آمار هموطنان جان باخته در فاجعه کرونا در ۱۹۶ شهر از ۶۴۰۰ نفر بیشتر شده است

 
اغتشاش و آشوب در سراپای رژیم، غیبت مقامات محلی در قم و اصفهان و بی‌جواب ماندن مراجعات

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز، چهارشنبه ۲۷ اسفند اعلام کرد شمار جانباختگان فاجعه کرونا در ۱۹۶ شهر در۳۱ استان از ۶۴۰۰ تن بیشتر شده است. شمار قربانیان در قم به ۷۹۰، در تهران به ۸۰۰،در گیلان به ۷۶۳، در اصفهان به ۶۲۰، در خراسان به۵۸۱، در مازندران به ۵۳۰، در گلستان به ۳۹۳، در خوزستان به ۲۰۷ و در همدان به ۲۰۴ نفر رسیده که باید به سایر استانها افزوده شود.

فاکتها و گزارشهای شهر قم حاکی از سیر صعودی آمار قربانیان است و برخلاف تبلیغات رژیم شیب نزولی ندارد. سردخانه‌ها و غسالخانه‌ها با تراکم مواجه هستند و مردم علناً به خامنه ای به عنوان مسبب این بحران دشنام میدهند. بسیاری از آخوندهای حکومتی قم را ترک کرده‌اند.

در قم و اصفهان و برخی دیگر از شهرهای کرونا زده، مقامات محلی تا آنجا که می‌توانند در محل کار حاضر نمیشوند و افراد دست چندم را بجای خود گذاشته و شهر را ترک کرده‌اند. اغلب تماسها با استانداری و فرمانداری و شهرداری و دوایر دیگر حکومتی بی پاسخ می‌ماند و کسی نیست که جواب بدهد. این وضعیت حاکی از اغتشاش و آشوب روبه رشد در سراپای رژیم است.

این در حالیست که سردمداران حکومت از بروز شورش و اغتشاش در تهران و شهرهایی مانند قم و اصفهان و مشهد و بخصوص مناطق حاشیه شهرها بسیار نگران هستند و در گفتگوهای خصوصی تصریح میکنند که «قطعاً در آینده مناطقی مانند شهر ری و اسلامشهر و اکبر آباد شلوغ خواهد شد. آنها حتی الکل و دستکش نمی توانند بخرند».

در حالیکه دامنه بحران کرونا در اثر ضعف ساختاری و ماهوی رژیم آخوندی هر روز وسیعتر میشود، روحانی رئیس جمهور ارتجاع که قبلاً گفته بود بحران در شنبه ۱۷ اسفند تمام میشود، امروز گفت: «در قم و گیلان دو شهری که سخت‌ترین شهرهای ما بود از پیک عبور کردیم» و در گیلان «۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خالی است»!.

آخوند شیاد با وقاحت افزود: «الان تهران را با لندن، برلین، پاریس مقایسه کنید ...ببینید قفسه فروشگاه‌های آنها خالی شد. برای یک تکه دستمال کاغذی بین دو نفر دعوا شد، مردم برای مواد غذایی ناراحت و نگران هستند و بیمارستان‌هایشان اعلام می‌کنند ما جا نداریم اما ما به رغم این شرایط تأمین کردیم».

این در حالی است که علیرضا زالی سرکرده عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: «تصویر واقعی بیمارستان‌های ما را ندارند، در حالی که اگر حجم بیماران بستری و بیماران بدحال را مشاهده کنند، متوجه عمق ماجرا می‌شوند». همزمان نماینده وزارت بهداری دولت روحانی اذعان کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ نفر فوت کرده اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ (۱۸ مارس ۲۰۲۰)