سناتور کریس کونز: رژیم ایران ما را به آزمایش کشیده است که آیا جلویش می‌ایستم یا خیر

 

سناتور دموکرات کریس کونز گفت: فراخوان برای یک عمل نظامی علیه رژیم ایران می‌تواند به‌جا باشد.

سی ان اس نیوز نوشت: سناتور کونز، عضو کمیته روابط خارجی سنا گفت آن‌چه روشن است این است که شبه‌نظامیان حوثی  مورد حمایت  رژیم ایران، پهپاد پیشرفته برای اجرای چنین عملیاتی ندارند.
کونز گفت: امیدوارم که رئیس‌جمهور ترامپ همراه با ژنرالها و دیپلوماتها و مشاورانش در اطلاعات دریافتی دقیق شوند. رژیم ایران، خطرناکترین حکومت  تأمین‌کننده تروریسم است. عمل نظامی علیه رژیم ایران می‌تواند ایده بجایی باشد.
وی گفت ما در حال حاضر در نقطه‌ای هستیم که رژیم ایران ما را به آزمایش کشیده است که آیا جلویش می‌ایستم یا خیر. و در شرایطی که به‌متحدان ما مثل اردن، اسرائیل یا عربستان حمله کند ما باید اقدامی جدی علیه این رژیم، انجام دهیم.

سناتور میچ مک کانل، رهبر فراکسیون اکثریت جمهوریخواهان در سنای آمریکا، حمله رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را یک حمله ناشایست با پیامدهای قابل توجه در بازار جهانی انرژی خواند و گفت: من امیدوارم که شرکای بین‌المللی ما، در تحمیل پیامدهای این حمله بی‌ثبات‌کننده و حساب نشده به رژیم ایران، به ما بپیوندند.
مک کانل گفت: در صورتٍ لزوم، از آزاد کردن ذخائر استراتژیک نفتی برای تثبیت بازار استقبال میکند.


سناتور جیم ریش، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، پیرامون پاسخگویی آمریکا در صورت حمله به نیروهای آمریکایی هشدار داد.
وی گفت: رژیم ایران نباید عزم آمریکا را دست کم بگیرد. هر حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی مستقر در خارج باید با پاسخی کوبنده روبه‌رو شود. نباید برای هیچ هدفی استثنا قائل شد.