سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: رژیم ایران مسئول تروریسم در تمامی پنج قاره جهان است

برنامه مربوط به توضیح پیرامون سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران


سخنگونی  وزارتخارجه آمریکا مستقر در دوبی:‌ من «جرالدین قاسم گریفیث»‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مستقر در دوبی هستم. این برنامه مربوط به توضیح پیرامون سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران است.
رژیم ایران مسئول آدمکشی در تمامی پنج قاره جهان است، حبس غیرعادلانه خارجیها، شامل آمریکاییها بوده است.
طی دو سال گذشته رژیم ایران دست به حملات گسترده متعارف علیه تأسیسات نفتی عربستان و یک پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق زده است.
مچ این رژیم در حال ساختن برنامه مخفی هسته‌یی که تهدیدی علیه آمریکا و متحدین آن و سراسر جهان است گرفته شده است.
در ماه مه ۲۰۱۸، آمریکا تصمیم گرفت از برنامه هسته یی «برجام»‌خارج شود.
توافق برجام علاوه بر هموار کردن راه کسب سلاح اتمی برای رژیم شماره یک حامی تروریسم در جهان، به رژیم ایران ۱۵۰ میلیارد دلار هدیه کرد تا با آن تروریسم، توسعه برنامه موشکی، گروگان گیری و نقض مستمر حقوق بشر علیه مردم ایران را تأمین مالی کند.
پرزیدنت ترامپ به دولت خود دستور داد فورا تحریمهایی که قبل از برجام بر رژیم ایران اعمال شده بود را دوباره اعمال کند و یک کارزار فشار حداکثری علیه رژیم ایران اعمال کند تا مانع دست‌یابی تهران به منابع مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های شرورانه‌ اش بشود و رژیم را وادار به مذاکره برای رسیدن به یک توافق جدید و موثرتر کند.

ترامپ: آمریکا را نمی‌توان با باج‌خواهی هسته‌یی به گروگان گرفت. ما اجازه نمی‌دهیم که شهرهای آمریکا مورد تهدید انهدام هسته‌یی قرار گیرند و اجازه نمی‌دهیم که رژیم شعار «مرگ بر‌ آمریکا»‌ بدهد تا به مرگبارترین سلاح روی کره زمین دست پیدا کند.
در اوت ۲۰۲۰، پمپئو، وزیر خارجه اعلام کرد که آمریکا عملا تمامی تحریمهای سازمان ملل را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال میکند.

پمپئو: پیام ما کاملا ساده است. ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد که اصلی ترین دولت حامی تروریسم در جهان بتواند آزادانه هواپیما، تانک، موشک و سایر تسلیحات متعارف خرید و فروش کند. تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل ادامه خواهند یافت.
در سپتامبر ۲۰۲۰ یک دستور اجرایی جدید توسط پرزیدنت ترامپ امضا شد که طی آن به وزیران خارجه و خزانه‌داری اجازه اعمال تحریمها را میدهد تا به فعالیتهای خطرناک متعارف [رژیم] ایران واکنش نشان دهند
این تحریمها، تواماً رژیم ایران را از دستیابی به بیش از ۷۰ میلیارد دلار سرمایه محروم کرده که می‌توانست برای انجام کارهای خشونت‌آمیز و شبکه تروریسم بین المللی و منطقه‌یی هزینه کند.