سومین اجلاس گردهمایی ایران آزاد



مریم رجوی: تروریسم جان‌مایه فاشیسم دینی است و هرگز از آن دست نمیکشد

رژیم با صدور تروریسم و بنیادگرایی برضعفهای بنیادین یک رژیم قرون وسطایی سرپوش میگذارد، لذا با دریافت امتیاز و مشوق در ادامه و تشدید تروریسم تشویق میشود. تنها سیاست درست قاطعیت است. سفارتها و نمایندگیهای و مراکز پوششی رژیم را ببندید، عوامل و مزدورانش را در لباس خبرنگار، تاجر و پناهنده اخراج کنید

روز دوشنبه ۳۰تیر۱۳۹۹، در سومین اجلاس جهانی ایران آزاد، کنفرانسی با عنوان «تروریسم رژیم ایران- سفارت‌های رژیم را ببندید و مأموران و مزدورانش را اخراج کنید»، با حضور خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران درجمع اعضای مجاهدین خلق ایران در اشرف ۳ و در ارتباط زنده تصویری با حضور صدها تن از شخصیت‌های سیاسی از آمریکا و اروپا و آلبانی برگزار شد.

خانم رجوی با اشاره به ۴۵۰ رشته عمل تروریستی خارج از خاک ایران و جهش این اقدامات از سال ۱۳۸۲، گفت رژیم آخوندی مصالح حیاتی مردم ایران و جهان را تهدید میکند. همزمان با سرکوب و اعدام و قتل‌عام در ایران و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در خاورمیانه، برای دستیابی به ‌بمب اتمی تلاش می‌کند. وی افزود: تروریسم، جان‌مایه و ذاتی این رژیم و از آن جدایی‌ناپذیر است... واگر روزی رژیم از صدور بنیادگرایی و تروریسم دست بردارد و به داخل مرزهای ایران محدود شود، ... از درون متلاشی می‌شود.

خانم رجوی افزود بعد از جنگ در عراق و اشغال خزنده این کشور توسط رژیم ایران، ما دیگر با ماکرو‌تروریسم روبه‌رو هستیم. بیلان آخوندها در افغانستان، یمن، لبنان و بیش از همه در سوریه و عراق هولناک است. انفجارهای تروریستی در میان جمعیت‌های انبوه، تخریب مراکز مذهبی یا مدارس، ترور متخصصان و دانشمندان، آدم‌ربایی، مثله‌کردن، تحمیل جابه‌جایی اجباری و آواره کردن میلیون‌ها نفر که هرکدام ابعاد شوکه‌کننده‌یی دارد.

خانم رجوی گفت: دو طرح تروریستی که رژیم در بهار و سپس تابستان ۹۷، علیه مقاومت ایران در آلبانی و فرانسه تدارک دیده بود، بزرگترین طرح‌های تروریستی تاریخچه ۴۰ ساله این رژیم در اروپاست و نشان می‌دهد که این رژیم برای مقابله با این مقاومت که آنرا تهدید اصلی موجودیت خود می‌داند از ارتکاب هیچ جنایتی رویگردان نیست. به نحوی که دیپلمات در خدمت خودش را هم برای نقل و انتقال بمب به‌صحنه می‌فرستد... شیطان سازی علیه مقاومت و مجاهدین روی دیگر سکه تروریسم و زمینه ساز و هموار کننده آنست.

خانم رجوی گفت: دولت‌های غرب تا به‌حال اشتباهات فاجعه‌باری در برخورد با تروریسم رژیم ایران داشته‌اند؛ ازجمله درست همان‌گونه که رژیم خواسته، تروریسم‌ را به‌حساب قدرت رژیم گذاشته‌اند. حال آن که همواره میان بالا گرفتن قیام‌ها و تشدید معضلات اجتماعی و اقتصادی رژیم با رو آوردن‌اش به‌تروریسم، یک رابطه مستقیم وجود داشته است. در حقیقت این نه قدرت رژیم، بلکه سیاست مماشات بود که توسعه تروریسم و بنیادگرایی رژیم را ممکن کرد. آخوندهای حاکم هر نوع مماشات و چشم‌پوشی دولت‌های غرب را به‌معنی ضعف آن‌ها تعبیر کرده، به‌تهاجم هرچه بیشتر ترغیب شده‌اند.
 
اشتباه دیگر، این انتظار واهی بود که گویا فاشیسم مذهبی، با دریافت امتیاز و مشوق، روزی از تروریسم دست می‌کشد. یا این که گویا از اردوی وحوش حاکم، میانه‌روهایی سر بر‌می‌دارند و آن را به‌اصلاح و اعتدال می‌کشانند. رژیم البته، مشتی آدم‌کش منفور را با ماسک اصلاح‌طلبی روی صحنه آورد، همه مشوق‌ها را هم بلعید، اما از تروریسم دست نکشید.

خانم رجوی سیاست صحیح در مقابل رژیم آخوندها را قاطعیت یعنی بستن قاطعانه همه زمینه‌های فعالیت تروریستی رژیم و واکنش قاطعانه به‌هریک از طرح‌های جنایت‌بارش توصیف کرده و تاکید کرد: تروریسم رژیم، در سایه سکوت، کتمان، تجاهل، چشم بستن رشد و نمو پیدا میکند. زمان آن است که این بی‌اعتنایی‌ها به سرنوشت و امنیت و صلح مردم جهان، متوقف شود.

خانم رجوی با برشمردن اقدامات لازم دراین رابطه منجمله بر بستن سفارتها و نمایندگیهای رژیم و بستن شرکتها و مراکز فرهنگی و آموزشی و مذهبی وابسته به رژیم و اخراج عوامل و مزدوران رژیم که تحت پوشش فعالیت‌های تجاری، فرهنگی، مذهبی یا در لباس خبرنگار، یا با ماسک مخالف و پناهنده و سیتی‌زن عمل می‌کنند،‌تاکید نمود.

سخنرانان دیگر این جلسه از جمله شامل شهردار جولیانی، تام ریج،‌ اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا، جان رود معاون سابق وزیر دفاع درامور سیاست گذاری، سفیر رابرت جوزف، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی، سناتور توریسلی، سفیر آدام ارلی، سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا، شیلا جکسون لی عضو مجلس نمایندگان آمریکا، سفیر مارک گینزبرگ، ژنرال جورج کیسی، رئیس سابق ستاد ارتش آمریکا، لرد کارلایل، عضوبرجسته مجلس لردهای انگلستان و بررسی کننده قوانین ضد تروریسم، باب بلک‌من نماینده مجلس انگلیس، نصرحریری دبیرکل ائتلاف اپوزسیون سوریه، فاطمیر مدیو رهبر حزب جمهوریخواه و وزیر دفاع سابق آلبانی، ادموند اسپاهو معاون حزب دمکرات آلبانی، ایلونا جبریا، دبیر کمیته روابط خارجی پارلمان و معاون سابق وزیر کشور آلبانی و نمایندگان پارلمان آلبانی، والنتینا لسکا نائب رئیس سابق پارلمان و شورای اروپا، گریدا دوما، اندری هاسا، اوریولا پامپوری و فاتباردا کادیو، ونماینده سابق نامیک کوپلیکو، و نویسنده سرشناس و فعال زنان آلبانی دیانا چولی، بودند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰ تیر ۱۳۹۹ (۲۰ ژوئیه ۲۰۲۰)