حسین یعقوبی: امروز این سازمان گنجینه‌ای برای ایران و ایرانی است.

آقای حسین یعقوبی در مراسم گردهمایی به مناسبت پنجاه و ششمین سال تأسیس سازمان به عنوان یک شاهد فراز و نشیب‌های سازمان مجاهدین خلق ایران گفت:

به پنجاه و ششمین سال افشاندن بذری رسیده ایم که امروز شاخ و برگش سربر آسمان می‌ساید. بنیانگذاران در زمینی که شوره‌زار می نمود و امید به سربرآوردن حتی نهالی کوچک، واهی بنظر می‌رسید بذری را کاشتند و با خون خود آبیاری کردند تا درختی سربرآورد که هیچ تند بادی توان خم کردنش را ندارد و امروز این سازمان گنجینه ای برای ایران و ایرانی است.

شهادت من بعنوان یک هوادار چند ساله سازمان که شاهد فراز و نشیبهای بسیاری در مبارزه مقدس مجاهدین بوده در مورد راز استواری و پابرجایی سازمان اینست:

مجاهدین نان را به نرخ روز نمیخورند. به اصولشان پایبندند. بالاترین اصلی هم که از آن نگهبانی میکنند اصل حاکمیت مردم است. قسم خورده اند که رژیم را سرنگون کنند و حاکمیت را به مردم برگردانند.

آقای یعقوبی در ادامه با اشاره به خیانت خمینی به اعتماد مردم و قلب مفاهیم کلمات و ارزشها گفت:

زمانی خمینی دجال میخواست با سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم کلمه «انقلاب اسلامی» را برای تحکیم قدرت خودش جا بیندازد، همان زمان که او را در ماه میدیدند، اما مسعود رجوی رو در روی خمینی گفت  «اسلام انقلابی» و مجاهدین بهای ماندن بر سر آن را به تمام و کمال پرداختند.

آقای یعقوبی اضافه کرد که شهیدان قیام ۹۶ استمرار و حاصل جوشش خونهای شهیدان مقاومت از ۵ مهر تا به امروز است.

او گفت که مجاهدین در جنگ ضد میهنی طرح میهن پرستانه‌ صلح را بر افراشتند و زهر آتش بس را در حلقوم خمینی ریختند و اجازه ندادند صدها هزار نوجوان و جوان بیشتر در تنور جنگ این رژیم ریخته شوند و برای پیشبرد این سیاست ملی و انقلابی مارک ستون پنجم و همکاری با دشمن و هزار برچسب ناچسب دیگر را به جان خریدند.

رمز پایداری بر سر اصول و منحرف نشدن از آنها و رمز ماندگاری در مقابل همه این فشارها چیزی جز فدا و پرداخت حداکثر نیست. پرداختی که مجاهدین و قبل از همه رهبری آنها از خودشان آغاز کرده اند.

آقای حسین یعقوبی در مورد انقلاب ایدئولوژیک سازمان مجاهدین خلق ایران اضافه کرد:  انقلاب ایدئولوژیک آنطور که من در این ۳۵ سال فهمیده‌ام هیچ چیز رمزآلودی نیست، در یک کلام خلاصه میشود در فدای حداکثر در راه آزادی خلق و میهن. آیا هیچ گروهی در تاریخ ایران وجود دارد که همسر و فرزند و همه امتیازهای زندگی مادی و همه علقه‌های فردی‌اش را در راه آرمان مقدس آزادی برای چند دهه به کنار بگذارد و خودش را از پلیدی‌های فردیت و جنسیت پاک کند و با همه چیز خود به میدان بیاید! این منشا انسجام درونی سازمان مجاهدین و منشا انسجام ما هواداران با این سازمان و منشا اعتماد بیکران خلق قهرمان به مجاهدین است. مجاهدین الگوهای صدق و فدا هستند و در اشعه وجودی خودشان به ما شرافت و انسانیت داده‌اند. ما برای همیشه مدیون مسعود رجوی و نسلی هستیم که او تربیت کرده است.