چی میخوان بگن
رفسنجانی:‌ خوب بفرمایید.
خامنه ای:‌ بگذارید من عرض بکنم، بعد شما می فرمایید دیگه،‌ حالا وقتمان که هست.
بسم الله الرحمان الرحیم. اولا واقعا باید خون گریست، در جامعه اسلامی که حتی احتمال کسی مثل بنده در آن مطرح بشه. حالا اینو که من نمی خوام در باره این صحبت کنیم.
مسئله اشکال فنی داره، اشکال اساسی داره. من حالا قبلا خدمت آقای هاشمی هم گفتم در یکی دو هفته قبل از این که همین قضیه مطرح بود و ایشون فرمودند،‌ من جدا به ایشون گفتم من قاطعا چنین چیزی را قبول نخواهم کرد. حالا غیر از اینکه خود من حقیقتا لایق این مقام نیستم و این را بنده می دانم، شاید آقایان هم می دونید. اصلا از لحاظ فنی اشکال پیدا میکنه این قضیه. رهبری، رهبری صوری خواهد بود، نه رهبری واقعی. خوب من نه از لحاظ قانون اساسی و نه از لحاظ شرعی برای بسیاری از آقایون، حرفم حجت حرف رهبر را نداره. این چه رهبری خواهد بود.