آغاز پنجاه و ششمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران

آغاز پنجاه و ششمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران تحت عنوان «ایران، قیام، کانون‌های شورشی کلید سرنگونی»

خانم بدری پور طباخ با سخنرانی خود،‌ مراسم افتتاحیه را آغاز کردند.

خواهران برادران اشرف‌نشانها یاران شورشگر هموطنان گرامی
پنجاه و ششمین سال حیات پرافتخار سازمان پرافتخار سازمان مجاهدین خلق ایران سرمایه عظیم ایران را به شما تبریک می گویم.
عمیق‌ترین ستایشها نثار بنیانگذاران کبیر سازمان که از بذری که کاشتند حالا شجره‌ای رویان و شکوفان شده است آنها راه و مسیری نو در تاریخ میهن ما گشودند که هم‌چنان پر رهرو است.
مسیر مبارزه با دیکتاتوری و ارتجاع و زدودن استثمار و پی ریزی جامعه بی‌طبقه توحیدی. نامشون در تاریخ میهن ما همواره جاویدان خواهد ماند.

با سرافرازانه‌ترین درودها به برادر مسعود و خواهر مریم آنها که در یکی از تاریک‌ترین دوران میهنمان پرچم مبارزه برای آزادی را در اهتزاز نگه‌داشتند و در شرایط سرکوب مطلق و در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط مقاومت ما را هدایت و رهبری کردند و در گرداب توطئه‌ها و زدوبندها و در شرایطی که همه عوامل علیه یک جنبش و نیروی رزمنده انقلابی بود و در یک تعادل نابرابر سازمان ما را قوی‌تر سرزنده‌تر و جنگنده‌تر از همیشه پویا و ماندگار کردند.

سازمان ما نشان داد که مشتی مرتجع جنایتکار و عناصر سازشکار ایران و ایرانی را نمایندگی نمی‌کند و به این ترتیب بود که در این مبارزه سهمگین و پرخطر مجاهدین از میراث ۱۲۰سال مبارزه مردم ایران از جنبش مشروطه تا جنبش جنگل تا مصدق کبیر و شهیدان سی تیر و انقلاب ضدسلطنتی حفاظت کردند.

[آنان که] با رزم بی‌امانشان رویای خلافت اسلامی را برای خمینی و جانشینانش به کابوس سرنگونی در ایران و منطقه تبدیل کردند و البته باید گفت با قیامها و کانونهای شورشی و ارتش آزادی آرزوی مردم ایران را محقق می‌کنیم.
اجازه بدهید در این روز مبارک از مسئولان اول سازمان مجاهدین قدردانی کنیم که بیشترین نقش را در به ثمر رساندن آرمان خواهر مریم به عهده داشتند. انقلاب خواهر مریم همان فصل نو و دگرگونی پرافتخاری است که برای رزم و مسئولیت‌پذیری و رهایی برای زنان و مردان مجاهد راه گشوده است.
هم‌چنین مجدداً درود می‌فرستیم به خواهران و برادرانم که با پایداری با شکوه در اشرف ما و سازمانمان را غرق غرور و افتخار کردند. هزاران سلام و درود بر خواهران و برادرانی که در این رزم به‌شهادت رسیدند.

خواهران و برادران
خواهر مریم عزیز
در جشن امروز برای میلاد بزرگ هموطنان و اشرف‌نشانها از کشورهای مختلف، انجمن و جوامع مختلف ایرانیان آزاده از آسیا و اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا با ما هستند. به همه شما درود می‌فرستیم و بسیار خوشحالیم که این دیدار از راه دور میسر شده، امروز نمایندگان ۳۰۰جامعه در سراسر جهان با ما هستند اما متأسفانه به‌دلیل محدودیت زمان نمی‌توانیم حرفهای همه آنها را بشنویم ولی خوشحالیم که صحبت‌های برخی از آنها را می‌شنویم. البته می‌خواستم در یک جمله بگویم که از همه جوامع از اعضا و نمایندگان و تک‌تک اشرف‌نشانها و ایرانیان آزاده سپاسگزاری می‌کنیم. که به راستی در این سالیان نقش بی‌بدیلی در مبارزه با رژیم آخوندی و رساندن صدای اشرف‌نشانها و مردم ایران به جهان داشتند.
آنها امتداد واقعی سازمان مجاهدین در سراسر جهان هستند مبالغه نیست اگر بگوییم در جهان امروز چنین جمع یک پارچه و منسجم هم هدف و فعال مانند اشرف‌نشانها را نمی‌شود پیدا کرد. وفاداری و قیمت دادن آنها برای سازمان‌شان در ۴۰سال گذشته و به‌ویژه در دو دهه اخیر و در دوران محاصره اشرف و لیبرتی و در کارزار مبارزه با برچسب تروریستی از افتخارات بزرگ ما و خلق ماست. با درود به همه شما.